‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 24,946 tot 24,960 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JariV
    Bijdrager

Waar kan ik zuigerveren voor een 41mm polini w-poorter kopen? Vind niks met google..

Martino
      Moderator

Q-parts heeft ze. Afhankelijk welke zuiger je hebt, kies hier; http://www.q-parts.nl/catalog/zuigerveer-c-478_618_631.html

noud
        Bijdrager

Is er iets specifieks waaraan een Citypower te herkennen is? ik heb namelijk een Citta gekocht en ik twijfel of de originele uitlaat er nog onder ligt. Er staat helemaal geen informatie op de uitlaat, ook geen piaggio of gilera of iets dergelijks, daarom twijfel ik of het een originele is.

Alvast bedankt!

DarkMagician6
          Bijdrager

Meet de buitendiameter van de bocht op. Mijn originele Si uitlaat heeft een buitendiameter van ~20-21mm en mijn Giannelli Original power en mijn Sito hebben allebij een buitendiameter van ~25-26mm.

Docs
            Donateur

Is dan wel geen technische vraag 😛 maar is er al iets bekend over een VCMeeting voor dit jaar?

SuperSi
              Bijdrager

Is DIT genoeg om 1 achterklok te vullen?

DarkMagician6
                Bijdrager

@SuperSi
                  Ja hoor, dat is zeker genoeg.

Wilk1985
                  Moderator

Dat is veel te veel zelfs, er moet 51 ml in. Als je dat hele flesje erin gooit gaat het een zooitje worden dan komt het er weer uit aan de bovenkant. Of in het ergste geval langs je keerringen.

noud
                    Bijdrager

Is er een manier om je lagers onbeschadigd van je krukas af te krijgen? heb namelijk pas heel mijn blokje gereviseerd met nieuwe lagers, keerringen en pakkingen en nou blijkt mijn krukas een tikje krom te zijn.
                      Ik wil graag heel het nieuwe spul overzetten naar een nieuwe krukas.

Martino
                      Moderator

Ja, met een lagertrekker.

SuperSi
                        Bijdrager

ik weet niet of dat kan met een lager trekker hoor martino.
                          je staat namelijk aan de buitenste ring te trekken en ik vraag me af of dit bevorderlijk is voor je kogel

thijs46
                          Bijdrager

Hoe weet ik welke sproeier ik heb?
                            (Standaard vespa si)

Wilk1985
                            Moderator

@ Noud. Met een lagertrekker kom je een heel eind maar je zal toch je lagers moeten verwarmen om je passing netjes te houden. En juist dat verwarmen is niet bevorderlijk voor de lagers lijkt mij dus het mooiste is gewoon nieuwe lagers gebruiken…

@ Thijs, draai de 2 schroeven onder je carburateur eruit, haal het bakje weg en dan zie je een goudkleurig schroefje zitten. Dat is je sproeier en de maat staat erop.

r32
                              Bijdrager

Hoi,

Weet iemand welke zuigerveren je moet bestellen voor een 41 mm paiweih.

IK zie bij q parts twee soorten staan namelijk de 41 mm 1,5 b en de 41 mm 1,5 c.

Wat is hier het verschil tussen ?

Ik weet dat de bovenste veer een L Veer is maar onder de b of de c.

stan-qv95
                                Bijdrager

Hoi r32,

De bovenste veer is inderdaad een 2 L, de onderste is een 1.5 C.
                                  Het verschil is dat bij een B-veer de sluiting binnenin de veer zit. Dit is ook te zien aan het slotje op de zuiger. Bij een C-veer zit het slotje ietwat tegen de bovenkant van de groef waar de veer in hoort te vallen, terwijl deze bij een B-veer in het midden zit.
                                  Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Stan

15 berichten aan het bekijken - 24,946 tot 24,960 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.