Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juli 2014 om 12:29 #118238
Ik zag vandaag ergens een uitlaatje liggen voor 5 euro… en naar mijn mening is dit een Leo HM voor vespa (citta/cia/si)
maar zo thuis in uitlaten ben ik niet… kan iemand mij dit bevestigen?gr Dennis
12 juli 2014 om 12:32 #118239Klopt
15 juli 2014 om 08:58 #86259Ik heb een Ciao C24, kan ik hier zonder problemen spaakvelgen in hangen? Er zijn meerdere versies spaakvelgen, ik neem aan dat ik het beste de variant kan pakken van de ciao? omdat deze rempot gelijk past, en die van een Si bijvoorbeeld niet?
15 juli 2014 om 10:48 #118248niek1992 :
Ik heb een Ciao C24, kan ik hier zonder problemen spaakvelgen in hangen? Er zijn meerdere versies spaakvelgen, ik neem aan dat ik het beste de variant kan pakken van de ciao? omdat deze rempot gelijk past, en die van een Si bijvoorbeeld niet?Ciao model past direct.
15 juli 2014 om 14:12 #43970Als mn Si sputtert en ff lastig doet bij het starten dan heb ik waarschijnlijk een te grote sproeier of niet?
No stress, all fun and a bit of speed15 juli 2014 om 14:17 #118249Als hij beter start met de choke erop juist niet! Als hij slechter start met de choke erop heb je een te grote sproeier.
Choke = minder lucht = meer benzine
15 juli 2014 om 18:28 #118181Zo’n ringetje voor CP is niet om het vliegwiel ‘hogerop’ te kunnen monteren, maar om het CP nokje onder spanning te houden.
Bij een ELEC blok totaal niet ter sprake dus.
Wat ik zou doen met dat blok; demonteer de ontsteking eens en probeer het nog eens. Misschien heeft de krukas een flinke tik gehad?
Anders de ontsteking even opnieuw monteren en het vliegwiel met een vario/koppeling monteren en kijken of het vliegwiel dan vrij rond draait.Succes!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel15 juli 2014 om 18:53 #118179Bijzonder verhaal inderdaad, apart zowieso dat iemand een compleet nieuw blok koopt, voor 350 kun je bij een brommerzaak met wat zoekwerk ook een Ciao in nieuwstaat kopen. Bijzonder ook dat de brommerzaak het blok niet terug wilde nemen maar voor jou een buitenkans! Staan er eigenlijk nummers op?
Het is aannemelijk dat dit blok niet is gebouwd om in de fabriek in een frame gehangen te worden daarom.
Om in te gaan op je vraag, als de krukas zelf krom is zie je dit vrijwel gelijk op het moment dat je het onder een brommer hangt, bij stationair toerental zal je de koppeling dan al iets zien schudden en je kunt het zelfs horen.
De ontsteking is zoals Flick ook zegt nog iets van en halve millimeter te verschuiven als je de schroeven losdraait en dan weer vastdraait, dit zou in theorie genoeg kunnen zijn om het aanlopen op de ontsteking te verhelpen, maar je zit dan nog steeds met het probleem dat hij tegen het carter ook aanloopt. Hoewel dat misschien ook kan komen doordat het vliegwiel niet is “gezet” na het monteren en is gaan rammelen.
Niet echt een kort antwoord op een kleine vraag dit haha.
15 juli 2014 om 22:44 #118180Passen oldtimerkappen van een oldtimer uit ’74 (die donkere grijzen) ook op een oldtimer van ’68?
19 juli 2014 om 14:53 #84983Hoe kan je op opmeten hoe groot je boring is, heb een 41mm polini lc maar die is gehoond, maar ik heb geen idee tot hoever/hoeveel mm die nu is?
19 juli 2014 om 15:15 #84982Citta-ciao :
Hoe kan je op opmeten hoe groot je boring is, heb een 41mm polini lc maar die is gehoond, maar ik heb geen idee tot hoever/hoeveel mm die nu is?Schuifmaat. 🙂
21 juli 2014 om 11:33 #118263waarom kan ik niet meer als 3-4 fotos plaatsen?
21 juli 2014 om 15:01 #115959Iemand enig idee hoe ik mijn vastzittende achterwiel moer los krijg? Heb ondertussen al een hele bus wd40 erop gespoten en heb bijna drie kwartier met een hamer er op staan slaan maar hij schiet geen millimeter losser.
Iemand?
21 juli 2014 om 15:09 #115958Ja,
probeer het eens met een waterpomptang ertussen of haal het tandwiel er af aangezien je dit toch niet gaat gebruiken.
Daarnaast moet je ook niet alleen spuiten met een wd40 en slaan met een hamer.21 juli 2014 om 17:45 #118264Lennaert :
Ja,probeer het eens met een waterpomptang ertussen of haal het tandwiel er af aangezien je dit toch niet gaat gebruiken.
Daarnaast moet je ook niet alleen spuiten met een wd40 en slaan met een hamer.Bedankt Lennaert. :’)
Zoals ik al zei op Whatsapp, tandwiel er al afgehaald, geen beweging in te krijgen. Schroevendraaier in de inkepingen gezet en keihard op geslagen met een hamer maar geen beweging in te krijgen. Ja, ook de goede kant op geslagen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.