‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,761 tot 23,775 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Geen verschil. Een Speedengine heeft een grotere diameter zodat er een 46mm (80cc) direct gemonteerd kan worden. Vroeger zijn er ook een aantal SE’s geweest welke voor cilinders tot 43mm was bedoeld, maar deze kom je nieuw nergens meer tegen. Het “80cc” is verkooppraat.

malossi-ciao
      Bijdrager

Oke bedankt voor de snelle reactie :thumb, dan kan ik hem normaal bestellen dus :lol

Indowess
        Bijdrager

Zijn dit de 42mm Polini alu EVG zuigers?
          http://www.euroscooters.nl/polini-zuiger-ciao-42mm-p-16932.html

Martino
          Moderator

Het plaatje niet, maar volgens de beschrijving wel. Ik zal daarom de shop zelf even aanschrijven.

Indowess
            Bijdrager

Past een proma gun van een citta/si op een ciao ?

Naad
              Bijdrager

Naar mijn weten wel, misschien dat je even een gaatje in je burg/frame moet boren voor het ophangpunt.

Jonny10
                Bijdrager

Waar komen 36cm cilinders vandaan?

Anoniem

ik zie toch duidelijk 38 MM

arvid13690
                    Bijdrager

@jhonny10

je leest verkeert af, het is 38 mm.
                      aflezen bij de 0, dit zal een 38,2 zuiger zijn.
                      maak de bovenkant maar es schoon, daar zal opstaan welke maat het is.

succes

Tis altied moar eem!

bart#24

past een 2.75 band in mijn ciao?

(achtervelg)

pepko
                        Donateur

moet nét passen

Dubracer
                          Bijdrager

bij mij liep een 2.50 op 17ers achter al lichtelijk aan dus ik zou zeggen nee

W-Y
                            Bijdrager

2.75″ Dat past net op een 16 inch velg in een ciao!
                              Op een 17 inch is 2.25 de max bij ciao, zoals dubracer al aangeeft 🙂

Edit: Dit is mischien niet helemaal het juiste topic maar ik ben zelf op zoek naar Alu stuurbeugels / of stuurklemmen. Die dingen waarmee je je stuur op het het kroonstuk bevestigd maar dan van aluminium (CNC gevreest dacht ik). Ik meen dat ze wel eens op het forum te koop aan geboden werden.
                              Heeft iemand hier nog een link van? Ik wil die dingen graag op een bravo monteren maar weet niet of dat past.
                              Gr.

niek1992
                              Bijdrager

Mijn DRevo zuiger tikt heel erg. Ik vermoed dat dit de zuigerveren zijn. ooit ook wel is over gelezen dat dit een design-foutje was ofzo.

Enig idee wat ik hier aan kan doen? Zuiger is praktisch nieuw, veren zijn gebruikt. hebben minder dan 0.5mm zuigerveerspeling op de wand. Naaldlager is ook nieuw.

Martino
                                Moderator

Zorgen dat je wand van de cilinder weer mooi egaal is en geen stootranden boven en onder bevat.
                                  De zuigerveren van de DR evo tikken waarschijnlijk omdat er speling zit op de zuigerveren in de groeven van de zuiger.
                                  Die zuigerveergroeven zijn alleen niet kleiner te maken en dit blijft altijd in je zuiger zitten.

Je kan dit alvorens ook testen wanneer je de zuiger+veren in de cilinder plaatst en even de zuiger erin beweegt. Op de momenten dat je dan de op en neer gaande beweging veranderd zal je geen speling moeten voelen. Is dit wel zo, dan zal je cilinder (zuigerveren gaan tikken)

15 berichten aan het bekijken - 23,761 tot 23,775 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.