‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,776 tot 23,790 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

wand van de cilinder is inderdaad eventjes mooi egaal gemaakt. zat een klein stootrandje in, deze heb ik met een hoon-steen eruit gehaald. blokje ligt er nu alvast onder voor de nieuwjaar-toer, maar het klinkt gewoon niet fijn. alsof ik een halve vastnaaier krijg ofzo.

Niet getest dus of de zuiger speling had met de op en neer gaande beweging. Wist wel dat het met de ruimte van de zuigerveren te maken had. Vriend van me heeft een DRevo met een niet-originele zuiger. deze tikt dus niet. Als ik nu een nieuwe zuiger haal (prijzig) moet het probleem dan verholpen zijn? of is er dan alsnog een kans dat de veren gaan tikken?

yellowcitta
      Bijdrager

Hoi….

Ik heb vandaag me wiel van mij citta eruit gehaald want ik wilde er een nieuwe band op laten draaien…
        Maar het volgende doet zich voor….
        Ik dacht kijk meteen even alles na maar nu blijkt de as van me voorwiel dus krom te zijn..
        en als ik het weer allemaal in elkaar zet dan lijkt het net of de lagertjes van m,n wiel rot zijn… het schaaft en draait stroef rond , licht dit dan aan de lagers? of juist aan de as (omdat die krom is)

en als het aan de lagertjes ligt kan ik die dan ook vervangen? of moet ik dan meteen weer een compleet andere velg halen?

Of hoe kan ik het oplossen:D

Voortaan mag je hiervoor wel een eigen topic openen.

Crullie
        Donateur

Als je as krom is en je hebt er mee gereden dan kun je er gif op innemen dat de lagers ook niet echt meer goed zijn.
          As en lagers vervangen is het beste en zijn los te koop bij JMPB.

TICKLING BARN

pepko
          Donateur

waarschijnlijk zijn je lagers gaar, deze kun je gewoon vervangen, hier een compleet setje met as:

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/montagemateriaal/voorwielas-cpl-citta.html

Crullie
            Donateur

http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/framedelen/montagemateriaal/voorwielascup-citta.html

Deze cups heb je naast het setje ook nog nodig, deze zitten in het voorwiel geperst en zijn waarschijnlijk ook beschadigt.

TICKLING BARN

yellowcitta
              Bijdrager

Bedankt jongens , daar kan ik tenminste wat mee:thumb

Maar dan nog iets , ik had wat gelezen over “vaste” lagers erin persen is dat een fijne optie?
                of heeft dat ook nog nadelen?

of zeggen jullie doe maar gewoon de orginele lagers?
                het word toch geen denderend snelle setup..

Crullie
                Donateur

Originele voorwiel lagers zijn voor jou set-up ruim voldoende, vaste lagers zijn meer voor de voorwielen met een dikke schijfrem.

TICKLING BARN

yellowcitta
                  Bijdrager

@Crullie Oke bedankt:) dan ga ik die binnenkort bestellen bij jmpb

arvid13690
                    Bijdrager

Hallo mensen,

wie op het forum heeft let strips op een ciao?
                      ik heb het over rode ledstrips op de achterkant van de ciao?(op de stangen, waar de bagaedrager stangetje op komen en waar aan de boven kant het zadel inzit.)

wie kan me vertellen wie dat is?

gr

Tis altied moar eem!

Jonny10
                      Bijdrager

Ik heb LED strips aan de binnenkant van de spatborden op me citta. Is je vraag over de voeding of montage?

arvid13690
                        Bijdrager

Eigenlijk is de vraag welke strips er gebruikt zijn.

Tis altied moar eem!

FonS
                          Bijdrager

arvid13690 :
                            wie kan me vertellen wie dat is?

Dat was AA-T, maar dat project werd niet afgemaakt. Zie perso:

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=5512

sandertjuhhh
                            Bijdrager

kun je met je contactslot de vespa uitzetten als het aangesloten is als in de how to staat?
                              of is dit schadelijk voor je cdi?

Sjors891
                              Bijdrager

Hallo, Ik heb thuis 2 orginele leovinci dempers van mijn HM liggen. Helaas liggen bij beide de klinknagels uit de demper, en zijn de gaten doorgescheurd. Wat resulteert in een demper die altijd los zit van de uitlaat. Iemand enig idee hoe ik deze kan oplappen? Of waar ik een andere demper kan krijgen. Wil hem graag weer op mijn HM zetten. Dank voor de hulp!

aapie90
                                Bijdrager

niek1992 :
                                  wand van de cilinder is inderdaad eventjes mooi egaal gemaakt. zat een klein stootrandje in, deze heb ik met een hoon-steen eruit gehaald. blokje ligt er nu alvast onder voor de nieuwjaar-toer, maar het klinkt gewoon niet fijn. alsof ik een halve vastnaaier krijg ofzo.

Niet getest dus of de zuiger speling had met de op en neer gaande beweging. Wist wel dat het met de ruimte van de zuigerveren te maken had. Vriend van me heeft een DRevo met een niet-originele zuiger. deze tikt dus niet. Als ik nu een nieuwe zuiger haal (prijzig) moet het probleem dan verholpen zijn? of is er dan alsnog een kans dat de veren gaan tikken?

Niek,
                                  ik heb met mike naar zijn blok gekeken, hij had een polini 42 ALU welke ook tikkerde. alles nieuw, van cilinder tot boutjes en naaldlager.
                                  uit eindelijk bleek het nieuwe naaldlager niet goed te zijn..
                                  de zuiger had speling tov de krukas,,, niet in horizontale zin (als je blok in de bankschroef staat) maar in kantelende zin.

probeer eens een ander naaldlager;)

15 berichten aan het bekijken - 23,776 tot 23,790 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.