‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 23,746 tot 23,760 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Naad
    Bijdrager

CiaoRacing75 :
      Weet iemand hoe oud mij oldtimer ciao is? Framenummer is c7e1t 1103696 en er staat ook nog een ander nummer onder en dat is igm 5321 cm.

Even contact opnemen met Vespa. Die geven meestal zeer snel en accuraat antwoord!

DinoH
      Donateur

Ook oldtimers?

W-Y
        Bijdrager

@ CiaoRacing75
          Voor oldtimers heb je deze lijst van CiaoCrossClub.it

–> Bouwjaar pdf <-- Jouw ciao zou volgens de tabel vermoedelijk ergens tussen 1970 en 1972 zitten Vanaf 1972 begint het met C7E1T 1250001 1289475 Je nummer zit daar nog onder vandaar voor 1972.

jeffrey citta
          Donateur

niek1992 :
            startveertjes erin laten zitten, achterop je buddy gaan zitten en gaan rennen. dan heb je wel genoeg grip om te starten (ook in de sneeuw).

Ik heb dit net weer even gedaan, maar hij loopt zo zwaar dat mijn band gewoon over het wegdek half blijft glijden, en zogauw ik mijn compressie kabel los laat bvlijft hij gewoon ovwer de weg door glijden. Ik vind dit toch heel vervelend want moet er eerst iemand bij halen voor ik weg kan, en zo gauw hij warm is lukt het wel?
            Iemand hier waar dit nog zo moeilijk gaat, want zo met sneeuw starten gaat dan zelf met zn 2 niet.

Naad
            Bijdrager

jeffrey citta :

niek1992 :
              startveertjes erin laten zitten, achterop je buddy gaan zitten en gaan rennen. dan heb je wel genoeg grip om te starten (ook in de sneeuw).

Ik heb dit net weer even gedaan, maar hij loopt zo zwaar dat mijn band gewoon over het wegdek half blijft glijden, en zogauw ik mijn compressie kabel los laat bvlijft hij gewoon ovwer de weg door glijden. Ik vind dit toch heel vervelend want moet er eerst iemand bij halen voor ik weg kan, en zo gauw hij warm is lukt het wel?
              Iemand hier waar dit nog zo moeilijk gaat, want zo met sneeuw starten gaat dan zelf met zn 2 niet.

Nu te laat, maar zorg dat je er volgende winter een kickblok onder hebt. Scheelt een hoop gedoe en dan sta je tenminste ook niet voor lul als je achterwiel geen grip krijgt in de sneeuw.

Indowess
              Bijdrager

Heb je van pinasco of ander merk een kopie van de 42mm polini alu?

Jelle
                Moderator

Nee de Polini 42mm is uniek, maar de 42mm pinasco is minstens net zo goed hoor…
                  De wand van de pinasco is zelfs beter dan de nieuwere 42mm polini.

Naad
                  Bijdrager

Hoe kan je de conussen van een expansie uitlaat uitdeuken als dat al mogelijk is?

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

Zoals een wijs man mij ooit vertelde:

1 kant van de uitlaat dichtmaken d.m.v plaatje lassen o.d.
                      2 andere kant een ventiel opmaken.
                      3 een compressor erop zetten die echt flink druk er in kan pompen.
                      4 druk er op houden.
                      5 het deukje met een gasbrander roodgloeiend maken.

Maarten123
                      Bijdrager

Moet je voor een mengbraam carter bv:Carter Reed Valve Malossi Vespa of Carterset Polini EVOLUTION (KLIK) of kun je een gewone race kruk er in steken.

niek1992
                        Bijdrager

je hoeft niet per-se een vollewangen krukas te monteren (neem aan dat je dat bedoeld). Ikzelf heb namelijk een normale DMP kruk erin zitten, en het rijd prima.

Meningen zijn er echter over verdeeld dat als jij een volle-wangen krukas monteerd, je je carterdruk niet verliest.

Maarten123
                          Bijdrager

en met een zij inlaat?
                            dan wel of ook niet

Indowess
                            Bijdrager

Iemand weet waar je goedkope CDI nieuw kan kopen ?

Kunnen deze ? voor elec?
                              http://www.bikescooterparts.com/nl/cdi-s/5810-bobine-piaggio-scooters-not-catalyzed-.html

malossi-ciao
                              Bijdrager

Ik had een vraagje over Polini Speed Engine Carterset :

Wat is het verschil tussen : Polini speed engine 80cc carters en gewone Polini speed engine carters?
                                Er kunnen op beide carters gewoon toch een Dr 43mm evo cilinder?
                                Ik stel de vraag omdat bij jmpb alleen maar Polini 80cc carters te koop zijn en ik graag al mijn onderdelen
                                in een aankoop wil doen bij jmpb.

Ik hoor het graag

Mvg ashwin

Indowess
                                Bijdrager

Er zit geen verschil in. Ze zijn allebei het zelfde als ik het niet fout heb.
                                  Passen in allebei 46mm cilinder ..

15 berichten aan het bekijken - 23,746 tot 23,760 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.