Aangemaakte reacties
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Goedemorgen wat een geld, daar koop je ook een nette 4-wieler voor.
Je kunt hem hier bestellen.
https://www.jmpbonderdelen.nl/km-kabel-vespa-ciao-standaard.html
Gepaarde carterdelen houdt in dat deze twee carterdelen bij elkaar horen. Als je van een willekeurig blokje een groot carterdeel pakt en van een ander blokje en klein carterdeel erop zet kun je een hoogteverschil op het vlak hebben waar de voet van de cilinder op komt. Het zou ook kunnen dat de gaten voor de krukaslagers niet perfect tegenover elkaar staan.
-sidenote: Ik rijd nooit met gepaarde carters. Ik heb altijd ‘raap bij elkaar’ blokken en heb hier nog nooit problemen mee gehad. Als dit een veel voorkomend probleem zou zijn hadden mensen die met een simo zij-inlaat op een standaard of speedengine carterdeel rijden ook meer problemen.De papieren carterpakking mag dun zijn ja. Bij het ene revisiesetje zit er een dikkere bij dan de andere. Volgens mij zijn er genoeg motorblokjes uit de fabriek gekomen zonder deze carterpakking. Als je wel een carterpakking monteerd is het belangrijk dat hij over het hele oppervlak ligt. Sommige pakkingen zijn te klein gesneden waardoor ze bij de cilinder in de buurt net een randje afdichting missen. Dit geeft dan juist problemen t.o.v. geen carterpakking monteren omdat daar dan ineens een kiertje zit die er zonder pakking niet zou zitten.
Wat is de hittegraad van de bougie? sproeiermaat?
Ik heb een motorblokje gehad dat dezelfde symptomen vertoonde. Het probleem was bij mij inderdaad de bougie. Deze was de koud (als ik het mij goed herinner zat er een 8 in, en was het probleem opgelost na het plaatsen van een 7).
Prijs verlaagd
Als je een nieuwe bougie koopt, koop dan alsjeblieft een b6hs ipv een b7. B7 is veel te koud voor jouw setup.
Stuur lijkt idd scheef. Stuur en remhendel zijn te koop op http://www.jmpb.nl. Vervangen is niet moeilijk.
sproeier ??
58/60
Poh dat is echt een hele rare setup.
Als je echt een snorblokje hebt heb je waarschijnlijk een 10mm inlaat.
Dit is echt een rare combinatie samen met een 60cc cilinder en een 13mm carburateur. De 13mm heeft bijna geen zin omdat je inlaat kleiner is en een 60cc krijgt niet genoeg te eten met zo’n kleine inlaat.
Ik ga er even vanuit dat je een malossi filter hebt en dan gok ik op sproeiermaat: 58/60.Dan zit het dus in je spoelen of de bedrading vanaf de spoelen naar de cdi.
Je kunt in het verkoopgedeelte van het forum een ’te koop gevraagd’ topic aanmaken, dan heb je binnen een paar dagen een setje andere spoelen.Aangezien je elektronische ontsteking hebt denk ik niet dat het probleem zich daarin bevindt. Wel zou je een andere bobine kunnen monteren om te kijken of hij dan beter loopt.
Ik denk dat je motorblokje valse lucht trekt. Ergens lekt hij langs een pakking of langs je inlaat. Op één van jouw foto’s denk ik te kunnen zien dat het loopvlak van je inlaat beschadigd is. Hierdoor kan de krukaswang de inlaat niet meer goed dichthouden en blijft hij daar lucht zuigen. (het kan ook een beetje vuil zijn wat ik zie.
Controleren op valse lucht bij de carterdelen en de cilinder kan makkelijk op de volgende manier:
-Zorg dat je motor loopt (laat desnoods een kennis een klein beetje gas geven zodat hij blijft lopen)
-Ga met remreiniger je motorblok natspuiten. Als hij ineens anders begint te lopen heb je de lekkage gelokaliseerd.
Daarnaast kan hij ook lekken bij de keerring van de krukas.Poeli 60 en 55 zijn ook te verkrijgen.
Wat is jouw setup? Welke maat carburateur, welk luchtfilter enz.
Met een slap/standaard motorblokje is poeli 65 al veel te klein. Met poeli 80 lopen bijna standaard motorblokjes al makkelijk 35km/u met lekker optrekken.
Het motorblokje heeft standaard een 10/7 carburateur. Zonder de inlaat groter te maken heeft een 12/10 carburateur een klein beetje toegevoegde waarde. Als jij een 12/10 carburateur hebt hoef je alleen nog maar een citypower uitlaatje te monteren en dan zou hij heerlijk moeten optrekken en zeker 35 a 40kmu moeten rijden met een poeli 80. Andere trekveren op je koppelingschoentjes monteren is niet zo lastig. Met een platte schroevendraaier of een punttang moet dit je wel lukken.Mooi dat je erachter bent 😉
Mocht je ooit andere problemen hebben, open dan gerust een nieuw topic.Die DBR uitlaat staat echt strak. Wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag?
Jouw foto’s zien telkens mooier uit
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>