- Dit onderwerp bevat 5,102 reacties, 936 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door Jacky.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 mei 2011 om 20:02 #104471
Vespa Si :
Setup is dus:
Getunede Creco43
Mix-carter spoelers op cilinder doorgetrokken
Carter extra booster poorten ingefreesd
Inlaat naar 13mm
13/13 Dell’orto met malo filter
Citypower
Poulie 95
Electrische ontsteking
Nieuwe bougie (NGK BPR6HS) @ 0,5mm
BromklokIk heb zojuist wat geprobeerd met m’n sproeiers maar krijg m niet goed afgesteld….
Eerst had ik 62, leek me te klein dus 68 geprobeerd, ook niet stationair te krijgen. Toen 64, ook niet. Toen 60, ook niet…
Eenmaal op toeren gaat het prima, maar onder de 20kmh als ik gas geef gebeurt er niks behalve een ‘bwhaap’ geluidje, je kent het wel… Ht gekke is dat dat bij 60 en bij 68 het geval was. Kleiner durf ik niet te gaan, bang dat ie vastloopt, lijkt me niet dat deze setup onder de 60 zou moeten hebben?!
Ps. Met 68 erin stond ie al twee dagen in de schuur en toen ik m starte bleef ie wel stationair draaien, heel hard zelfs omdat de schroef helemaal ingedraaid stond. Eenmaal warm valt ie onder de 20/15kmh uit…
PS2: aangezien de cilinder net nieuw is heb ik nog harder dan 30/35 durven rijden aangezien de sproeiert nog niet goed is, wil niet nog een cilinder slopen… Ik rijdt steeds stukje van een paar honderd meter met een sproeier en kijken dan of ‘ie stationair wilt draaien.
De bougie is koffiebruin, maar aangezien de gereden stukjes zo klein zijn en niet volgas kan ik daar geen conclusies uit trekken.
Het
13 mei 2011 om 20:13 #104472je hebt alleen nog 66 niet geprobeerd?
dat lijkt me een keurige maat voor die setup.
daarbij vind ik je poelie behoorlijk groot, heb je geen overtoeren?
ik zie dat je een racing bougie hittegraad 6 hebt, die setup vereist een hittegraad 7 lijkt mij.13 mei 2011 om 20:42 #104476Ik heb nog een poulie 65 in de planning, maar was vergeten een snaar erbij te bestellen en de maat in de how-to klopt niet, dus moet ff uitzoeken wat dat is voor een Si 😛 Verder heb ik altijd met een vario gereden en daarmee nooit last gehad van overtoeren dus zou niet eens weten hoe ik die kan herkennen… Hij maakt wel veel toeren, maar het klinkt niet gevaarlijk/overdreven eerlijk gezegd.
Ik heb er nu een BR7HS inzitten, dus gewoon korte elektrode. Deze 7 zat trouwens al jaren in m’n originele 50cc o.0 Reed prima verder 😛
Wat ik raar vind is dat de problemen hetzelfde zijn bij een sproeier 68 als bij een 60. Ik merk geen verschil tussen alle maten… :S
13 mei 2011 om 20:54 #104478als hij voor jou goed voelt rijden, zal je geen overtoeren hebben.
wat betreft de bougie,
je bedenkt niet bij jezelf dat een bougie in principe om het jaar wel vervangen mag worden:P
maargoed als hij functioneert, wat maakt het uit.
hij kan wel lopen met een kleinere sproeier, maar goed is anders.
ik zie nu dat je een 12/10 cab hebt?
daarbij benut je de inlaat niet volledig, aangezien je deze hebt uitgevijld.
maar het belangrijkst is dat je nu qua sproeier wat lager moet gaan zitten.
dat heeft te maken met de maximale doorlaat van die cab en de lucht verhouding,
maar dat hoef ik je niet uit te leggen lijkt mij.
je citypower is ook niet echt een mooi pijpje voor die setup.
ik denk dat rond de 62 goed zou moeten zijn,
maar als hij daar volgens jou niet goed op loopt moet je het elders gaan zoeken.
mischien wel valse lucht.13 mei 2011 om 21:06 #104480De brommer is jaren niet in gebruik geweest, sinds kort dat ik er weer op rijdt, daarvoor was ‘ie van m’n ma dus die denk niet aan vervangen van bougies 😛 (PS na jaren stilgestaan te hebben starte het beestje met 1kick van de trapper gewoon, perfect =) Nu met gereviseerd blok moet ik 10meter rennen…)
Ik rij nu met 13/13. Ik snap het principe van de sproeier en hoeveelheid lucht, juist daarom vindt ik het zo raar dat het probleem bij alle maten hetzelfde is… Ik heb de carb al eens extra los en weer vast gemaakt, luchtfilter goed vast gezet en ook bij de koppakking is niets raars te zien. Decompressie heb ik schoongemaakt en ingesleten op de passing dus die sluit ook volledig af.
De carb heb ik uitelkaar gehaald en schoongemaakt, de bougie zit stevig vastgedraaid… Hoe kan ik goed controleren op valse lucht bij de carb aansluiting behalve goed vastdraaien?
Wat betreft de uitlaat weet ik dat citypower niet optimaal is, maar als m’n ma ermee moet rijden hoeft het ding geen 80 te rijden 😉 Daarnaast valt zo’n expansie meteen zo erg op en zijn vrij lawaaig vindt ik.
13 mei 2011 om 21:18 #104484haha, dat is wel grappig. oude glorie:)
toch een 13/13, dan zou 66-68 toch wel goed moeten zijn.
als je daarbij ook nog je cab schoon hebt gemaakt wordt het lastiger.
er kunnen overigens ook een vuiltjes in je sproeiers zitten.
controleren of de aansluiting geen valse lucht trekt gaat niet echt,
want als je daar deo spuit wordt het grotendeels je filter ingezogen.
dus daar krijg je geen betrouwbaar resultaat over.
je kan wel controleren of het busje in de cab goed is en ook goed klemt op de inlaat.
voor de rest zou je wel de deo test kunnen uitvoeren.
je zegt dat een citypower niet optimaal is, maar je tuned wel je cilinder en carters:P
beetje dubieus vind je niet, een gianelli citypower vormt een uitkomst.13 mei 2011 om 21:20 #104485omdat een getuned carter niet opvalt van buitenaf 😉 (okay, en omdat ik net als in goede oude tijd weer eens lekker wou beunen op een blokje aangezien ‘ie toch open lag 😛 )
edit: laat maar, gevonden; de deotest. Maar die doe je terwijl je brommer stationair loopt, en dat kan mijne dus niet xD
13 mei 2011 om 21:25 #104486daar heb je een punt, wel grappig dat je moeder er dan ook op rijdt.
de deo test, je spuit deodorant op de plekken waar je pakkingen hebt zitten.
carter, voet, kop.
gaat je brommer anders lopen, merk je vanzelf, bij een constante spray van deo,
dan heb je gegarandeerd valse lucht.
succes:).EDIT:
ik zie inderdaad net dat dit het sproeier topic is, ik dacht het kleine vragen topic.
sorry voor de meerdere off’s.19 mei 2011 om 18:49 #104837Snorblok ciao, brom carburateur ( 12.10 ), malossi luchtfilter, standaard uitlaat.
welke sproeier??
en welke sproeier te gebruiken bij een polini luchtfilter + proma cC?19 mei 2011 om 21:52 #104848met mijn setup;
<-------- ik heb nu 66 maar tijdens het trekken zelf gaat ie 4 takten, doe ik mn benzinekraan dicht; wachten: dan is ie op t punt dat t vlotterbakje nijna leeg is trekt ie als een malle, snel kraan weer open en trekt ie gewoon door tot top na een poosje daarmee gereden te hebben trekt ie ook gewoon zonder 4 takten etc. maar niet zo hard als wanneer ik de benzine kraan dicht doe 😕 vandaar de vraag: "welke sproeier heb ik nodig?"19 mei 2011 om 22:23 #104853Snorblok ciao, brom carburateur ( 12.10 ), malossi luchtfilter, standaard uitlaat.
welke sproeier??
en welke sproeier te gebruiken bij een polini luchtfilter + proma cC/malossi luchtf.21 mei 2011 om 12:11 #104910Met welke sproeier zal ik beginnen met :
65dr + Malossi 43mm kop
elec bewerkt carter ( alleen inlaatje wat breder geveilt )
12/10
homoet
ori bewerkt filterAlvast bedankt.
ik heb volgens mij 60-62-66-68 liggen.
21 mei 2011 om 12:18 #104911Van groot naar klein werken qua sproeiers
25 mei 2011 om 21:25 #105125Welke sproeier heb ik ongeveer nodig met:
-50cc std bewerkt (uitlaat en spoelpoorten groter gemaakt)
-inlaat geveild en geboord
-std snor kruk
-13/13
-malossi filter
-proma cc25 mei 2011 om 21:35 #105130@hggf
66-64 zoiets? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.