‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,286 tot 3,300 (van in totaal 5,103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Bijdrager

lampenkap :
      Welke sproeier met mijn linksstaande setup? (Wel met Malossi Powerfilter ofcourse)

Anoniem

64-66 denk ik ongeveer;)

STH
        Bijdrager

66

Leovince
          Bijdrager

Ik dagt eerder aan 70/72 vanwege de speedengine? De 80Polini samen met een speedengine heeft namelijk sproeier 72 nodig en waarom m’n 60PoliniALU 6 maten kleinere sproeier?

Iemand die me een zekerheid kan geven?

aapie90
            Bijdrager

dat ken je het beste zelf proberen natuurlijk;)
              iedere setup is anders, antwoorden die hier worden gegeven kunnen afwijken van jouw setup.

probeer eerst 72 en vervolgens kleiner als deze te groot is.:?

Anoniem

ik weet wel zeker dat je niet boven de 70 zit of je moet een lek/valse lucht hebben.
                gewoon even blijven testen, liever iets te groot beginnen dan te klein idd.

olliegasselt
                Bijdrager

Heren ik heb even jullie mening nodig .

Voor mijn oldtimer heb ik een blokje klaargemaakt met de volgende setup :

CP carter inlaat geboord naar 13mm en vlakje geveild
                  Bromkruk onbewerkt
                  Creco 43mm cylinder
                  Originele kop
                  13/13 dellorto carburateur
                  Polini filter
                  Proma GP oldtimer uitlaat
                  CP vervanger uitwendig gemonteerd
                  Bougie B6HS @ 0,50mm

Nu ben ik qua sproeier begonnen op 70 , dit was voor mijn gevoel
                  aan de grote kant zeker i.c.m. het polini filtertje
                  Hij startte met de eerste meter lopen en liep netjes stationair .

Maar jullue voelen hem al aankomen , op het moment van gasgeven
                  vanuit stationair ging hij gelijk 4 takten .
                  Trok je hem door dat toerengebied liep hij verder mooi en met een
                  super goed vermogen .

Nu heb ik intussen sproeiers gemonteerd gehad in de maten 70 , 68 , 66 ,
                  64 , 62 en 60 zonder dat het verbeterd .
                  Ook zonder luchtfilter of met een Malossi Red filter blijft hij dit doen .

Mijn gevoel zegt dat ik zeker niet kleiner dan sproeier 60 moet gaan , maar
                  gezien hoe het blokje reageert zou dat denk ik wel moeten .

Mijn citta met belgisch carter en DR50cc snel loopt op sproeier 64 😕

Ik hoor graag jullie mening

cittajuul
                  Bijdrager

welke sproeier heb ik nodig?

70cc malossi, ar kop
                    13/13 dellortho
                    std. carter geveild.
                    malossi filter
                    bromvertanding
                    polini sp

b.v.d. juul 😉

Anoniem

@ Olaf: hmm, ik kan het je niet precies vertellen, maar wat ik ook raar vond met de creco: ik had sproeier 64 in een blokje waarbij de 43 mm polini precies 59 nodig had.. je moet dus hoger gaan als je denkt met de tammere 70 genaamd creco.

ik vind het raar dat je al zoveel sproeiers erin hebt gezet, op geen enkele rijd ie goed? misschien heb je ergens valse lucht of lekken. mijn gevoel zegd 64-68 maar het kan ook zijn dat die proma uitlaat gewoon niet lekker wilt lopen met die setup. ik zou er ook gelijk even een andere bougie indraaien met hogere hittegraad (7 of 8 ).

onder de 60 zul je zeker niet zitten, eerder tegen de 70 met de creco.
                      hoop dat je er wat aan hebt, succes met het afstellen!

@ cittajuul: moet tussen de 66 en de 70 liggen

Martino
                      Moderator

@ Olaf; Mijn Creco blokje loopt het beste met sproeier 66-68. De gehele setup hetzelfde als die van jou. Maar waar ik met standaard oldtimer kopje(kleine verbrandingskamer) wat problemen had. Rijd hij met 43mm kopje een stuk beter. Ik zal een iets grotere verbrandingsruimte nemen. En misschien dat het hier aan licht ipv de sproeier.

@ cittajuul; 68

olliegasselt
                        Bijdrager

@ Joris ,

bougies B6HS , B7HS en B8HS ook al geprobeerd !
                          Ook heb ik al gevarieerd met de electrodenafstand zonder
                          bevredigend resultaat .

Valse lucht heb ik 100% zeker niet .
                          Het blokje is met precisie geheel nieuw opgebouwd door mij zelf .

Maar zoals jij aangeeft zou ik dus al minimaal sproeier 72 moeten
                          monteren terwijl op het moment dat hij gaat 4takten de straat bijna
                          blauw staat .

Aan de uitlaat ligt het niet , deze is nieuw en zeker geschikt voor deze
                          setup .

Nog even voor de duidelijkheid , hij loopt super stationair en erg mooi laag .
                          Zo laag heb ik een Ciao zelden horen lopen .

Vanuit stationair gasgeven dan gaat hij 4takten en laat ik hem dan doortrekken
                          loopt hij 4taktend weg en trekt daarna als een gek door en loopt prima .
                          Ook het terugvallen van rijden naar stationair gaat prima en hij valt dan ook
                          niet uit .

Jarco
                          Bijdrager

Olaf, al een andere CP-VV geprobeerd?

olliegasselt
                            Bijdrager

Morgen Jarco ,

nee nog niet gedaan !
                              Meen jij dat het daaraan ligt ?

Jarco
                              Bijdrager

Nahjah, het zal niet de eerste CP-VV zijn die niet helemaal lekker werkt.
                                Als ik je verhaal zo lees en je ervaring bekijk zou ik zo snel niet iets anders kunnen bedenken.

Edit: Maar wat Martino aangeeft kan natuurlijk ook heel goed. Alleen een ander CP-VV testen is sneller gedaan als een kop omwisselen. 😉

olliegasselt
                                Bijdrager

Het vreemde is dat hij stationair ontzettend mooi en laag loopt
                                  en na het 4takten bij het wegrijden hij er als een speer vandoor gaat .

het is puur een alleen het moment van de eerste keer gasgeven na stationair
                                  lopen .

Ik weet wel dat wanneer je een Polini filter gebruikt je over het algemeen
                                  de sproeier 4 maten kleiner moet nemen t.o.v. een Malossi Red Filter
                                  Voor mijn gevoel en uit ervaring zou ik qua sproeier ergens rond de 68 moeten zitten
                                  met een Polini Filter en op 70 a 72 met een Malossi filter .
                                  Zonder CP-VV zou dat 66 bij polini en 68 a 70 bij malossifilter moeten zijn .

15 berichten aan het bekijken - 3,286 tot 3,300 (van in totaal 5,103)
                                • Het onderwerp ‘‘Welke sproeier heb ik nodig?’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.