Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Vespafoto topic
- Dit onderwerp bevat 2,982 reacties, 301 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 7 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2007 om 22:23 #67036
hansieb :
Hier nog wat nice ciaotjesEN WAT THE FUCK HET NIEUWE SIMO BLOK =)=)=)=)=):?
…

…ik meende dat het nieuwe simo blok een trug-loop-pijp had?
1 september 2007 om 08:58 #67037Ja, maar dat dit het nieuwe blok is, is overduidelijk.
4 september 2007 om 22:25 #67119Ziet er heftig uit 😀
4 september 2007 om 22:51 #67120hoezo overduidelijk???
kijk eens goed..er zit nog gewoon een orri kop op..lijkt zelfs op een aagepaste citta kop.
die van het nieuwe type simo heeft er de koelribben 90graden anders op staan..
en mischien zit hier wel gewoon een simo zeicarter op..maar dit is niet het nieuwe blok..dat zou raar zijn..want alles is op elkaar afgestemt bij het nieuwe blok..waarom dan weer de oude pijp eronder..?:?
4 september 2007 om 22:56 #67121hoe komt die dan aan 4 tapeindes??? dat is tog ook wel raar ofniet dan?, want denk niet dat die een extra gat in het carter maakt in de cilinder en cilinderkop ofwel dan???
en die onsteking heb ik ook nog nooit gezien?
verklaar dat dan eens heuvel,
en miss oude pijp omdat die gast het oude blok heeft gehad, en het nieuwe blok zonder uitlaat heeft gekocht
dat lijkt mij het meest voorkomende, of bij simonini hebben ze geen tijd gehad voor de pijp, en hebben ze deze er maar weer bij gedaan?
vind het ook wel raar heuvel, als je naar die foto kijkt en dan die van simonini
ik snap het ook niet meer
4 september 2007 om 23:04 #67122Die afgebeelde pijp is ook echt niet voor vespa bedoeld hoor. Bekijk dat ding eens goed, de ophanging komt absoluut niet overeen en de pijp loopt te veel omhoog voor een Vespa. Ik denk dat de afgebeelde pijp er gewoon bij staat voor het plaatje ofzo.
Ik denk dat Heuvel alleen de laatste post met één foto gezien heeft, en niet de rest van de foto’s die 2 pagina’s terug staan!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 september 2007 om 23:18 #67123dat zou ook best kunnen, maar is dit een soort binnerotor ofzo?
4 september 2007 om 23:23 #67124Na nog eens kijken en vergelijken denk ik dat dit een eigenbouw project is op een Simo carter. Het zou best wel het nieuwe Simo carter kunnen zijn, maar het is zeker niet de nieuwe cilinder en kop, die zien er heel anders uit. En die ontsteking is ook niet van Simo volgens mij.
Je kan eigenlijk ook best duidelijk zien dat de koelribben van de cilinder en kop zijn aangepast. Kop lijkt wel van een kreidler of Puch Monza of zoiets. Ik heb alleen geen idee wat voor cilinder het dan is..I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 september 2007 om 23:27 #67125het lijkt idd niet op de cilinder die op de foto staat van simonini
dus zou best kunnen wat je zegt, maar denk wel dat dit het simonini carter is en ik vind deze onsteking wel lijken op een yamaha dtr onsteking en jah deze heeft de zelfde krukas dikte dus dit zou best wel kunnen zijn
4 september 2007 om 23:33 #67126Dat is als je mij vraagt het oude type Simonini blokkie… met rare andere cilinder erop zoals KennyVespa al zei… Kop is ook totaal anders. Kijk maar goed naar hoe de cilinder en kop staat en loopt. En als ik niet blind ben lijkt het erop dat de nieuwe type Simonini blok, wat betreft de uitlaatpoort, anders hangt (namelijk lager) als wat op de Ciao foto wordt afgebeeld.
Raar blokkie, wel Simonini hoor, maar met wat voor cilinder en kop? Zelfbouw…?
Edit: lijkt wel beetje op een Puch Maxi cylinder + kop waarbij de kop is afgeflext/gefreest aan de zijkant… als ik bij het bougiegat kijk ziet dat er beetje zo uit…
5 september 2007 om 10:13 #67127
.-{2F4OV}-.Ik denk, en hoop, dat dit niet het nieuwe simonini blok is.. Ook de ontsteking op dit blok is anders. Terwijl t nieuwe simonini blok gwonen ontsteking met vliegwiel heeft als t goed is;)
En de uitlaat lijkt van t oude blok of zelfbouw.. Beetje raar allemaal..
9 september 2007 om 00:01 #67256Ik stel u voor aan wat ik nu wel de mooiste ciao ooit vind: de enige echte REPSOL CIAO!
Deze foto’s heb ik al eerder gepost:

Deze heb ik net binnen:

klikken voor vergrotingIk vind hem echt supermooi, smullen maar mensen:)
Die gast kijkt hier ook regelmatig op de site maar is niet aangemeld.
9 september 2007 om 05:12 #67262Lol die dempers zitte wel verkeerd om, hij is mooi ( oranje velgen RULES ) maar niet heel mooi.
Ik vind de stang te laag zitte
9 september 2007 om 08:37 #67263
Rebelindd verf te dik wat ik op het oog zie
en vind die golven erin niet zo super is meer als wat repsol heeft dat alleen bij het rood naar wit11 september 2007 om 19:37 #67377Heb mijn brommer gespoten!
Zo was hij eerst: [thumb=datas/thumbs/1127-schuin voor.jpg]1127-schuin voor.jpg[/thumb]
Zo is hij nu!!!: [thumb=datas/thumbs/1127-01010012.jpg]1127-01010012.jpg[/thumb]
Hij is nog niet helemaal klaar,moet nog kappen halen, maar ik wacht daar nog even mee. Krijg misschien vario erop:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.