Vespa-Ciao.NL
:: polini speedengine,80cc etc krijgt geen vonk ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen polini speedengine,80cc etc krijgt geen vonk ?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta Twinner
    Topic starter

andere bobine heb ik van me andere citta afgehaald daar had ik daarvoor nog mee gereden
      dus dan mot ik me cp’s er gewoon weer in zetten dus ?
      vliegwiel draait ja 😉

VespaChopper
      Donateur

Ja dat die bobine opeens kapot gaat zou ik een beetje vreemd vinden…:P
        Als je het mij vraagt zou ik de CP er weer inzetten om te testen, ik weet namelijk niet hoe zo’n vervanger werkt 😛
        En hij was niet verzopen? Want je bent opeens met 80cc aan het rijden kan natuurlijk ook aan de afstelling liggen he

LeonM93
        Bijdrager

Maakt je bobine wel goed aarde op het frame? Niet dat er roest oid opzit

Citta Twinner
          Topic starter

ik heb me cp’s erin weer in gezet gistere deed hij het zat alleen te grote sproeier in, dus ik net rijden valt hij uit, vonkt nu ook niet meer, zit cp’s nu dus in en nieuwe condensator en alles goed aangesloten dus ik weet het echt niet meer ;S
            ineens viel hij weer uit.

danny

VespaChopper
            Donateur

Ja als er een te grote sproeier inzat kan hij dus verzuipen en als hij verzopen is krijg je hem ook niet meer aan he:P
              Maar dat hij niet vonkt snap ik niet..
              Maakt hij goede massa?

Citta Twinner
              Topic starter

ik had net 68 erin gezet, en dee het ook nog steeds niet,
                gister hadden we de ontsteking dus vervangen deed hij het dus ik vanochtend op nieuw doen en dee het en daar ging hij dus weer uit.
                ik snap het gewoon niet meer vooral waarom hij niet vonkt.
                ik hoop dat iemand raad heeft

tompiebozzel
                Bijdrager

72 of 74 er in, 68 is wel aardig klein

VespaChopper
                  Donateur

Precies, 68 zit standaard in een 13/13 en loopt krap op 70dr.
                    voor 80cc moet je toch inderdaad richting 74, 76 zoals ook al hierboven is genoemd.
                    Is je vliegwiel nog in orde? Dus de magnetische ring?
                    En niet meteen ja zeggen, even met ene vinger doorheen voelen als hier kuiltjes inzitten of iets dergelijks…

.-{2F4OV}-.

Dat is niet helemaal waar wat je zegt:!

Een pinasco 46mm alu (zilver) loopt perfect met een 13mm en sproeier 68. Dit heeft ook te maken met poorte en timingen etc;)

DR Ciao
                      Bijdrager

2F4OV heeft gelijk

ik rijd met mijn polini46mm kit met 66 en hij verzuipt nog een beetje..
                        dat komt gewoon door de aantal poorten en hoe groot enz..dan krijgt hij automatisch al wat meer in de cilinder:thumb

Ga nie. Besta nie

hansieb
                        Moderator

Ervaring met polini 46mm op speedengine blok is ook sproeier 72.

DR Ciao
                          Bijdrager

nou dit blijkt wel weer dat geen 1 blok hetzelfde is..:P

Ga nie. Besta nie

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

wat voor bougie heb je erin :)? zowiezo min een 7 gezien je set up.
                              verder idd goed kijken of je bedrading aarde maakt en of er niet ergens kortsluiting komt bijv draadje tegen stukje ijzer van je brommer of blok waar het niet hoort dan brand het ook door en dus geen vonk.

ritze
                              Bijdrager

kan ook zijn dat jouw onstekings spoel een beetje gaar is.
                                misschien dat die ergens kortsluiting maakt.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Anoniem

hoe heb je je draadje van je condensator lopen?

hij moet echt onder de ontsteking door en niet erboven, anders maakt je vliegwiel hem kapot, en dan maakt ie ook contact ermee. ik denk dat dat je probleem is.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.