Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Krukas horizontale speling, v-snaar probleem
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 10 maanden geleden door daniel citta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 mei 2012 om 21:10 #211653
Ik heb dus een probleem met mijn citta met de setup van hier naast<. Heb dit blok in elkaar gezet en denk 100 km zonder echt problemen gereden maar toen begon het: De v-snaar liep er in eens 2 keer af en de 3e keer was hij helemaal kapot. Ik ander grotere poelie met v-snaar die ik nog had liggen (v-snaar was toen nog gewoon goed). Na een paar (10) km gereden te hebben keek ik naar d v-snaar en was hij aan de kant van het blok helemaal gesleten en kwamen de koortlagen er doorheen. Nog even gereden en de koortlagen kwamen er helemaal door heen en hij sleet nog verder weg. Nu ik mijn nieuwe v-snaar wilde monteren zag ik dat ik mijn krukas gewoon heen en weer kon trekken (3-4mm). Ik blok uit elkaar gehaald nieuw lager aan de koppelings kant gedaan (andere was nog goed) en die aan dek koppelingskant kon je die paar mm over de krukas schuiven. Maar met een nieuw lager heb ik nog steeds deze speling en hij slijt nu nog steeds zo hard als eerst.. Moet ik nu gewoon een nieuwe/andere krukas? Het is zo raar want ik zou niet weten waar de speling vandaan moet komen aangezien als de krukas met lagers er in zit er toch geen ruimte meer over moet zijn? (ik heb de 2 ringen onder de lagers gemonteerd) Weet iemand wat ik moet doen? Nieuwe krukas of zijn mijn speedenginecarters gewoon rot? Gr. Adriaan
25 mei 2012 om 21:29 #235775Bedoel je gewoon niet dat je je koppeling iets heen en weer kan schuiven? Volgens mij is dit normaal hoor bij elke vespa.
25 mei 2012 om 22:08 #239006denk dat je lager passing van je kruk tap af is aan de koppeling kant,aangezien dat de oude er een paar mm heen en weer kon schuiven ik raad je aan om opzoek te gaan naar een andere krukas
gr daniel
26 mei 2012 om 07:05 #238728@partylock Het gaat niet over 1 of 2 mm maar echt richting de 4.
Als hij stationear draait en je geeft een bonk gas zie je de koppeling zomaar naar links toe komen.Zonder koppeling kan je gewoon je krukas een stukje er uit trekken.
Wat me ook opviel was dat toen ik mijn blok uit elkaar haalde dat ik mijn kleincarterhelft er zo over het lager kon leggen? Zonder warm te stoken!
Is dit erg?
Mij lijkt dat met een nieuwe krukas je als nog weer speling kan krijgen aangezien er nu ook ergens ruimte in mijn blok is toch?
26 mei 2012 om 09:36 #235603haal dan ook gelijk maar een nieuw klein carterhelft
28 mei 2012 om 08:38 #234946Iemand die er nog wat over mijn probleem kan zeggen?
Wat ik het meeste afvraag is hoe kan het dat er in eens een paar mm ruimte in mijn blok is waar in mijn krukas heen en weer kan?
Waar kunnen die paar mm in eens vandaan komen?28 mei 2012 om 15:50 #232732Lagerpassingen zijn zowiezo gaar, dus die kan je niet meer gebruiken. En is je inlaatvlak ook afgesleten? want daar komt je krukas dan tegenaan als ie zoveel speling heeft lijkt mij.
28 mei 2012 om 17:51 #237155ik had hetzelfde probleem, lagerpassing in t klein carter was nr de knoppen gegaan door een niet geheel rechte krukas..
nu een nieuwe krukas besteld met lagersetje erbij en via het forum een ander klein carter gekocht. hopelijk verhelpt dit het probleem. gelukkig inwendig vrij weinig schade opgelopen verder, wel een duidelijke veeg in het groot carter waar de linker krukas wang tegenaan heeft geschraapt.. gelukkig is t inlaatvlak nog intact en is de schade minimaal gebleven.maar t raarste was nog dat t eigenlijk prima liep 😀 laatst op de rollerbank nog een keer 37 aangetikt :P, maar t klonk toch niet al te gezond, dus toen heb ik me blok maar eens uitelkaar getrokken en zoals jij ook al aangaf kon ik t lager zo in het klein carter leggen zonder deze warm te stoken.
29 mei 2012 om 10:10 #237141Lagerpassingen zijn zowiezo gaar, dus die kan je niet meer gebruiken. En is je inlaatvlak ook afgesleten? want daar komt je krukas dan tegenaan als ie zoveel speling heeft lijkt mij.
De krukas heeft alleen horizontale speling dus geen verticale. Hierdoor heeft het inlaat nergens onder te lijden gehad.
@si-owner
Jij had dus ook dat je je krukas heen en weer kon trekken? (horizontaal)
Ik hoor graag van je als je er een nieuwe krukas en ander klein carter helft in hebt!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.