Vespa-Ciao.NL
:: Komt niet door de compressie heen!?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Komt niet door de compressie heen!?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barend f
    Bijdrager

hij kijkt nu naar die bus!!!

Niels
      Topic starter

Ik zie dat je ook een polini vario hebt! Maar ik zie eigelijk geen verschil in hoogte als ik die bus bekijk:|. De speling blijft als ik hem omdraai.

We gaan eerst maar eens een andere snaar proberen dan! Anders weet ik het ook niet, maar woe heb jij ook dat je het variohuis wat kan bewegen naar de snaar toen en er vanaf?

woe
        Bijdrager

die variohuis hoort niet te bewegen als je hem hebt vast gedraaid.

ik heb t wel over de opstaande rand die verschilt in hoogte.
          of je snaar is gewoon te dun geworden

Niels
          Topic starter

oke ik zal eerst een ander snaar gaan testen! Dan kunnen we kijken of het daar aan ligt:P, bedankt iedergeval alvast.

Niels
            Topic starter

Ik heb volgens mij ooit eens gelezen dat de malossi vario dit probleem ook wel eens had! Er moest dan wat aan de geleidebus gebeuren. Klopt dit en wat was het probleem precies, ook een slipende snaar of speling op het variohuis?

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

De snaar slipte dan over de geleiderbus heen omdat de poelies tever uit elkaar zijn (voor 14mm ofzo)
                Bij de polini heb ik er nog nooit van gehoord, en zelf ook geen last van.

De snaar moet als het ware een beetje in de poelies leunen, hierbij pakt hij grip

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Niels
                Topic starter

Dat is dus bij mij niet het geval ik heb de vsnaar net even opgemeten en die is mooi 13mm, alleen de snaar leunt niet in de poelies maar ligt op de geleidebus! Je kan zelfs het variohuis er een stukje naar toe bewegen.

Ik heb hem ooit van iaccaloco gekocht, mis dat er niet de orginele bus bij zit ofzo.

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Hij heeft met de vorige setup het toch gewoon gedaan?

En wat als je de bougie eruit draait (oftewel wat minder compressie)

Gele Racefrikandel

Niels
                    Topic starter

Met de bougie er uit maakt weinig verschil, maar klopt met mn 50cc heeft hij het altijd gedaan! Maar dit is ook een verschil denk ik. Deze 80cc heeft behoorlijk wat meer compressie, dat merk ik erg goed.

edit

Vrijdag ga ik met barend even twee andere voorvario’s proberen:thumb (polini en malossi) als het blijkt dat het de bus is moet ik die van mij gewoon even aanpassen! Net zoals bij de malossi vario.

barend f
                      Bijdrager

ja indd, komt goed, we laten wel weten wat het is/was….

iedereen bedankt voor de reacties:thumb

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

Ik kom net op iets, wat voor krukas heb je?

bij sommige krukassen horen geen shimringen en slaat de krukas dus vast, is dat het niet?

Gele Racefrikandel

Niels
                          Topic starter

Ik denk dat het niet aan de shimringen ligt! Want hetis niet een krukas waar al een verhoging op zat inplaats een van een shimring. De krukas liep ook gewoon lekker soepel zonder cilinder en met ook wel. Dus dat lijkt mij geen optie.

Maar bedankt voor het mee denken herr flick:thumb!

djjk
                            Bijdrager

Hallo Niels als ik jouw zo hoor dan denk ik ook nog aan mijn polini 80cc ik had percies het zelfde probleem.

dus toen dagt ik met een een orginele voor koppeling met poelie dus GEEN vario! km je blokje rust aan de gang en niet in een keer dikke compressie dus ikmet vario stet eraf gehaald en de koppeling er op gegooid.

en ja hoor me gedachte klopte dus das mijn tip als je geen zin hebt om je klok er af te halen.

doe je dit: haal je voor vario er af pake orgi. koppeling haal je vario vsnaar er af en leg je poelie vsnaar er op zorg dat je snaar diep tuseen je 2 poelies lig van je koppeling achter.

ik weet zeker dat dit zal werken laat je blokje effe lopen dat alles wat lossjes komt dt je spannening er af is en dan gewoon je vario er trg opgooien en dan kmt alles goed;)

kan je niet ZONDER fouten schrijven.

barend f
                              Bijdrager

dat heeft niels al gedaan, en dat wou ook niet,
                                maar we komen er wel uit:thumb
                                ik laat ZSM weten wat het is/was

Niels
                                Topic starter

djjk :
                                  Hallo Niels als ik jouw zo hoor dan denk ik ook nog aan mijn polini 80cc ik had percies het zelfde probleem.

dus toen dagt ik met een een orginele voor koppeling met poelie dus GEEN vario! km je blokje rust aan de gang en niet in een keer dikke compressie dus ikmet vario stet eraf gehaald en de koppeling er op gegooid.

en ja hoor me gedachte klopte dus das mijn tip als je geen zin hebt om je klok er af te halen.

doe je dit: haal je voor vario er af pake orgi. koppeling haal je vario vsnaar er af en leg je poelie vsnaar er op zorg dat je snaar diep tuseen je 2 poelies lig van je koppeling achter.

ik weet zeker dat dit zal werken laat je blokje effe lopen dat alles wat lossjes komt dt je spannening er af is en dan gewoon je vario er trg opgooien en dan kmt alles goed;)

kan je niet ZONDER fouten schrijven.

Nou ik was er zelf echt niet op gekomen, maar ik heb hem door je tip kunnen starten haha!:D Ik heb inplaats van een voorvario de koppeling er op gezet (gewoon met de achterkoppeling en vario snaar er op). Ik heb hem toen binnen twee meter kunnen starten!! Ik ben blij hahah, alleen met mn voor vario wil het nog niet. Dus morgen ff met barend een andere proberen en dan moet het lukken. Want het ligt wel aan de geleidebus denk ik.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.