‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 10,786 tot 10,800 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

leon ciao
    Bijdrager

het makkelijkste is, kleinere poeli, je proma eronder en ander cilindertje erop

Ik heb ook ook een vraag, mijn broer heeft een proma cc, zou die het beter doen op de
      <—
      daarstaande setup op een vespa si, dan mijn simonini proline, wat denken jullie?
      ik kan de proma wel testen, maar deze is ingekort voor op een citta dus hiervoor zal ik wel een beugeltje ofzo moeten maken of mijn frame aanpassen.

LeMoN
      Bijdrager

LeMoN :
        Ik heb nog een vraagje: Hoe moet ik “nat”schuren, ik ga vanmiddag namelijk mijn athena en zuigertje afwerken en ik weet wel dat dit nat gedaan moet worden, maar ik heb nog nooit nat geschuurd xD! Moet ik het papier natmaken, of het object wat ik ga schuren :P! En welke korrel kan ik het best gebruiken voor het afwerken? Ik heb korrel 400, 600 en 1200 nat liggen thuis…

Iemand?

Robin89
        Bijdrager

leon ciao :
          het makkelijkste is, kleinere poeli, je proma eronder en ander cilindertje erop

Dus je kan niet met een 50cc op een bromblok de 60 halen? En als ik nou m’n Handmade eronder doe? Of vertanding shit veranderen?

leon ciao
          Bijdrager

kan wel, maar dan zou ik mijn inlaat naar 13mm vergroten en dat is juist net weer moeielijk en veel werk. Zeker om de krukas weer terug te plaatsen.
            met een kleine poeli wil het ook lukken, maar dan trek je voor geen meter op en dat is niet fijn rijden op de zuiderzee toer lijkt me. Met vario met malossi, pinasco of polini voorvario of teknoetre setje haal je de 60 wel
            als je met 50cc met bromklok 13/13 80 poeli leo handmade rijdt kun je de 60 ook wel halen, denk ik, hier zou ik dan ook voor kiezen als ik jou was
            Maar een 70cc ik ook betrouwbaar.

Edjuh
            Bijdrager

Met kleine poelie is echt wel relaxter dan vario op lange afstand, tenzij je zware vario vertanding hebt.

Robin89
              Bijdrager

Oke thanks. Ik heb al een uitgeveild snorblokje liggen met 43mm DR, maar dan zet ik die DR liever op die bromcarters. Ik neem aan dat die nog gewoon goed is, en anders koop ik wel een 43mm Athena alu ofzo.

Edit: Als ik dus bijv. 50cc, 13/13 op bromcarters, Malossi filter, Leo Handmade/Proma cc, 65 mm poulie doe haal ik het ook wel?

leon ciao
                Bijdrager

ja dan haal je die 60 wel ja

edjuh, toen ik met kleine peoli reed op 50 cc moest ik in het begin meesteppen tot aan de 30, waarna hij pas zelf een beetje begon te trekken

niels-nijsten
                  Bijdrager

heej ff vraagje ik heb mijn carters aangepast op dr evo maar ben bij het groote carter nèt er doorheen gegaan echt maar heel klein nog niet eens groot genoeg om een draad door heen te duwe, ik heb dit met speciale 2componenten lijm dichtgesmeerd(de lijm waar we op het werk zelfs bumpers van personenwagen mee aan elkaar plakken) maar zouw dit houden? zo niet waarom niet??
                    hoeveel druk komt er ongeveer in je carter te staan?

LeMoN
                    Bijdrager

Niels, het zal niet optimaal lopen en het kan loslaten, maar het zal het wel een tijdje uithouden…

niels-nijsten
                      Bijdrager

waarom?? optimaal lopen zal het wel! de spoelpoort is perfect glad zit geen gat in hoor echt een piepklein misschien 1 tiende mm klein gaatje. maakt aan het lopen echt niets uit hoor alles is gasdicht maar waarom zouw het niet houden leg dat eens uit. en zou epoxy wel houden dan?

LeMoN
                        Bijdrager

het minste of geringste gaatje kan al voor valse lucht zorgen. En je carter word warm en zet dan uit en krimpt weer daardoor kan het los laten… ik zou gewoon nieuw cartertje kopen…

niels-nijsten
                          Bijdrager

hij krijgt absoluut geen valse lucht! heb ik voor gezorgd:P loslaten op die manier zouw idd kunnen. ik gok het er op(is al het 3e carter:P eerst 14.7mm inlaat geborken toen erdoorheen gedremeld en nu weer een piepklein gaatje

LeMoN
                            Bijdrager

je moet het zelf weten, maar ik zou voor een 10tje ofzo nieuw cartertje kopen…

Tyrax
                              Bijdrager

Hoe kan ik het beste mijn achterlicht (van mijn spatbord) naar dat ding erboven leiden? Gaan die kabels voor het licht gewoon onder het spatbord door ofzo? En kan ik ze dan gewoon onder de bagagedrager door laten gaan en dan een heel achterlicht kopen voor achterop de bagagedrager ?

Nog tips? en is het moeilijk ? Achterwiel moet er zeker wel helemaal af, of gewoon de bagagedrager en spatbord eraf halen?

Alvast bedankt

(jaaa het zijn erg veel vragen:P)

Naad
                                Bijdrager

Ciao mix is toch het enige type ciao met elektronische ontsteking?

15 berichten aan het bekijken - 10,786 tot 10,800 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.