‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 10,756 tot 10,770 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

JayL
    Bijdrager

@CiaoSTB met 50cc kun je beter niet tot de max vijlen ivm met carterdruk verlies. de boosterpoortjes kun je ook op je carter doortrekken, het maakt weinig tot nul verschil uit.

sombrero
      Bijdrager

ff een vraagje hoeveel is een radiateur van polini voor een ciao nog ongeveer waard

angel
        Bijdrager

ik heb een vraagje…Ergens denk ik dat mijn ciao toen ik hem kocht al getuned was….ER zit wrs een bromklok in en nu had ik een vraagje…Ik heb een sito uitlaat steken met een 22.5mm bocht..Is dat een snor uitlaat? En myn carb is een 12/10 is dat ook std snor?

.-{2F4OV}-.

@ sombrero: Denk tog wel 30 euro;)

@ angel: sito uitlaat is een snelle “standaard look” uitlaat, dus nie de std vespa snor uitlaat. Ook de 12/10 is niet snor. Dan heb je 12/7 meen ik..

JayL
            Bijdrager

@Angel Omdat de bocht 22.5mm is betekent dat niet dat het een brom uitvoering betreft. De meeste (oude) blokken/cilinders hebben een 22.5mm aansluiting. Ik heb ook een snor, de carb was toen 12/7… volgens mij behoort een 12/10 tot snor, maar ik weet t niet 100%

edit: 12/10 is dus geen snor carbie. grappig, mijn brom ciao had standaard een 12/12

disaster
              Bijdrager

hoe kan het dat je kopeling niet aangrijpt ik heb std trekveren en nog pakt hij niet en dan heeft hij ook geen compressie
                ik kan rennen wat ik wil maar hij start niet

1-feb
                Bijdrager

@disaster vonkt je bougie wel? En heb je geen compressieverlies doordat de decompressie een beetje openstaat?

disaster
                  Bijdrager

nee het licht aan de kopeling die grijpt mniet aan en als ik hem met de boormachine start doet hij het wel

en kan het zijn ddat ik veel carter verlies heb dooe getunde krukas en gevijlde inlaad?

1-feb
                    Bijdrager

Dat zou ik zo niet weten ligt er aan hoever je hebt gevijlt enzo maar anders probeer je de stratveertjes even uit je koppeling te halen en dan weer proberen aan te lopen;)

lassie
                      Bijdrager

ik wil een vespa si kopen maar het licht doet het niet. wat zou het als ergste instantie kunnen zijn?

diac
                        Bijdrager

meestal is het gewoon;

– lampjes kapot
                          – kabelbreuk
                          – aarde werk niet goed
                          – niet goed aangesloten

in het ergste geval kan de lichtspoel kapot zijn, maar dat komt vrijwel niet voor.

LeMoN
                          Bijdrager

Hey ik heb een vraagje, ik heb gisteren schuurpapier gekocht en dat was korrel 600 en 1200, maar is dit nou sowieso waterproof? of bestaat er ook schuurpapier in zo’n fijne korrel die niet waterproof is…

VespaAvanti
                            Donateur

Volgensmij is het dan inderdaad altijd waterproof;)

LeMoN
                              Bijdrager

@VespaAvanti ok thnx 😉

disaster :
                                nee het licht aan de kopeling die grijpt mniet aan en als ik hem met de boormachine start doet hij het wel

en kan het zijn ddat ik veel carter verlies heb dooe getunde krukas en gevijlde inlaad?

kan best zijn dat je teveel geveild heb aan je krukas en je inlaat en daardoor carterdrukverlies hebt. Heb je misschien foto’s ervan?

sombrero
                                Bijdrager

mijn kickblok heb ik pas helemaal gereviseerd 🙂 toen ff gaan rijden en opeens stopte die ermee was dus mijn zuiger een beetje gaar. nu weer ff een niewe cilinder en zuiger erop gezet ff gaan rijden kom ik halverweg naar school stil te staan viel die weer uit naar huis gelopen en gekeken niets mis met cilinder enz. dus ik dacht msschn is de carburateur beetje verstopt schoongemaakt doet die nog niets spietje en alles is nog goed wat kan dit zijn???

15 berichten aan het bekijken - 10,756 tot 10,770 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.