‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 10,681 tot 10,695 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

gewoon ff met stukkie tin de squishclearance opmeten, zolang hij meer dan 0.6-0.8 is is het prima 🙂

Als hij de kop raakt is de squish clearance 0.0, maar als hij de kop net niet raakt is het alsnog heel erg slecht voor je blok, goed checken of je boven de 0.6-0.8mm zit dus !

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

JayL
      Bijdrager

kent iemand een paar goeie italiaanse vespa (ciao, si, bravo etc) forums/websites? een beetje vespa-ciao achtig dus 😛

diac
        Bijdrager

@ Disaster; ik heb dat ook met mijn 80 Athena, k zal effe de squish meten..

edit: squish = 1mm, dus dat is goed.. waar kan het tikken dan van zijn:?

Dries
          Bijdrager

JayL :
            kent iemand een paar goeie italiaanse vespa (ciao, si, bravo etc) forums/websites? een beetje vespa-ciao achtig dus 😛

Je noemt het zelf al, Vespa-ciao is nederlandstalig, en hier zitten ook wel veel mensen die heeeeel veel weten over de vespa blokjes enzo.
            Dus als je met problemen ofzo zit, kan je hier altijd terecht.

Maar om ff op je vraag te antwoorden, als je bij “links” kijkt, rechtsbovenaan op de main page, daar vindt je wel leuke site’s!

succes;)

Martijnvanheerde
            Donateur

Ik heb dus een Bravo gekocht maar als ik m wil starten dan komen er knallen uit de uitlaat. Ik moet de ontsteking en de cp-punten goed zetten. Maar hoe doe je dat? Ik las iets van 0,5 ofzo. En de ontsteking kan dat ook door het gat van het vliegwiel?

AA-T
              Sleutelbeheerder

boutje (meestal kruiskop) die de cp’s vasthouden beetje los draaien
                nokje/vliegwiel op het punt draaien dat de cp’s volledig open staan (spie wijst naar de cp’s)
                voelermaat op 0,45 of 0,50 tussen de cp’s drukken
                boutje vastdraaien

@diac:
                te hoge compressie, lager, pingelen?

Dries
                Bijdrager

Je kan je contactpunten inderdaad via het zwarte rubbertje op je vliegwiel stellen. die moeten op 0.45 staan, ben er niet 100% zeker van maar wel 90%.

Hier is ook een how-to over, als ik me niet vergis

succes!

Dooley
                  Bijdrager

mensen,
                    ik heb vanavond een 50-snel onder me citta gepleurd, maar heb het idee dat het een 50-langzaam is(jullie snappen wel wat ik bedoel)

de cilinder heeft een tijdje niet gelopen, weet iemand iets wat ik hieraan zou kunnen veranderen of moet ik gewoon een tijdje rijden en verbetert het zich dan?
                    of misschien iets aan de set-up veranderen?

JayL
                    Bijdrager

Dries :

JayL :

Je noemt het zelf al, Vespa-ciao is nederlandstalig, en hier zitten ook wel veel mensen die heeeeel veel weten over de vespa blokjes enzo.
                      Dus als je met problemen ofzo zit, kan je hier altijd terecht.

Maar om ff op je vraag te antwoorden, als je bij “links” kijkt, rechtsbovenaan op de main page, daar vindt je wel leuke site’s!

succes;)

Wanneer zei ik nou dat t over Vespa problemen ging :moon

@Dooley wat voor een 50 snel is t?… er bestaan veel 50 “snel” , maar er zijn maar een paar die echt snel te noemen zijn.
                      btw, ik zie std carters op jouw setup staan. heb je de inlaat uitgevijld en eventuele boosters doorgetrokken op je carter?… dat zou een hoop schelen

Dooley
                      Bijdrager

nope, carter heb ik niks aan gedaan of boosterpoortjes ofzo:P
                        daar ga ik niet aan beginnen, zoiets ben ik echt slecht in:(

en wat voor 50 snel, goeie vraag:?
                        ik weet het niet, heb der niet op gelet helaas.

denk dat ik deze week eens ga kijken of die cilinder zich nog gaat “verbeten” anders zet ik me oude er weer op

Jelle
                        Moderator

welke zuigerveren heb ik nodig voor een pinasco 43mm deps?

daffy35
                          Bijdrager

Ik heb naast de polini h2o kit ook nog een waterkoelings setje van eurocilindro gekocht (radiator en watergekoelde kop)voor weinig!
                            Maar hoort erbij het eurocilindro eigenlijk ook nog een speciale cilinder of kan deze gewoon op elke cilinder?:con

black vespa si
                            Bijdrager

mensen,
                              als ik een 65cc koop moet ik dan moet dingen veranderen bijv. dingen vijlen enzo of hoeft dan niet:?

Bo3T
                              Bijdrager

hoeft niet, maar is wel veel beter als je je inlaat ook uitveilt dan. krijgt die tenminste wat meer benzine en gaat die dus harder.

ook sproeier veranderen maar dat wist je natuurlijk al.

Dries
                                Bijdrager

@Jayl: ik neem aan dat als je om een vespa site vraagt, het niet over honda of weet ik veel welk ander merk gaat.

15 berichten aan het bekijken - 10,681 tot 10,695 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.