Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 april 2008 om 19:33 #127818
VespaAvanti :
Ik zit met een dilemma:|
Uit de zuiger van m’n Malossi 46,5 kwamen hele dunnen pistonclipjes, een stuk dunner dan de doorsnee clipjes.
De groeven waar de clipjes in vallen zijn ook eens stukje smaller naar mijn idee.
Kan ik gewoon ”brede” pistonclipjes gebruiken in de zuiger, of lopen die er uit?:?
Voor de duidelijkheid, de ”brede” clipjes worden normaal gebruikt en kan je dus ook bij JMPB bestellen.
Op de foto zie je het verschil in dikte:
Iemand?:?:con
12 april 2008 om 19:33 #127819dat heb ik al gedaan maar het lijkt wel of de cilinder wat te dik is maar daar ga ik bine kort naar kijken.
toch heel erg bedankt12 april 2008 om 20:35 #127820Hallo,
Als ik een dr 65cc cilinder op mijn setup hiernaast zet, ga ik dan een verschil merken. Zonder de carters uit te vijlen. Moet ik ook dan een andere krukas kopen.
groeten Pieter.
12 april 2008 om 20:37 #127821hallo ik had dus ff mijn achterklok uitmekaar gehaald van de vario omdat er een as op zat met linkse draad. nu heb ik de as met rechtse draad erin geduwd en alles weer in mekaar gezet maar nu draait mijn klok niet meer en heel stroef als ik hem wil draaien hoe kan dit???
12 april 2008 om 20:40 #127822pieter-ciao :
Hallo,Als ik een dr 65cc cilinder op mijn setup hiernaast zet, ga ik dan een verschil merken. Zonder de carters uit te vijlen. Moet ik ook dan een andere krukas kopen.
groeten Pieter.
Ja, zeker weten.
Geen andere krukas nodig.
12 april 2008 om 20:54 #127823sombrero :
hallo ik had dus ff mijn achterklok uitmekaar gehaald van de vario omdat er een as op zat met linkse draad. nu heb ik de as met rechtse draad erin geduwd en alles weer in mekaar gezet maar nu draait mijn klok niet meer en heel stroef als ik hem wil draaien hoe kan dit???kan iemand me helpen??? wil echt weer met vario gaan rijden
12 april 2008 om 20:54 #127824sombrero :
hallo ik had dus ff mijn achterklok uitmekaar gehaald van de vario omdat er een as op zat met linkse draad. nu heb ik de as met rechtse draad erin geduwd en alles weer in mekaar gezet maar nu draait mijn klok niet meer en heel stroef als ik hem wil draaien hoe kan dit???Zit er wel olie in?
Alles er goed ingeduwd en goedgezet?12 april 2008 om 20:59 #127825ja er zit olie in maar dat maakte ff niet uit men vertanding wil gewoon niet draaien alle ringetjes en zo zitten er in
als ik de deksel nog niet helemaal vast heb gedraaid doet hij het wel goed maar als die helemaal vast zit dan draaitd die nauwelijks12 april 2008 om 21:07 #127826ik heb dit ook gehad, dat die niet meer liep als je hem aandraaide.
mijn probleem was dat ik een te dik ringetjes om de grote as had gedaan.
toen had ik die verwisseld met een iets dunnere en toen was het goed.
er zijn namelijk verschillende diktes.
de 2 dunste moet je om de middelste as doen, dan zou die goed moeten lopen.suc6
(dit had ik ook al ergens anders geplaatst)
12 april 2008 om 22:04 #127827VespaAvanti :
VespaAvanti :
Ik zit met een dilemma:|
Uit de zuiger van m’n Malossi 46,5 kwamen hele dunnen pistonclipjes, een stuk dunner dan de doorsnee clipjes.
De groeven waar de clipjes in vallen zijn ook eens stukje smaller naar mijn idee.
Kan ik gewoon ”brede” pistonclipjes gebruiken in de zuiger, of lopen die er uit?:?
Voor de duidelijkheid, de ”brede” clipjes worden normaal gebruikt en kan je dus ook bij JMPB bestellen.
Op de foto zie je het verschil in dikte:
Iemand?:?:con
Nogmaals dan, :??iemand?:?
12 april 2008 om 22:18 #127828hey heb een vraag wat is het verschil tussen een contackt punt kasbelboom en een elecktries kabelboom
Andy12 april 2008 om 22:44 #127829@avanti
Ik zou even op zoek gaan naar dunne pinstonpen klipjes , STEL DAT ze eruit schieten is heel je cilinder verneukt.
Jmpb ff vragen of ze die dunne hebben!
13 april 2008 om 10:24 #127832Edjuh :
Inlaat uitvijlen, kijk bij how-to’s.ja maar is dat we nodig nog er zit al een bromcarter op… kan zoiezo niet kwaaad om ff te doen trouwens.. nog verdere toevoeging wat ik kan en of moet veranderen anders ga ik aan de slag..
bedankt
13 april 2008 om 14:49 #127833Hey, mijn carberateur lijkt maar de vlotter zit zo vast dat er daar niets meer kan lekken. en als ik de luchtfilter eraf haal zit er ook beetje benzine in, maar de bougie is gewoon mooi bruin?
13 april 2008 om 15:32 #127834Weet iemand waar je aan een elek. carter kunt zien of er een beveiliging op zit voor een grotere cilinder?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.