Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 april 2008 om 12:37 #127751
Het gaat om de cilinderkop, de brede past niet onder een ciao andersom past het wel. Degene van de citta kun je wel verslijpen zodat hij onder een citta past 🙂
Aluminium cilinders hebben als grote voordeel dat ze voorzien zijn van een Nicaseal laag die vele malen harder is dan een gietijzeren wand. Hierdoor gaan ze over het algemeen wel wat langer mee. Een gietijzeren 70cc cilinder gaat wel zo’n 6000-10000km mee, sommige zelfs wat langer 🙂 Een alu cilinder is het niet zo van bekend aangezien bij de 70athena het hemd tegen die tijd al afgebroken is en bij de 42 alu dan ook al vaak de wand dof is geworden en vele er niet meer mee durven te rijden.
Breekt bij een gietijzeren cilinder de flens af kun je die er weer op laten lassen (of een grotere:duivel)
Breekt bij een alu cilinder de flens af dan heb je gewoon een waardeloos stuk aluminum over 🙁Er wordt vaak gezegt dat alu cilinder meer toeren maken, daar ben ik het niet mee eens. Aluminium cilinders kunnen meer toeren maken vanwege de lagere vrijving tussen wand en zuiger, maar het toerental wordt voor het allergrootste deel bepaald door de poorten / timingen / uitlaat / inlaattraject. (Een DR70evo maakte bij mij meer toeren dan een 42alu)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 april 2008 om 12:46 #12775210 april 2008 om 12:50 #127753dus afgezien van de cilinderkop is er geen verschil?
10 april 2008 om 13:11 #127754danny_hendrikx :
beste mensen.ik heb neen vraagje. ik heb een vespa met een vario. nu heb ik een andere as in mijn klock gezet. (een met rechte vertanding).
maar nu zit ik met het probleem als ik de klock dicht draai dan loopt de as in eens niet meer. als ik de schroeven niet helemaal aandraai draait het wel soepen. heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen.alvast bedankt
Welkom bekende persoon

Zoals ik al zei is het mischien een idee om er wat extra pakkingen tussen te leggen.
Of dat verstandig is weet ik natuurlijk niet 100% zeker:con
Mischien dat iemand anders het weet voordat er weer andere vragen overheen gesteld worden zodat deze vraag vergeten wordt:con10 april 2008 om 15:29 #127757JOngens, heb mijn blok eindelijk lopend gekregen, en nu is me spietje afgebroken, Mike zij nog, goed aandraaien de koppeling zodat hij inklemd, dat heb ik goed gedaan. en toen startte ik de brommer, en draaide me vliegwiel het spietje kapot.. waar kan ik een nieuwe krijgen en hoe ziet zo iets deruit???
10 april 2008 om 15:32 #127758Elke brommerboer heeft er wel eentje voor je (wel vragen om eentje voor een citta / ciao)

(deze past btw alleen in een malossi kruk, maar kon zo snel geen andere foto vinden;))
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 april 2008 om 16:22 #127759PiNeAppLePro :
Klik hier <—–Deze past toch wel onder een ciao 😀
of niet?
Zou het niet weten, maar hi is gruwelijk 😀
10 april 2008 om 16:35 #127762ik heb en vraag ik heb een vespa si en heb een proma cc gekocht maar en nu is mijn vraag moeten de trappers er af als die uitlaat er op gaat
10 april 2008 om 17:14 #127763VespaAvanti :
danny_hendrikx :
beste mensen.ik heb neen vraagje. ik heb een vespa met een vario. nu heb ik een andere as in mijn klock gezet. (een met rechte vertanding).
maar nu zit ik met het probleem als ik de klock dicht draai dan loopt de as in eens niet meer. als ik de schroeven niet helemaal aandraai draait het wel soepen. heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen.alvast bedankt
Welkom bekende persoon

Zoals ik al zei is het mischien een idee om er wat extra pakkingen tussen te leggen.
Of dat verstandig is weet ik natuurlijk niet 100% zeker:con
Mischien dat iemand anders het weet voordat er weer andere vragen overheen gesteld worden zodat deze vraag vergeten wordt:conidd een paar extra pakkingen 😉
10 april 2008 om 17:42 #127765Ik had een paar vraagjes..
vandaag stonden ze (weer) bij ons in de buurt met de rollerbankjes.. en ik zei tegen een jongen tja, ik heb niet veel te vrezen.. alleen mijn vertanding is iets anders, waardoor die niet snel optrekt, maar toch 40/45 loopt.. (snor) maar nu hoorde ik dat de nieuwe rollerbanken op KM/U bekeuren? en niet op KW? klopt dit?
kan ik er dan in principe ook gewoon een bromblok onder leggen, met meer vermogen, en lichtere vertanding.. zodat ie nog steeds maar 45 loopt, maar sneller optrekt.. zou dit verschil maken in de boete? ik dacht nu telkes ik kan wat harder rijden, zolang ze me maar niet rijdend pakken, op de bank had ik niks te vrezen;)
owja, en zou het zin hebben met mijn setup (links) een 50’snel’ cilinder erop te zetten? of heeft dat all1 zin bij bromcarters ed.. (bij mij zit er zo’n busje in)
10 april 2008 om 17:47 #127766ze controleren nu idd op snelheid, maar ze schijnen niet echt te kloppen.
als je echte 45 rijd, geeft de rollerbank iets van de 40 aan en dan gaat er nog correctie af ook nog.dus of je nou brom of snorblok, of brom of snornaaf erop zet en alsnog 45 loopt maakt dat dus niks uit
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 april 2008 om 19:14 #127767
vespa =]vraagje: welke trekveertjes zouden het best zijn voor mijn setup ? dat hij goed optrekt en niet teveel snelheid verliest ?
cillinder: 70cc polini W-poort + hd kop
carters: origineel
carb.: 13/13 @ 66
poelie: 80
uitlaat: leovinci krul
krukas: origineel10 april 2008 om 19:20 #127768@ Vespa Polini groene Trekveertjes;)
okee, ik heb een vraag, mijn blokje is 1 week geleden doo rmike gereviseerd, me ontsteking was niet goed, heb ik allemaal gefixed, nu heb ik vanmiddag me spietje afgebroken, en precies dezelfde weer gekocht en er in gezet. Nu is het probleem, dat hij Moeilijk start. hij heeft niet veel compressie, dus ik ren me helemaal de tering.. ik moet zo hard rennen. dat ik op me allerhardst met de brommer ren, en hij Bijna niet aangaat. dan gaat hij aan, en valt hij 2 sec later uit, en omdat ik dan nog ietsje rijdt, gaat hij weer aan. en valt hij weer uit, en zo gaat het maar door.. hij stotterd vreselijk. Heeft iemand enig idee, waarom ik zo weinig compressie heb, en waarom ik dus dat pokkeeind moet rennen om dat ding uberhaubt aan te krijgen, en hij vervolgens de hele tijd uit wilt vallen.??
me setup is:
Cilinder: 70 cc polini w-poort
Carters: Bewerkt door mike
Carb:13/13
poelie: 80
Uitlaat: Proma Circuit
Krukas: Orgineel
Brommer:ciao
Sproeier: 72
en groene polini trekveertjes10 april 2008 om 19:34 #127769je sproeier is in mijn ogen wel wat groot voor een 70polini.
stop er eens een 66 of 68 in, als hij stottert is hij te groot.stop er dan ook eens een nieuw bougietje in, denk dat je huidige is vet geslagen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 april 2008 om 19:39 #127770heb der een nieuwe in zitten., maar ik had eerst 68, voordat mike me carters bewerkt heeft, hij zij stop der een 72 in, maar ik zal de 68 weer proberen, is dat ook de reden waarom hij zo moeilijk aangaat dan:S?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.