‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 10,216 tot 10,230 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Justino
    Bijdrager

JayL :

Justino :

Justino :
      hallo,

laatst had ik met mijn opgenknapte brommertje een proefrit gemaakt.
      10 minuten erna lag de garage vol met benzine, de tank die lekt.
      nou wilde ik net kijken waar het lek zat dus heb ik de lege tank weer volgegooid met water, nou lekt hij dus helemaal niet.
      kan het zo zijn dat benzine dunner is als water en dus door haarscheurtjes in het frame komt? dit kan misschien ontstaan zijn bij het stralen.

Groeten

iemand?:?

heeft ie voor de opknapbeurt niet gelekt, dan heb je iets niet goed vastgedraaid. meestal is dit bij de carb, dus of is het t banjo schroeje of t vlotterbakje
      en ik zou echt GEEN water in jouw tankje gooien als ik jouw was. t moet nou echt goed droog of watervrij zijn voordat je weer benzine erin kan gooien

ok, dus in principe is het zo dat als water niet lekt dan benzine ook niet. dan zal ik mn tank eens even gaan cleanen en opnieuw benzine erin doen.

FonS
      Bijdrager

okee ik ga even zondigen, heb namelijk een vraagje over een scooter :con

ik ben bezig aan de aerox van een vriend, nu heb ik een cilinderkop met 2 nippels bovenop :

maar ik heb geen idee waarvoor die nippels zijn en waar die naartoe moeten?
        er zat een andere cilinder + kop op toen ik hem binnenkreeg, en die kop had geen nippels erop

aangezien er wel wat mensen hier ook met scooters werken, zal vast wel iemand dit simpele probleempje voor me kunnen oplossen :p

JayL
        Bijdrager

@FoNs dat is voor carburateur verwarming, op sommige carbs heb je dat, vooral std carbs
          als je die niet hebt, gwn slang er tussen aansluiten, anders lekt daar kvs :lol

FonS
          Bijdrager

aaaahh…. tnx man, er zit een ori carb op dus ik ga eens even ernaar kijken 😉

edit; jup, klopt 🙂 nu herinner ik me inderdaad dat ik me al afvroeg waarvoor die nippels op de carb waren bij demontage

VespaAvanti
            Donateur

Als je die goudkleurige bedoelt dan weet ik het waarschijnlijk wel;)
              Puur en alleen overbodige troep, scooterkwaaltje he:con
              Maargoed, zeer waarschijnlijk is dat voor de ”carburateur verwarming”.
              Er zijn namelijk scooters waarbij er een koelvloeistofkanaaltje door de carburateur loopt, dat verwarmt de benzine voor een betere verbranding.
              Ik vind het dus overbodige onzin, volgensmij werkt het ook niet en kan het alleen maar gaan lekken:con
              Maargoed, als je geen vloeistof gekoelde carb hebt moet je ze gewon afstoppen of ze aan elkaar verbinden door middel van een slangetje.
              Succes:thumb

Edit: JayL was me voor:lol

FonS: toch bedankt hoor 😉

Green Machine
              Bijdrager

mn citta doet opeens raar:con
                had eerst last van een lekke koppakking probleem opgelost
                en nouw rijd die met sproeier 60 waarmee ik normaal altijd zonder problemen reed
                opeens zwaar kut:S met sproeier 66 loopt die beter maarzogouw ik een lang stuk volgas geef
                verzuipt die weer:S bougie is koffiebruin (met sproeier 66)

FonS
                Bijdrager

60 is ook wel te klein, ik reed altijd met 68 maar dat was met 13mm inlaat en boosters doorgetrokken
                  kick-inlaatjes zijn wel vergroot, maar niet zo goed als zelf gevijld
                  ik zou zeggen, probeer 64 eens?

PiNeAppLePro
                  Bijdrager

Vraag:

Wat maakt een hoge druk kop een hoge druk kop ? :whistle

en zijn de prestaties van zijn kop te merken?

Groeten,

Sander

Green Machine
                    Bijdrager

ff vegeten te vertellen dak momenteel met originele cilinder rij:con

Bluevespa
                      Bijdrager

Ori cilinder, en wat heb je der verder onder, want dan moet je toch wel in de 50 zitten, als het niet lager is.. helemaal std reedt ik met 42 sproeier.. dus probeer wat kleiner met ori cil

Roger102
                        Bijdrager

tja 42 is helemaal origineel, ik zou persoonlijk tog wel voor 48 sproeier gaan.

AA-T
                          Sleutelbeheerder

@ PiNeAppLePro:
                            dit is een afgevlakte kop
                            hierdoor is de ruimte waarin het mengsel wordt samengeperst kleiner
                            wat een hogere druk geeft

de 1 zegt het wel te merken, de ander niet
                            je schijnt er wat harder mee op te trekken
                            vermogenswinst 1%

Tyrax
                            Bijdrager

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3338

Wat kan je hiermee .. gewoon op je bagagedrager schroefen, voor nét dat beetje extra?:P
                              [Beetje domme vraag misschien;)]

vicious
                              Bijdrager

Deze is voor de `oude` ciao modellen, die hebben nog een (tweede) dun stangetje aan het achterspatbord. De nieuwe modellen hebben nog slechts een (die dikke).

ArvidW
                                Donateur

@ Pinapplepro,

Als je hem daarna nog afdraait naar 0.6-0.8mm squish merk je het zeker wel, mits hij zo’n centraal bougiegat heeft met een fatsoenlijke verbrandingskamer.

Maby hoef je deze niet eens af te draaien:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 10,216 tot 10,230 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.