Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 maart 2008 om 18:44 #127175
ik reed vandaag met de ciao, en toen ik vanmorge naar school ging reed die goed, reed door tot de top, maar toen ging ik tussedoor ff ergens heen, toen wilde die niet verder als (ik schat, teller doet t niet:)) 35? en toen reed ik weer terug, deed ie dat nog steeds, toen ging ik na school nog ergens heen, trok die weer goed door=) heeft ie daar ff stil gestaan, ging ik weer terug wilde die weer niet harder als ong, 35/40 :boos ook ging ik dan heeeeeell langzaam bergop, en toen kwam ik bovenaan, daar ging t beetje bergaf, daar trok die opeens helemaal door naar de top=) nam ik ff gas terug, gaf ik weer gas, en wilde die weer niet verder dan de ong 35??:( Wat denke jullie dat t is? Spruitstuk verstopt, dacht mn pa mss al?:?
Ik hoor graag reacties.18 maart 2008 om 18:58 #127176ik ken het probleem!! ik heb namelijk hetzelfde probleem met mn citta, hij rijd soms weken goed, en dan heeft ie zomaar af en toe dezelfde kapriolen..
en kan je alvast vertellen dat het niet aan je carborateur ligt , en ook niet aan de cilinder, ook met de ontsteking is waarschijnlijk nix mis, maar denk dat het probleem em in het carter zelf zit.. mijn conclusie is dan ook dat wij waarschijnlijk een lekke kering hebben die zo nu en dan de carterdruk ontneemt , waardoor hij terug valt in zijn toeren.. 1 dezer dagen reviseer ik mijn carter en hoop dat ik gelijk heb over de kering, omdat dit mijn enige verdachte nog is;)18 maart 2008 om 18:58 #127177om zelf te mengen is het toch gewoon 5 liter euro 95 en 125 cl olie? (voor 1:40)
18 maart 2008 om 19:03 #127178ciaoracer :
Even een vraagje,Als ik stilsta en ik geef gas dan trekt de brommer echt zeer belabberd op. Als hij dan eenmaal op toeren komt rijd die perfect naar mijn mening. NU denk ik zelf dat het aan de getunede krukas ligt in combinatie met de inlaat. Krukas is getuned op de polini manier en dan inlaat nog tot de max.
Zou ik dit kunnen compenseren door zwaardere trekveren te zetten zodat deze direct tot het bepaald toeren geraakt waar die lekker in doortrekt? Of is het misschien gewoon beter dat ik met vario rijd op mijn simonini cilinder met simonini racing?
Iemand een idee toevallig?
18 maart 2008 om 19:06 #127179
is deze zuiger nog goed???
lijkt alsof dat gat waar de pistonpen doorheen gaat beetje raar is:?
of hoort dat bij deze zuiger?18 maart 2008 om 19:11 #127180vergelijk m maar met de nieuwe versie ervan:
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.18 maart 2008 om 19:17 #127181nieuw is altijd beter natuurlijk, maar… nog te doen of beter van niet?
18 maart 2008 om 19:23 #127182AC RACING :
ik ken het probleem!! ik heb namelijk hetzelfde probleem met mn citta, hij rijd soms weken goed, en dan heeft ie zomaar af en toe dezelfde kapriolen..
en kan je alvast vertellen dat het niet aan je carborateur ligt , en ook niet aan de cilinder, ook met de ontsteking is waarschijnlijk nix mis, maar denk dat het probleem em in het carter zelf zit.. mijn conclusie is dan ook dat wij waarschijnlijk een lekke kering hebben die zo nu en dan de carterdruk ontneemt , waardoor hij terug valt in zijn toeren.. 1 dezer dagen reviseer ik mijn carter en hoop dat ik gelijk heb over de kering, omdat dit mijn enige verdachte nog is;)Ok, bedankt! dan hoor k wel hier of t werkelijk de kering is… Is t wel nog verstandig ermee door te rijden?
18 maart 2008 om 19:26 #127183
.-{2F4OV}-.@Green Machine: Ziet er niet heel goed uit;) Miss voor een klein bedrag en dan zelf de zuiger afwerken. Gwoon alles met heel licht schuurpapier opschuren.
18 maart 2008 om 19:27 #127184Stann :
Ok, bedankt! dan hoor k wel hier of t werkelijk de kering is… Is t wel nog verstandig ermee door te rijden?
ik rijd al maanden zo rond:P en op de snelheid na is er nix aan de hand..
18 maart 2008 om 19:31 #127185Hoe monteer ik een aero voorspatbordje op mn citta? heb de popnagels al uit me oude voorspatbord geboort en nu heb ik die 2 beugeltjes en daar past het aero spatbordje ook wel om maarr als ik die beugeltjes vastzet loopt dat spatbord tegen mn voorwiel aan… ik heb al met die beugeltjes lope buigen maar niks helpt?
weet iemand wat?? wil wel effe zeer binnekort dat spatbord er op hebben omdat ik nu dus zonder rij hehe18 maart 2008 om 20:39 #127186ciaoracer :
Even een vraagje,Als ik stilsta en ik geef gas dan trekt de brommer echt zeer belabberd op. Als hij dan eenmaal op toeren komt rijd die perfect naar mijn mening. NU denk ik zelf dat het aan de getunede krukas ligt in combinatie met de inlaat. Krukas is getuned op de polini manier en dan inlaat nog tot de max.
Zou ik dit kunnen compenseren door zwaardere trekveren te zetten zodat deze direct tot het bepaald toeren geraakt waar die lekker in doortrekt? Of is het misschien gewoon beter dat ik met vario rijd op mijn simonini cilinder met simonini racing?
Iemand een idee toevallig?
18 maart 2008 om 20:48 #127187is de sproeier mischien niet iets te groot? of de inlaat iets te ver geveild??..
iig is het een idee om met strakkere trekveren te gaan rijden of met een vario , dan ben je van de dip onderin af tenminste18 maart 2008 om 20:56 #127188Het is idd een vrij grote dip. Best vaag. moet echt de eerste meters mee lopen. en dan op een gegeven moment komt die op toeren. IK ga gewoon morgen eens vrij zware trekveren proberen 😉 Anders word het maar eens tijd voor de vario er onder te zetten, wel een lagere top jammer genoeg.
18 maart 2008 om 21:39 #127189Ja, typisch een inlaat die te lang open staat of lekt.
Heb het zeer erg gehad met mijn 50cc met max inlaat, ding moest ik aanrennen tot 10km/uur anders deed hij niets 🙁
Oplossing: Blauwe trekveertjes 🙂 of ander carter + kruk (laatste lijkt mij optimaler)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.