Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 maart 2008 om 22:26 #127143
Tomahawk :
ok bedankt:)dan is het dus toch goed met het vliegwel..
ja en ik was ook rédelijk verbaasd toen ik die snaar omgekeerd zag zitten:P de snaar was ook erges al flink gescheurd, en er waren een aantal stukjes vanaf gekomen..
ik leg er morgen een nieuwe snaar op, maar kan dit wat ik heb miss ook komen door verkeerde maat snaar? hij was wel redelijk op spanning.. kon m met mijn vingen nog ong een centimeter omhoon en omlaag bewegen in het midden.. is dit goed?
Heeee dit heb ik gister ook gehad 😀 vrijlachwekkend maar dan op 65km/h hehehe
Kon met 10km/h naar huis rijden heel de snaar naar zen grootje.
17 maart 2008 om 16:27 #127144Is het een ramp als ik een 70 kop op een 80 cilinder zet?:?
Of raakt de zuiger de kop dan?
De 80 malossikop die bij mijn Evolution Engine zat is gaar, de bougie zit er scheef in gedraaid:con
Ik hoor het wel
17 maart 2008 om 16:58 #127145ik ben nog steeds een beetje met de brommer aan het prutsen.. nu ontdekte ik het volgende:
als ik m op de fietsstand zet (knop bij de achterklok), dan kan ik m gewoon vrij heen en weer rijden.
zet ik m van de fietsstand af, dan kost het veel moeite om de brommer heen en weer te bewegen..ook meende ik een tikkend geluid te horen, maar dit weet ik neit zeker, of dit daar vandaan kwam…
betekend dit dat mijn achterklok naar de klote is? (dit heb ik al s gehad:()
of kan dit nog een andere oorzaak hebben?17 maart 2008 om 17:01 #127146Dat je vrij heen en weer kan lopen op de fietsstand is normaal, dan is de verbinding tussen de tandwielen in je klok verbroken;)
Dat hij met de fietsstand er af moeilijker rolt is dan natuurlijk logisch, je tandwielen vormen weer een aandrijving waardoor alles nu weer draait.
Dat tikken zou een kapotte poulie kunnen zijn
17 maart 2008 om 17:02 #127147Tomahawk, heet dat niet gewoon Compressie? 🙂
Als je echt een (hard) tikkend geluid hoort, is er waarschijnlijk iets mis met de lagers in je achterwiel.
17 maart 2008 om 17:03 #127148@vespaavanti:
vanwege de hoge compressie van een 80cc zou ik hier persoonlijk niet voor gaan, de kans dat ie gaat pingelen lijkt mij vrij groot. maar de zuiger zal de kop niet raken, of je zuiger moet boven je cilinder komen en dat is natuurlijk altijd te controlleren als je kop er toch vanaf is..
gebruik anders gewoon tijdelijk een dikkere/dubbele koppakking
maar nogmaals, ik zou het niet doen..Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.17 maart 2008 om 17:03 #127149ik heb de poulie bekeken, en dacht niks te zien.. ik neem aan dat dit te zien moet zijn?
maar met dat het moeite kost, bedoel ik veeeel meer moeite dan voorheen.
ik weet dat er verschil tussen zit.. maar nu lijkt het gwn té zwaar te gaan.morgen miss maar s mijn oude snorklok derin zetten.. dan weet ik ook gelijk weer of dat het wel of niet was.
17 maart 2008 om 17:06 #127150misschien zit der nog maar weinig/geen olie in je klok
misschien slijpen je koppelingssegmenten aan
en soms kan je pas zien dat je poelie stuk is als je m eraf hebt gehaaldWelkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.17 maart 2008 om 17:06 #127151Bedankt voor het antwoordt AA-T

Mischien dat ik dan maar een nieuwe 80cc malossikop koop, die is toch niet zo duur;)Nog even een vraagje, weet iemand waar de rubberen ringetjes op de foto voor zijn?:?
De linker lijkt mij de ring die tussen de carburateur en het carter komt, klopt dit?
En waar is die grotere voor?
17 maart 2008 om 17:07 #127152AA-T :
@vespaavanti:
vanwege de hoge compressie van een 80cc zou ik hier persoonlijk niet voor gaan, de kans dat ie gaat pingelen lijkt mij vrij groot. maar de zuiger zal de kop niet raken, of je zuiger moet boven je cilinder komen en dat is natuurlijk altijd te controlleren als je kop er toch vanaf is..
gebruik anders gewoon tijdelijk een dikkere/dubbele koppakking
maar nogmaals, ik zou het niet doen..De 70HD kop van polini is ontworpen door een mietje, zou met 80cc nog wel eens goed kunnen rijden.
Gewoon ff squishclearance opmeten, als die kleiner dan 0.6-0.8 is zou ik er niet mee gaan rijden, anders is het ws goed te doen. (kunt er voor de zekerheid altijd euro 98 ingooien ipv 95)
In de polini 43mm kop kun je met gemak naar 46mm vijlen, nog netjes ook. Al is een 47mm kop aanschaffen iets veiliger
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno17 maart 2008 om 17:15 #127153Bedankt

Squishclearance op meten weet ik niet hoe dat moet Arvid:con
Ik koop wel een 80 malossikop, die heb ik toch ook nog niet in mijn verzameling:lol17 maart 2008 om 17:23 #127154Avanti, volgens mij is die “ring” om tussen vlotterbakje en carbhuis te doen. Correct me if im wrong :p
17 maart 2008 om 17:27 #127155Dat zou best wel eens kunnen inderdaad, al is hij wel wat aan de kleine kant daarvoor.
Die andere ring is dus voor tussen de carb en het carter?:?
Die mis ik namelijk:con17 maart 2008 om 17:45 #127156VespaAvanti :
Is het een ramp als ik een 70 kop op een 80 cilinder zet?:?
Of raakt de zuiger de kop dan?
De 80 malossikop die bij mijn Evolution Engine zat is gaar, de bougie zit er scheef in gedraaid:con
Ik hoor het wel
heb zelf zo ook dik 5000 km gereden. had een 70cc kop op men 80 athena zitten.
maar toen gebeurde er iets met men cilinder :p en toen was die kapot.maar dat licht wss niet aan de kop. gewoon oudheid van men zuigerveren ofzo zal het wel zijn geweest.
verder reed die wel altijd goed.
17 maart 2008 om 18:24 #127157weet iemand de breedte en de lengte van de uitlaat poort van de polini evo 42mm??
en de uitlaatpoort timing in grades?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.