Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 maart 2008 om 20:56 #127126
AA-T :
verschil is de manier van montage en het passen ervan op de brug en met kappen..
ik zou gewoon een si std nemen, heb ik ook, en bevalt super..
enigste nadeel, hij moet er even af als je de snaar wil vervangen, maar deraf en derop zetten is een klusje van niks
Ok, bedankt!
@kevinwol: ja je kan je vespa zeker aanrennen, gewoon ff goed duwen;)
14 maart 2008 om 21:52 #127127ik ga de 4 boosterpoortjes van mijn 80 athena open “prikken” en vergroten, nu moet ik natuurlijk ook mijn carter erop aanpassen en 4 sleufjes maken.
moet ik hiervoor perse mijn blok uit elkaar halen? of kan het ook nu die nog in elkaar zit?
ik d8 eraan om er gewoon een doek ofso in te proppen..
en doen jullie dit gewoon met een dremel of gebruiken jullie ook van die kleine vijltjes:?zou blij zijn als jullie me verder konden helpen ^.^
14 maart 2008 om 23:30 #127128diac :
ik ga de 4 boosterpoortjes van mijn 80 athena open “prikken” en vergroten, nu moet ik natuurlijk ook mijn carter erop aanpassen en 4 sleufjes maken.
moet ik hiervoor perse mijn blok uit elkaar halen? of kan het ook nu die nog in elkaar zit?
ik d8 eraan om er gewoon een doek ofso in te proppen..
en doen jullie dit gewoon met een dremel of gebruiken jullie ook van die kleine vijltjes:?zou blij zijn als jullie me verder konden helpen ^.^
opzich een leuk idee om de poortjes door te trekken, maar het idee om het carter in elkaar te houden is wel riskant.. er hoeft maar 1 klein deeltje achter te blijven in je carter en/of je cilinder of carter overlijd.. tenzij je zeker van je zaak bent dat er nix achterblijft dmv. echt goed afsluiten van je carter.( tip.. je doek inolieén met een dikke oliedrap dat de fijne deeltjes blijven plakken aan t doek. of een compressor door je carter halen;))
voor het opveilen van het carter gebruik ik persoonlijk allebij, t ligt er net even aan wat ik wil bewerken in mijn carter, bijv. het grove werk doe ik met de dremel, dan zorg ik met de veiltjes dat ik de hoeken en afrondingen er mooi in krijg, en uiteindelijk polijst ik de handel weer met de dremel..15 maart 2008 om 16:41 #127129heey ik liep door mijn buurt en zag deze fiets brommer staan??
wat voor 1 is dit want er zat gwn een vespa blok onder

16 maart 2008 om 15:29 #127130Mn peertje van de voorlamp is gesprongen. maar nu haalde ik het eruit en dan zit daar zo’n schijfje onder zodat die klemt in de lamp zeg maar. Maar die zat aan het peertje vast. Kun je die lampjes dan inclusief dat schijfje gewoon kopen bij en bromboer of hoe zit dat?:?
16 maart 2008 om 15:34 #127131@daveyy, dit is een tiffany natuurlijk!!
leuke fietsen met vespa blok 😀
staat ook op de stang van de fiets.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 maart 2008 om 15:34 #127132Hoe kom ik precies bij mijn contactpunten? ik heb gezocht bij de How-To’s maar niet echt iets gevonden over waar het zit/hoe je erbij komt…
16 maart 2008 om 15:40 #127133
.-{2F4OV}-.Je haalt stukje rubber uit je vliegwiel en dan draai je totdat je ze ziet;)
16 maart 2008 om 16:24 #127134.-{2F4OV}-. :
Je haalt stukje rubber uit je vliegwiel en dan draai je totdat je ze ziet;)welk stukje rubber? zit dit achter de koppeling?
ik maakte net mijn kap los, en zag tot mijn verbazing dat mijn V-snaar er omgedraaid op zat (dus als je de V-vorm hebt, met de brede kant naar onder, en dunne kant naar boven). ook was de v-snaar helemaal versleten/kapot gegaan. er lagen stukken af, dus goed zag het er niet uit.
– weet iemand hoe dit kan? kan dit ook verklaren dat mijn brommer schokkerig rijdt?
en mijn vliegwiel kon ik niet gemakkelijk met mijn hand ronddraaien. dit moet toch gewoon kunnen? of kan dit ook met die v-snaar te maken hebben?
16 maart 2008 om 16:28 #127135weet iemand hoe breed een 70/90/17 band is? is dit te vergelijken met 2,5×17?
alvast bedankt:)
16 maart 2008 om 18:55 #127136Stann :
Mn peertje van de voorlamp is gesprongen. maar nu haalde ik het eruit en dan zit daar zo’n schijfje onder zodat die klemt in de lamp zeg maar. Maar die zat aan het peertje vast. Kun je die lampjes dan inclusief dat schijfje gewoon kopen bij en bromboer of hoe zit dat?:?heb zelfde vraag, iemand andwoord?:)
16 maart 2008 om 19:12 #127137ja die zitten gewoon vast aan het lampje dus als je een nieuwe koopt zit die daar ook op
16 maart 2008 om 22:02 #127140Tomahawk :
.-{2F4OV}-. :
Je haalt stukje rubber uit je vliegwiel en dan draai je totdat je ze ziet;)welk stukje rubber? achter de koppeling?
ik maakte net mijn kap los, en zag tot mijn verbazing dat mijn V-snaar er omgedraaid op zat (dus als je de V-vorm hebt, met de brede kant naar onder, en dunne kant naar boven). ook was de v-snaar helemaal versleten/kapot gegaan. er lagen stukken af, dus goed zag het er niet uit.
– weet iemand hoe dit kan? kan dit ook verklaren dat mijn brommer schokkerig rijdt?
en mijn vliegwiel kon ik niet gemakkelijk met mijn hand ronddraaien. dit moet toch gewoon kunnen? of kan dit ook met die v-snaar te maken hebben?
Iemand?
16 maart 2008 om 22:06 #127141v-snaar binnenstebuiten is wel vet :p dat hij dan uberhaupt van de plek kwam (zonder te slippen)
vliewgwiel hoor je inderdaad niet zomaar rond te kunnen draaien, wat het tegenhoudt is de compressie die je opbouwt in de cilinder
als je het zomaar kunt ronddraaien heb je dus geen compressie = niet goeden deze rubber bedoelen we (pindavorm :p) :
16 maart 2008 om 22:15 #127142ok bedankt:)
dan is het dus toch goed met het vliegwel..
ja en ik was ook rédelijk verbaasd toen ik die snaar omgekeerd zag zitten:P de snaar was ook erges al flink gescheurd, en er waren een aantal stukjes vanaf gekomen..
ik leg er morgen een nieuwe snaar op, maar kan dit wat ik heb miss ook komen door verkeerde maat snaar? hij was wel redelijk op spanning.. kon m met mijn vingen nog ong een centimeter omhoon en omlaag bewegen in het midden.. is dit goed?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.