Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2008 om 14:19 #126914
Zou een polini 46mm zuiger in een pinasco 80 zilver kunnen de zuiger de bij mijn pina zat is overleden en half gecremeert.
Dus niet dat de zuiger slotjes over poorten lopen.
Anders wil ik een nieuwe pina zuiger waar zijn deze nog te koop?3 maart 2008 om 15:02 #126915Ik kreeg gister weer een probleempje met mn ciao..
ik heb 2 weken geleden mijn sproeier vervangen.. van 38 naar 42 (check mn setup)..
nu reed ik gister naast een fietser.. dus reed zeer rustig.. als ik dan gas losliet, leek het wel alsof ik de zuiger hoorden tikken? en hij schokte een beetje.
vervolgens gewoon normaal naar huis gereden, maar als ik nu wil gaan rijden, rijd mijn brommer schokkerig weg.. die schokken zijn wel regelmatig..zou dit een warmloper kunnen zijn? of iets anders? zuigerveren misschien? (deze zijn al eerder een keer kapot gegaan)
en wat zou de oplossing kΓΊnnen zijn?Volgens VespaAvanti:
VespaAvanti :
Lijkt op een fout afgestelde of versleten contactpunt.
Vervang ook gelijk je krukaskering als je de contactpunt zou vervangen;)Moet ik deze contactpunten dan vervangen? of zijn ze ook nog opnieuw af te stellen?
kan ik dit zelf doen? (vervangen Γ³f repareren…)3 maart 2008 om 15:23 #126916
!Japieoh!_!Ciao!Ja, je kan ze ff opschuren met een schuurpapiertje en dan weer opnieuw afstellen. Hoe je dat moet doen staat wel tussen de How-to’s! Als hij het dan nog niet doet ff nieuwe kopen en erin zetten en dan ook meteen ff een nieuwe condensator (kost 5euro).
3 maart 2008 om 16:48 #126917hee, welke papieren zijn verplicht bij je te hebben tijdens het rijden? toch niet alles?
alvast bedankt π3 maart 2008 om 16:50 #126918deel 1A & 1B.
deel 2 (overschrijvingsbewijs) mag je nooit bij je hebben, dit hoort in je kluis te liggen !en uiteraard je verzekeringspapier en certi / rijbewijs
3 maart 2008 om 16:51 #126919rijbewijs, identiteitsbewijs en de verzekeringspapieren.
3 maart 2008 om 17:56 #126921oke bedankt, precies wat ik wou weten π
3 maart 2008 om 18:58 #126922een 80cc athena is op komst, nu vroeg ik me af, omdat ik met vario ga inrijden welke rolletjes ik zou gebruiken.
ik heb er nu 8.6 in, voor mijn 80 polini waren die net iets te zwaar, maar mij lijkt het beter om met zwaardere rolletjes in te rijden.
ook nog bepaalde tips van hoe en wat met vario?ik ga inrijden met 1:45 en 72 sproeier (+ 1% octaanbooster)
zou dit ook voldoende zijn?bVd.
3 maart 2008 om 19:06 #126923weet iemand hoe k de lager (klein carter) kan halen?
k heb m heet gestookt, maar hij blijft gewoon muurvast π volgens mij omdat de kruk ook net zo heet wordt… zijn er andere manieren??3 maart 2008 om 19:15 #126924@ Diac
Zowieso moet je standaard al 1:40 mixen voor opgevoerd spul. En 72 sproeier is meer dan genoeg voor inrijden. Ik zou zelfs 1:35 mixen voor inrij periode
Of zoals ik ooit al eens in een ver verleden heb geschreven:
Inrijden
Na het afstellen van de mechanische onsteking en het in mekaar zetten van het blok en uitlaat e.d. kan de brommer eens gestart worden. Als dit de eerste keer is dat het blok het licht ziet van de bougie dan raad ik aan dat je het blok start en gewoon stationair even (minuten) laten lopen. Dan kan het rustig op temperatuur komen en kan je goed luisteren naar een maagdelijk blok.
Hoor je iets van een mechanishe onregelmatigheid dan is het simpel. Uitmekaar en overnieuw. Nadat het blok is opgewarmd en ook het carter is lekker warm, dan kan je het gas eens een beetje open draaien om te kijken of je hem niet meteen verzuipt met die groter dan absoluut nodig sproeier. Als dit toch gebeurd steek dan een kleinere sproeier.Met een originele koppeling (lees originele veren) kan je hem het beste die eerste 200 kilometer rustig inrijden op laag toeren en weinig vermogen (dit is niet hetzelfde). Gebruik hiervoor een 70 poelie en stel desnoods je gas zo af dat je de gas schuif niet meer dan 30 % kan opentrekken. Dankzij de 70 poelie haal je in iedergeval de 40 dus kan je in ieder geval meerijden met een bejaarde die op de fiets zit. Bedenk bij iedereen die je uitlacht.. “Wie het laatst lacht, lacht het best.”
Na die 200 kilometer mag hij best wat meer toeren gaan draaien maar nog niet meer vermogen op zijn donder krijgen. Dus steek je dood leuk een 94mm poelie (origineel) en kan je met 40km/h op een hoger toerentel rond rijden en af en toe al eens het gas een klapje geven om de zuiger nog wat hoger te krijgen en de bedrijfs temperatuur op te voeren. Stap af en toe eens af (niet elke 30 sec) om je blok te controleren op lekkage bij de verschillende pakkingen. Als je een koud blok meteen flink belast dan zal alles niet evenredig opwarmen en zal deze sneller lekken. (Bekend fenomeen: De zwetende auto motor. Steek die maar in je zak Pa.)Na de 500 zou ik weer een 70 poelie steken en al spelend met het gas me door het verkeer bwegen. Maar nog niet voor lange stukken de gasschuif het plafond laten zien. Als je de 1000km bent gepasseert (het is veel maar zo staat het vermeld op de papieren) dan kan je een kleinere sproeier steken en een kleinere poelie(eventueel).
Nu begint het echte afstellen en blazen. Een te rijk afgestelde brommer start (koud) goed zelfs zonder choke. Als de brommer absoluut niet zonder choke start (koude start), probeer dan niet uit of deze te rijk staat bovenin. De test om te weten of dat blok van jou wel bovenin echt wil is door de vrijloop er op te gooien nadat je hem hebt gestart (WARM BLOK!) Gooi het gas vol open en luister. Loopt de brommer goed op en gaat deze niet pruttelen bij top toeren dan staat hij goed (als hij ook goed start e.d.). Als je brommer echter vervalt in een rokerig pruttelen dan staat hij te rijk. Om te weten wat hij niet zou moeten doen kan je de choke er op zetten en dan het gas helemaal open draaien. Dit zou ook moeten resulteren in een hevig gepruttel. Nu weet je wat ik bedoel. Als het blok hetzelfde doet maar dan zonder choke op een hoger toerental dan staat hij te rijk.
Veel plezier.
3 maart 2008 om 19:19 #126925Lang stationair lopen kan nooit goed zijn voor je blok, verder prima tekst denk ik.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel3 maart 2008 om 19:20 #126926oke, die vraag is dus beantwoord, maar het ging me dus meer om het vario gedeelte..
wat moet ik hiermee aanvangen? hoeveel grams rollen.. en hoe en wat:P
ik weet het ik ben lastig:D3 maart 2008 om 20:36 #126927kan het zijn dat mijn cilinder een raar geluid maakt omdat ik een zelfgeknipte koppakking op mijn polini 42mm alu heb en dat die misschien een beetje schuurt? En kan het zijn dat hij daarom ook niet meer start?
3 maart 2008 om 20:55 #126928@Jay L gewoon heel lang blijven stoken, klein carter desnoods op zijn kop houden eventueel een beetje je krukas op en neer bewegen door hem met een tang beet te houden..
@Diac Athena zijn alluminium cilinders, alluminium cilinders hoef je in principe niet echt lang in te rijden, ik zou maximaal 50km rustig in rijden en dan nog 50km spelen met je gas(dus af en toe lekker opentrekken). Zo voorkom je dat je cilinder tam word en/of een stootrand krijgt π
LeMoN :
Hallo party people,ik heb zojuist een opzetstuk en polijst borstel gehaalt voor op de boormachine, maar nu moet ik natuurlijk nog een aantal dingen erbij halen waaronder polijst pasta, maar als ik het goed heb gelezen zijn er nog meer dingen die je moet halen, alleen heb ik geen idee wat allemaal? En waar kan ik uberhaupt polijst pasta halen, want hier bij de karwei hadden ze het niet :S
Grt,
Anton
3 maart 2008 om 21:20 #126929@LeMoN de kruk ligt al uit t klein carter… de lager alleen wilt niet van de kruk af π
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.