‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 9,361 tot 9,375 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Het rondom in het vliegwiel zitten magneten. Als deze magneten langs een spoel gaan wordt er een magnetische flux opgewekt in de spoel. Deze zorgt op zijn beurt weer voor een inductiestroom in t koperdraad. Deze stroom gaat naar bobine en wordt op precies het goede moment naar bougie gestuurd. Hierdoor komt er precies een vonk tijdens de verbrandingsslag in de cllinder!:thumb

Dit is niet precies maar globaal;)

Mix User
      Bijdrager

Ik had een vraag:Heb juist net de oude brommer van een vriend gehad(Piaggio Ciao Mix) voor onderdelen maar deze zou ik graag doen draaien gewoon mdat hij er naar mijn eigen gedacht toch nog proper uitziet. Hij heeft gedraaid na 60keer proberen(was wel zonder Pedalen en Startkabel) en viel dan na 100meter terug stil. En nu draait hij in het heele nietmeer. Jongens Help Me AUB!!!!

Dries
        Bijdrager

Jacky :

Dries :
          ik heb vandaag een soort van tutertje op mijn si gezet. hij werkt op 2 AA batterijen. maar als ik mijn brommer aanzet, begint dat ding meteen te janken.

komt dit door de ontsteking?

kan dit verholpen worden?

bvd

Bij een normale toeter op std ciao’s gaat die slechter. Maar wat heeft het met die toeter te maken? Als die een eigen energiebron heeft:S Zit dat ding op het stuur?

@ roy, K zou hem goed schoonmaken. Door een bakje benzine schudden enzo, op de sproeier blazen enz. Zuigt hij misschien niet vacuum? Zit er benzine in de slank bij de carb als hij uitvalt?

het gaat hier over een vespa Si, hij zit inderdaad op het stuur ja, maar ik heb al plakband rond het stuur gedraaid en dan nog eens geprobeerd. hetzelfde resultaat.

iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

nog een bijkomend vraagje. kan je een bougie doormeten?

welke waarde moet die dan aangeven?

bvd

barry
          Donateur

Door het rammelen van het stuur,zal dat toetertje contact maken.Veertje van het knopje wat uitrekken is de oplossing.

ChiCiaoWa
            Bijdrager

Ben eigenlijk helemaal niet van het opvoeren van een Ciao.

Maar stel dat ik een gekke dag heb om ff beetje te blazen.

Wat is een goeie setup met een gunstige prijs/vermogen ratio ?

Andere uitlaatje, andere sproeiertje thats it ?

Bartjee
              Donateur

Heey ff een vraagje
                Ik heb mijn ciao zo’n 2 a 3 maanden geleden verzekerd alleen nou ligt ie weer uit elkaar. Beetje zonde van mijn geld dus. Als ik hem laat schorsen, krijg ik dan nog een deel van het geld wat ik betaald heb voor de verzekering terug? Weet iemand hoe dat zit?

ChiCiaoWa
                Bijdrager

geloof wel dat je de verzekering soort van winterstop kan zetten.

Heb wel eens gehoord dat met de ouwe brommer plaatje, je bijvoorbeeld alleen in de zomer rijd.
                  Dat je je plaatje in moest leveren, en kon je hem na een bepalde tijd weer opvragen.

Dat je van die tijd een bepaalde korting kan krijgen.

Tim
                  Bijdrager

het schorsen van je brommer kost ook weer geld.. geloof 60 euro ofzoiets dus heeft eigenlijk weinig zin want dan moet je hem daarna weer opnieuw verzekeren. dus je kan hem beter door laten lopen, heb ik toen ook gehad.

Loek
                    Bijdrager

Schorsen kost 9 euro…
                      Schorsing ongedaan maken kost niks…
                      Je zult ff je verzekering moeten bellen Bart, dan weet je het toch zeker?

Bartjee
                      Donateur

schorsen kost idd maar 9 euro tim:P Maar mijn verzekering was 150 euro (Jaaaa veel ja!) dus beetje zonde als ik het dan maar voor 2 maanden heb gebruikt:S

hansieb
                        Moderator

Verzekering opzeggen kan volgens mij dan krijg je het overige geld terug..

diac
                          Bijdrager

hij wilt het niet opzeggen, hij wil hem laten schorsen.

markiej
                            Bijdrager

ik denk dat hij het gewoon ff aan de verzekeringsmaatschappij moet vragen dat verschilt toch wel bij elke andere maatschappij

angel
                              Bijdrager

heb net een polini trekveersetje binnen tesamen met een poulie 70 en een bijpassende v snaar….Verder is het blokje vermoedelijk gewoon standaard…Welke soort veertjes moet ik steken?

Jacky
                                Bijdrager

Groen!

15 berichten aan het bekijken - 9,361 tot 9,375 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.