‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 9,196 tot 9,210 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Roy!

Is er dan trouwens een manier dat ik kan checken of mijn uitlaat verkoold is?:|

Pielie
      Bijdrager

Ik zag op jmpb een killswitch staan. Wat is dat dan precies en kun je dat ook steken op een vespa?
        Omdat ik toch no stukken zou moeten bestellen.
        Kan iemand mij wat meer uitleg geven erover?

sombrero
        Bijdrager

Pielie :
          Ik zag op jmpb een killswitch staan. Wat is dat dan precies en kun je dat ook steken op een vespa?
          Omdat ik toch no stukken zou moeten bestellen.
          Kan iemand mij wat meer uitleg geven erover?

een killswitch is een soortkabeltje dat je om je pols vast moet maken als je valt trek je door dat kabeltje de kabel los en stopt de motor met draaien dit is voor de veiligheid en wordt vaak in de motorsport gebruikt.
          het is zeker op[ een ciao te fixen
          dus het is voor je veiligheid en sommigen vinden het ook nog eens stoer uitzien

Pielie
          Bijdrager

Ah ik dacht dat het eerder was dat ze hem niet konden stelen. Bestaat er zo een systeem dat je ergens een schakelaar verstopt en als je die induwt je pas kunt starten?

sombrero
            Bijdrager

Roy! :
              Is er dan trouwens een manier dat ik kan checken of mijn uitlaat verkoold is?:|

jaah doe er een scheut was benzine in en schud flink met de uilaat. steek er een lucifer in en dan moet het als het goed is ont branden
              doe er dan nog een scheut was benzine in en spoel de uilaat uit als het goed is vallen er dan zwarte stukkjes kool of wat dan ook uit

doe dit een paar keer totdat alle wasbenzine eruit is gebrand

ik heb het ook eens met een gaspbrander gedaan eerst doe je een stop op het tuitje van de uitlaat en aan de andere kand van de uilaat doe je de gasbrander zonder vlam erop zodat er gas in komt

doe daarna met een lang lond het gas ontbranden en de rotzooi springt langs je oren 🙂 (nja zo heftig is het ook weer niet maar het wordt er in iedergeval uitgeblazen 🙂 )

Dave93
              Bijdrager

Wat voor trekveeren moet ik hebben voor deze setup?

50 cc standaart
                carter standaart
                simonini uitlaat proline
                12/12 delorto

disaster
                Bijdrager

Wat voor trekveeren moet ik hebben voor deze setup?

50 athena
                  inlaat 13
                  cab 13/13
                  80 pulie
                  hd kop
                  citty power
                  ik heb nu zwarte trek veren

hij maakt wel veel toeren maar komt niet eens zo snel voor uit
                  of zouden deze te strak zijn

leon ciao
                  Bijdrager

Dave93 en disaster, ik adviseer jullie beide groene trekveertjes 🙂

leon ciao :
                    past een bokstandaard van een vespa si ook op een citta?
                    en is een v-snaar voor 70 poeli voor citta ook geschikt voor een vespa si?

kan iemand deze vraag nog beantwoorden?

sombrero
                    Bijdrager

als jullie sneller willen optrekken moeten jullie allebij denk ik gewoon dat je eens de lichtste trekveren van polini moet proberen die kriijg je bij jmpb.nl (volgens mij zijn dat de groene

@ diaster als hij op toeren komt maar niet snel vooruit gaat zijn je veren degelijk wel te strak. probeer maar eens de de groene veertjes
                      want met jou setup moet je echt niet strakke veertjes gebruiken en denk eraan je koppelingsschoentjes slijten wel sneeller door strakkere trekveren eah. tis maar dat je het weet 😀

sombrero
                      Bijdrager

Pielie :
                        Ah ik dacht dat het eerder was dat ze hem niet konden stelen. Bestaat er zo een systeem dat je ergens een schakelaar verstopt en als je die induwt je pas kunt starten?

nee maar dat kun je wel zelf maken. als je elektrisch blok hebt moet je gewoon een scahkelaar tussen de groene kabel van de cdi zetten. bij contactpuntenblok moet je dacht ik een schakelaar maken tussen de kabel van de bobine naar het vliegwiel

disaster
                        Bijdrager

bedank en dan heb ik nog een vraag

ik heb me brommer aan de praat dus ik ging een rondje door de straat rijden en na 300 meter kapt die ermee als ik dan gas geef dan krijg ik een verzuip geluid en als ik dan stil ga staan stop die ermee en krijg ik hem niet meer aan. maar als ik een even w8 doet ie het weer maar weer hetzelfde symtoom dus ja ik ben radeloos. hij heeft het altijd goed gedaan met deze setup

zou het elc. ontsteking kunnen zijn

setup

50 athena
                          13/13 delorto
                          standaard lucht filter alleen buisjes open gezaagt
                          bugie hittgraad 7
                          afstelling is wel goed bougie is mooi koffie bruin
                          carter gevijld
                          zwarte trek veren
                          80 pulie

heeft iemand een idee anders ga ik denk weer mijn cp blop er onder doen
                          ik heb ook al met hitte graad 5 gereden maar dan doet hij presies het zelfde

sombrero
                          Bijdrager

ik zeg je een ding houd het elektronische blok heb je bijna n0oit problemen mee

kijk eens of de zuigerveren nog goed zijn andersmoet je eens die vervangen
                            als dat niet helpt maak je de carb ook maar een schoon en kijk of je sproeier niet is losgetrild.
                            dat hij naa een tijdje staan wel weer doet kan zijn omdat dan de benzine die teveel in je blok of uilaat staat dan weg verdampt is

kan misschien ook aan de hittegraad van de bougie liggen maar dit is echt het laatste wat het zoukunnen zijn

sombrero
                            Bijdrager

zit er bij een malossivario een varioring(begrenzer)
                              en zou het helpen als ik de startsegmenten uit mijn achterkoppeling haal want het lijkt alsof deze de koppeling begrenzen bij hoge toeren. het zou toch niets uitmaken met starten want ik heb kickstartblok eah.
                              en maakt het wat uit welke hittegraad de bougie heeft
                              en welke hittegraad zou ik dan moeten hebben voor de athena 50cc

diac
                              Bijdrager

b7hs ofso. b8hs kan ook, maar zal het langer duren voor die opwarmt.

Boelie
                                Bijdrager

ik heb 2 vliegwielen op 1 staat in kleine lettertjes 14 en de ander 11 weet iemand wat die betekenen??

15 berichten aan het bekijken - 9,196 tot 9,210 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.