Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 januari 2008 om 00:26 #125910
Hey,
even een vraag: Ik heb nu mijn krukaslagers om mijn krukas gedaan. Nu had ik vandaag dus mijn krukas een uurtje in de diepvriezer gelegd en mijn carters heet gemaakt met het heteluchtpistool. Hierna probeerde ik dus snel snel door de krukas uit de diepvriezer te halen en dan snel in het grote carter proberen te tikken met een rubbere hamer, maar kreeg de krukas met lagers voor geen meter er in. Wat is nu de beste methode om die krukas er in te krijgen? Want ik heb echt het idee dat ik het kapot maak zo.
IK had ook nog een andere vraag. Waar kan ik ergens pakking papier vinden? Om mijn pakkingen zelf uit te snijden. Want heb een nieuwe voetpakking nodig voor mijn simonini cilinder maar weet niet waar ik deze kan vinden.
13 januari 2008 om 00:38 #125911ciaoracer :
Hey,even een vraag: Ik heb nu mijn krukaslagers om mijn krukas gedaan. Nu had ik vandaag dus mijn krukas een uurtje in de diepvriezer gelegd en mijn carters heet gemaakt met het heteluchtpistool. Hierna probeerde ik dus snel snel door de krukas uit de diepvriezer te halen en dan snel in het grote carter proberen te tikken met een rubbere hamer, maar kreeg de krukas met lagers voor geen meter er in. Wat is nu de beste methode om die krukas er in te krijgen? Want ik heb echt het idee dat ik het kapot maak zo.
IK had ook nog een andere vraag. Waar kan ik ergens pakking papier vinden? Om mijn pakkingen zelf uit te snijden. Want heb een nieuwe voetpakking nodig voor mijn simonini cilinder maar weet niet waar ik deze kan vinden.
ik doe meestal de carters in de oven en zet deze op de heetste stand en dan de krukas 1dag van tevoren in de vriezer. dan pak je de ovenhandschoenen en stopt de krukas zo snel mogelijk in de carters
en als ze afgekoeld zijn de keerringen anders smelten ze msschn 🙂13 januari 2008 om 00:40 #125912mipgast :
mipgast :
heejmijn vespa reed weg als hij stationair liep
dus ik aan dat schoefje in de cabrateur gaan draaien maar nu start hij nog maar soms en valt snel uit, moet hij nu er verder worden ingedraait of verder er worden uitgedraaid??(n)iemand?
als hij weg rijd moet je de schroef voor de gaskabel te spannen wat naar binnendraaien bij de carburateur. zodat je kabel op minderspanning staat.
13 januari 2008 om 00:44 #125913sombrero :
ciaoracer :
Hey,even een vraag: Ik heb nu mijn krukaslagers om mijn krukas gedaan. Nu had ik vandaag dus mijn krukas een uurtje in de diepvriezer gelegd en mijn carters heet gemaakt met het heteluchtpistool. Hierna probeerde ik dus snel snel door de krukas uit de diepvriezer te halen en dan snel in het grote carter proberen te tikken met een rubbere hamer, maar kreeg de krukas met lagers voor geen meter er in. Wat is nu de beste methode om die krukas er in te krijgen? Want ik heb echt het idee dat ik het kapot maak zo.
ik doe meestal de carters in de oven en zet deze op de heetste stand en dan de krukas 1dag van tevoren in de vriezer. dan pak je de ovenhandschoenen en stopt de krukas zo snel mogelijk in de carters
en als ze afgekoeld zijn de keerringen anders smelten ze msschn 🙂En hoelang zet je deze dan in de oven?:D Valt de krukas dan gewoon vanzelf in het carter zonder er in te tikken?
13 januari 2008 om 00:45 #125914uhm ongeveer 10 minuten tot een kwarteir doe ik meestal en de krukas valt der wel in
maar soms owk niet dan doe je gewoon korte tikjes geven met de hamer 🙂en zorg dat er geen benzine in de carter meer zit 🙂
13 januari 2008 om 00:47 #125915;)Ok bedankt. Heb vandaag de krukas dan maar weer in de diepvriezer gelegd; Dan ga ik morgen eens de oven truc hebruiken.:D Hopelijk werkt dit beter als dat geklooi wat ik vandaag heb gedaan.:D Alvast bedankt.;)
13 januari 2008 om 10:05 #125916ik had vandaag voorgenomen om me ciao even na te kijken vanwege de stotter problemen en niet door de toeren komen..
iemand nog een tip van wat ik even moet nakijken?
contactpuntjes kijk ik zowiezo na.. kop – voetpakking is al vervangen..
sproeier 74, altijd koffiebruin op geweest.
voor de rest weet ik het nog niet.
iemand nog tips:?13 januari 2008 om 11:29 #125917Vraagje:
Is DEZE variosnaar voor citta voor 100mm schijven bedoelt of voor 90mm ?
Want die snaar van Bart van zijn citta werkte wel goed op mijn zelfbouwkoppeling en kan ik dus mooi gebruiken om naar de “snarenwinkel” mee te rijden 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno13 januari 2008 om 11:44 #125918100 mm arvid
13 januari 2008 om 12:04 #125919ciaoracer :
;)Ok bedankt. Heb vandaag de krukas dan maar weer in de diepvriezer gelegd; Dan ga ik morgen eens de oven truc hebruiken.:D Hopelijk werkt dit beter als dat geklooi wat ik vandaag heb gedaan.:D Alvast bedankt.;)Wat ik nu het handigst vind is: wat jij nu met oven doet(ik hang het carter een minuut of 4 boven het fornuis, als hij rookt is het heet genoeg), als de krukas in het grote carter zit die 2 weer in de vriezer. Kleine carter heetstoken, er op zetten en dan met lange bouten de boel geleidelijk vastdraaien. Zo hoef je niet met de hamer in de weer.
13 januari 2008 om 14:06 #125920Ok bedankt Edjuh. Het 2 de gedeelte met de lange bouten ga ik dan ook doen.;) Heb net het grote carter in de over gezet gehad een 12 minuten op 250 graden. Met hulp van mijn vader en broertje die snel de krukas uit de vriezer ging halen. Viel de krukas gewoon zonder problemen met lager in het grote carter zonder hamer of iets te gebruiken.
Zeer handige manier om in elkaar te zetten. Als het boeltje weer afgekoelt is gaat deze ook weer de vriezer in.Wat mij nu wel opvalt is als ik aan de krukas draai is dat als de wang van de krukas langs het inlaat vlak komt dat deze aanloopt tegen het inlaat vlak.:( Bij mijn weten zit de krukas 100% recht in het grote carter. Zal dit terug goed komen als ik eenmaal het kleine carter er op gemonteerd heb?
13 januari 2008 om 14:17 #125921Dooley :
leon ciao :
Dooley :
wat voor bandenmaat heeft een citta?een slick bandje voor citta wil, 90/90/12
die hebben mooi bandenprofiel 🙂en welke is dat op deze site?
http://www.q-parts.nl/catalog/index.php?cPath=21_22&osCsid=ef73285d08a4ad17860654b397aec428😕
kan iemand me helpen? welke banden passen op een citta van die site^^?
13 januari 2008 om 14:20 #125922een vraag,
iemand op msn zegt dat als ik naar de politie ga en zeg dat ik mijn papieren kwijt ben dat ik dan bij vespa nederland voor 35 euro neiuwe papieren aan kan laten maken… is dit inderdaad mogelijk?
en dan moet ik zeker ook weer kenteken schorsen? en is me vespa veel meer waard in 1 dag?bedankt, alvast
13 januari 2008 om 14:58 #125923ciaoracer :
Ok bedankt Edjuh. Het 2 de gedeelte met de lange bouten ga ik dan ook doen.;) Heb net het grote carter in de over gezet gehad een 12 minuten op 250 graden. Met hulp van mijn vader en broertje die snel de krukas uit de vriezer ging halen. Viel de krukas gewoon zonder problemen met lager in het grote carter zonder hamer of iets te gebruiken.
Zeer handige manier om in elkaar te zetten. Als het boeltje weer afgekoelt is gaat deze ook weer de vriezer in.Wat mij nu wel opvalt is als ik aan de krukas draai is dat als de wang van de krukas langs het inlaat vlak komt dat deze aanloopt tegen het inlaat vlak.:( Bij mijn weten zit de krukas 100% recht in het grote carter. Zal dit terug goed komen als ik eenmaal het kleine carter er op gemonteerd heb?
Maybe zit die er nu een beetje schuin in met de kleine carter erop zit het weer goed moet je op hopen.
BTw wel even goed hameren op de krukas dat die echt lekker soepel loopt! dus moertje erop en lekkere tik.
@dooly
Jmpb http://www.jmpb.nl/shop/index.php?cat_id=77&catname=’Banden’
13 januari 2008 om 14:59 #125924Als de krukas er std. altijd inzit zal het goed komen.
Als dit niet goed komt kun je wat slijppasta kopen, er tussen doen en dan even de krukas laten rond draaien.
zo zal hij hem precies vlak afslijpen (schuren)maar zal wel goedkomen.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.