‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,256 tot 3,270 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Bijdrager

Timmetje :
      Oke,

Vandaag spoeier 49 in me ciao gedaan, liep nu gewoon goed.

Alleen wat me opviel, ding trilt als een idioot, waardoor na 10 min rijden me carb al los was geschoten waardoor ik niet echt meer zo hard ging(zat niet debiel vast gedraait), is het gewoon het geheel goed vast strak draaien dat het al een hoop scheelt of zijn er ook andere dingen?

Dat plastic dingetje dr tussen doen

Timmetje
      Bijdrager

Welk plastic stukje? der zit wel een of ander spul aan de binnenkant van de carb, maar geen duidelijk dingetje/ringetje…

bobbie88
        Bijdrager

Dat een of andere spul, aan de binnenkant van je carb, als het goed is is dat een soort plastic busje. Deze schuift over je inlaat heen, en sluit zo de ruimte tussen de buitenkant van je inlaat en de binnenkant van je carb af. Dit plastic dingetje kan je er tussen uit halen. Kijk even of deze goed is, je zou hem er uit moeten kunnen halen!!

Timmetje
          Bijdrager

Mmm… jah die troep heb ik nog wel aan de binnenkant vna mijn carb zitten, er zitten aantal krassen op maar het is niet dat da voor de 100% is afgeschreven. het kan eventueel ook zijn omdat ik hem gewoon niet goed hebt vastgezet(met griptang omdat desbetreffende steeksleutel nog steeds ergens in me schuur ligt)?

GeFret
            Bijdrager

bobbie88 :

GeFret :

barry :
              Langer choken , of een nieuwe bougie van een heter type.Ook geen , of niet teveel gas geven bij het starten.

Eehm, choken heb ik echt lang gedaan. Ben een half uur bezig geweest om dat ding aan te krijgen 😛
              En eeehm, die bougie MOET goed zijn, want Coda heeft er gewoon mee gereden en daarna aan mij overgedragen…
              Ik ga nog wel wat kloten.
              Bedankt Barry!

Met een Bougie heb je nooit de garantie dat deze goed is. Kan van het ene op het andere moment gebeurt zijn. Gewoon ff nieuw bougietje halen. Misschien helpt het, misschien niet. Maar als het niet helpt kan je iig één mogelijkheid afschrijven;)

He bobbejaanland :D,

Als je nou ff goed leest van mijn eerste post met daarin mijn vraag en de probleemomschrijving, zie je dat daar staat dat ik ging testen of de bougie het deed en ik toen 3 botte schokken kreeg. Dus met die bougie mankeert er niks:)
              Bedankt voor je reactie, maar volgende keer ff goed lezen;)

Lata.

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

VespaCiaoPaul :

VespaCiaoPaul :
                wat is de maat van vespa banden? (5spaaks is 17″ en de rest 16″ dat weet ik)

maar ik zie hier banden met de maat: Maat 90/80/17.

rickgeurten113 :
                breedte kun je 2 1/4 of 2.5 hebben dus 2,25 of 2,50 cm …en de grootte hangt dus af van 16 of 17″
                moet je even kijken wat erbij staat de breedte maakt niet uit voor op welke velgen je ze zet;)

misschien ff een linkje waar dat staat?

Linkje naar de banden

nog een vraagje, malo too bad hoe presteert ie op 50cc en past de bok dan nog wel gewoon?

Jelle
                Moderator

VespaCiaoPaul :

VespaCiaoPaul :
                  wat is de maat van vespa banden? (5spaaks is 17″ en de rest 16″ dat weet ik)

maar ik zie hier banden met de maat: Maat 90/80/17.

rickgeurten113 :
                  breedte kun je 2 1/4 of 2.5 hebben dus 2,25 of 2,50 cm …en de grootte hangt dus af van 16 of 17″
                  moet je even kijken wat erbij staat de breedte maakt niet uit voor op welke velgen je ze zet;)

ik heb 1 band op mijn voor wiel zitten die is 80-80-16 vergelijkbaar met 2,5-16

bobbie88
                  Bijdrager

VRAAG:
                    In een BROM binnenwerk zitten 2 tandwielen, dus in het dekseltje zitten 2 gaten met lagers er in. In een SNOR binnenwerk zitten 4 tadnwielen, dus in het binnenwerk dekseltje zitten 4 gaten met lagers er in. In het dekseltje van het bromfiets binnenwerk zitten wel gewoon de gaten voor de andere 2 lagers, maar de lagers zitten er niet in. Mijn vraag: Kan je bij de brommer boer gewoon 2 van die lagertjes halen die daar in passen, en kan je dan een dekseltje die eigenlijk van een BROM binnenwerk is, gebruiken voor een SNOR binnenwerk?

Jacky
                    Bijdrager

Jaspur :

Jacky :

Jaspur :

Jaspur :
                      Oke, gewoon afknippen dus. 😛
                      Ik heb nog wel zo’n nippel liggen. Die dus ipv het kleine peertje? Bedankt.

Dat gedaan, maar als ik aan de hendel trek komt er nauwelijks beweging in de decompressie dinges in de kop. Niet genoeg om het uit te laten gaan.

Kabel spannen!

Ja, dat leek mij ook. Maar die valt niet te spannen, dr is geen stelbout 😡 Of zit ik nu dom te lullen?

Normaal trekje de kabel door het hendeltje. Trekje hem strak zodat de buitekabel gewoon TEGEn dat ding aanzit wat ingedrukt moet worden. Dan vastzetten en afknippen. Alsje hem al afgeknipt hebt, laatje gewoon iemand dat ding(weet ff geen naam) waar de buitenkabel opligt indrukken en dan doeje hem er verder door. Of je haalt em eerst los maar dan is het gokken of tie niet te strak zit en het niet werkt…

ReBeCcA
                      Bijdrager

Hoe kun je het beste de kabel naar het achterlicht vervangen?
                        Ja, heb er niet veel verstand van 😛

PoliniCiao
                        Bijdrager

Doet je achterlicht het niet meer? Is je lampje etc nog goed kabel kan normaal niet veel aan komen namelijk..

ReBeCcA
                          Bijdrager

Ja heb net een nieuw lampje gekocht. Maar er komt geen spanning meer naar het lampje toe.

Nick_orginelli
                            Bijdrager

weet iemand waar dat topicje met wat algemene tips staat (over inrijden etc. etc.) ?? volgens mij gemaakt door joey636.

ik heb natuurlijk al gezocht.. mer kan niets vinden, weet iemand de precieze topic naam:con

alvast bedankt…

Mike
                              Bijdrager

opvoeren en tunen voor beginners volgens mij

dat topic heet “vanalles” d8 ik

Mike

sjaak trekhaak

ff een vraagje ,kan het kwaad als je het koelkapje wat bove op je cilinder hoort niet erop zet ,en zo ja hoe moet ik dat kapje erop zette

15 berichten aan het bekijken - 3,256 tot 3,270 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.