‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,226 tot 3,240 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

Nu zit er in mijne ciao een EBR voorvork.Daarstraks met een klein stukje te rijden viel me op dat het voorwiel zijn eigen weg zocht.
      Als ik het wiel tussen mijn benen klem,kan ik het stuur wat links & rechts draaien.
      Iemand een idéé,om dit op te lossen???Of komt het dat er geen spatbord instaat.

Tonni
      Moderator

barry :
        Nu zit er in mijne ciao een EBR voorvork.Daarstraks met een klein stukje te rijden viel me op dat het voorwiel zijn eigen weg zocht.
        Als ik het wiel tussen mijn benen klem,kan ik het stuur wat links & rechts draaien.
        Iemand een idéé,om dit op te lossen???Of komt het dat er geen spatbord instaat.

Een stabilisator stang ertussen.(net zo als bij een standaard Puch vorkje)
        Waarschijnlijk hoort die er ook tussen bij die voorvork.
        Bij de Tomos en de Puch exemplaren wel tenminste.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

barry
        Donateur

Bedankt Tonni , maar ik snap niet goed wat je bedoelt.Heb je van zoiets een foto,…..

barry
          Donateur

Of zou de vork van een bravo in een ciao Passen????

Tonni
            Moderator

Misschien niet pasklaar, maar waarschijnlijk wel passend te maken toch! Ik zou toch eerst kijken voor een stabilisator, is niet zo moeilijk te maken.
              Bij Sommige brommers is het voorspatbord meteen ook de stabi. b.v. bij Yamaha FS1, volgens mij bij Vespa Si, Bravo ook. Daar zit dan een redelijk stevige plaat/beugel in verwerkt.
              Het gaat eigenlijk alleen maar om een stabiele stevige verbinding tussen de voorpoten. (denk maar aan je motoren van vroeger Barry).

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

GK
              Bijdrager

ff een klein vraagje, als je wil weten of je pen 10 of 12 hebt, dan moet je van je piston toch kijken hoe groot dat gaaje is? als 12 mm is gewoon 12 pen toch

snap niet waarom ik 12 pen hb dan 😛

rickgeurten113

50 origineel is meestal 10 pen hoor

Tim
                  Bijdrager

ik heb toen een stuk of 5 orriginele blokjes in italie gekocht en dat was allemaal pen12

GK
                    Bijdrager

maar dus ik heb wel gewoon een 12 mm pen, misschien omdat ik snorblokje heb maarja XD dan maar malossie cilindertje in straks X D

VespaCiaoPaul
                      Bijdrager

wat is de maat van vespa banden? (5spaaks is 17″ en de rest 16″ dat weet ik)

maar ik zie hier banden met de maat: Maat 90/80/17.

rickgeurten113

breedte kun je 2 1/4 of 2.5 hebben dus 2,25 of 2,50 cm …en de grootte hangt dus af van 16 of 17″
                          moet je even kijken wat erbij staat de breedte maakt niet uit voor op welke velgen je ze zet;)

misschien ff een linkje waar dat staat?

Jamie
                          Bijdrager

als ik me katalysator pijp(45kmpu) onder een kompleet stnd citta doe loopt ie dan iets harder?

J3sp3R
                            Bijdrager

Hoe het met die decompressiekabel in de kop, hoe moet ie dr in… En de kabel is wat lang, maar afknippen kan niet ivm die peertjes aan weerskanten.
                              Hoe moet t? Ik heb nergens een voorbeeld, omdat ik eerder nooit decompressiekabel/hendel had. 😛

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

je moet een haakje hebben, die je om je rechtsboven (vanaf voorkant cilinderkop gezien) zet.

daar haak je de kabel achter, en komt zo achter de decompresseur. de rest van de kabel gaat gewoon in je hendel (en het pinnetje in het heveltje..)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

rickgeurten113

vd voorkant op je kop het tapeind dat rechtsboven zit..zit als t goed is een soort haakje aan
                                  hang je busje van de decompressiekabel daar achter en dan trek je aan de kabel zodat het einde vd zwarte kabel zit haakt achter het ijzeren haakje wat iets uitsteekt op je kop

15 berichten aan het bekijken - 3,226 tot 3,240 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.