‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,001 tot 3,015 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timschilders
    Bijdrager

ja mischien heeft deze cilinder ook een slag van 43mm:?

ik had al eerder gehoord dat simonini 2 carters hadden, een met een slag van 43mm en een met een slag van 46mm.

daarom had ed van het forum hem ook niet op jmpb gekocht.

joey636
      Bijdrager

dan kan je al zeker geen normale cilinder erop zetten als je een slag van 43mm hebt.
        want dan word je cilinder diameter voor de 100cc ook groter en gaan de tapeindes verder uit elkaar.
        waardoor er dus zeker geen normale cilinder op kan.
        ik denk dat het een foutje van jmpb is.
        dat het gewoon 46mm slag is.
        en de rest gewoon zoals normaal.

timschilders
        Bijdrager

ik zal ze nog een keer mailen.
          weet bijna 80% zeker dat er 2 versie’s zijn gemaakt van de simonini carter.

Frits
          Bijdrager

@tim schilders

staat jouw vespa op marktplaats?

timschilders
            Bijdrager

Frits :
              @tim schilders

staat jouw vespa op marktplaats?

ja ik had hem op marktplaats gezet om even te kijken hoeveel hij waard is;) maar hij gaat zeker niet weg:P

.-{2F4OV}-.

Da met die carters en krukas heb ik owk lang op zitten kijke hoor;)

Kvind het owk wazig dat de krukasslag er niet bij staat bij de simonini krukas;)

Timmetje
                Bijdrager

Ik heb een 12/10 carberateur, met een beetje oude luchtfilter, met een scheur erin. met die scheur erin, krijgt ie dan teveel lucht of maakt dat niets uit met een 12/10 carberateur? en of ik deze dus moet vervangen of niet?

Rickvd
                  Bijdrager

Gewoon ff nieuwe kopen, die dinge koste toch niks. Als je gewoon alles goed bijhoud en alles optijd vervangt blijft de vespa ook het langst goed( voor luchtfilter is natuurlijk niet noodzakelijk, maar ziet gewoon beter uit:P)

Laters

Timmetje
                    Bijdrager

Ik heb der een nieuwe spons in gestopt, geen zin om nieuwe te gaan kopen (ben vandaag al 4 keer naar me bromboer geweest…) en stel um nog wel keertje af, der zat spoeier 44 in, en 42 is orgineel toch?

hannesjeuh
                      Bijdrager

vraagje: is er een middeltje om te kijken of je bobine het nog doet??? het is een cdi van elec ontsteking dus.

!Japieoh!_!Ciao!

Timmetje :
                          Ik heb der een nieuwe spons in gestopt, geen zin om nieuwe te gaan kopen (ben vandaag al 4 keer naar me bromboer geweest…) en stel um nog wel keertje af, der zat spoeier 44 in, en 42 is orgineel toch?

Bij mij was het 43 😉

!Japieoh!_!Ciao!

hannesjeuh :
                            vraagje: is er een middeltje om te kijken of je bobine het nog doet??? het is een cdi van elec ontsteking dus.

Gewoon proberen toch ?

hannesjeuh
                            Bijdrager

!JAPIEOH!_!CIAO! :

hannesjeuh :

Gewoon proberen toch ?

hoe je brommer proberen te starten bedoelje??? maar hoe kan ik dan zeker weten dat het aan de bobine ligt en niet aan ix anders alshij niet start:s

ArvidW
                              Donateur

Bougie eruitdraaien, boormachine op je koppelingsmoer zetten (met zo’n ratelsetje gaat dat meestal wel), loopstand zetten:P, en met boormachine krukas rond laten draaien, bougie tegen iets wat massa maakt duwen en kijken of hij vonkt.

Mocht je geen boormachineadaptor kunnen vinden dan moet je hem gewoon lopend testen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

hannesjeuh
                                Bijdrager

thx! ga meteen uitprobere;)

15 berichten aan het bekijken - 3,001 tot 3,015 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.