‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,941 tot 2,955 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

!Japieoh!_!Ciao!

Jaspur :

Edjuh :
      Lijkt op de mijne, zonder rubbers, misschien is het tomos. Puch past niet.

Mike: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=16021#16021

Daar hebben we surtsj voor he(ok was niet in 1 sec gevonden geef ik toe).

Ik zit net die foto van mij te bekijken, en het lijkt wel of die geen voorrem hevel heeft. Dus helemaal geen voorrem.. 😛 Dus dan past die puch wel.

Miss past het wel alleen kun je dus blijkbaar je voorrem niet meer aansluiten. 😛 of niet ?

Robbert
      Bijdrager

Ik heb een superbravo gekocht en de staat al erg lang stil volgens mij
        er zit nu een of ander rood spul in de tank… kan dit een rest van tweetactolie zijn?

stijnvleut
        Bijdrager

die is wat dikker.. dus die loopt wat moeilijker weg… dus kunne resten in zitten ( denk ik )

(offtopic) : allemaal beste wensen

Nielz
          Bijdrager

Rebel :
            Hoe bedoel je precies zit geen blok op 😛

Maar denk je sproeier verstopt had ik ook last van
            en statonairschroef eens anders afstellen lijkt me ook handig die staat namelijk op een warmer weer he

ja ik maak iedere x die carb schoon, eerst zat dr vaak prut in en die sproeier ook dicht
            nu is het iedere x schoon
            maar als ik hem net schoon heb gemaakt dan loopt hij nogsteeds bagger dat hij afslaat

nu heb ik dr een bok onder gelast en nieuwe pakkingen dr in gegooid en de ontstekingspuntjes beetje bij gevijld
            nu start hij stukken beter en rijd hij ook veel beter allemaal goed eigenlijk
            alleen als ik dan stil ga staan slaat hij af :S dan is hij wel gewoon goed te starten maar ook als hij warm is slaat hij dan af:S
            stationairschroef kan bijna niet meer verder in

G-no
            Donateur

Robbert :
              Ik heb een superbravo gekocht en de staat al erg lang stil volgens mij
              er zit nu een of ander rood spul in de tank… kan dit een rest van tweetactolie zijn?

dat rode spul noemt men brommix:P

ArvidW
              Donateur

Nielz :

Rebel :
                Hoe bedoel je precies zit geen blok op 😛

Maar denk je sproeier verstopt had ik ook last van
                en statonairschroef eens anders afstellen lijkt me ook handig die staat namelijk op een warmer weer he

ja ik maak iedere x die carb schoon, eerst zat dr vaak prut in en die sproeier ook dicht
                nu is het iedere x schoon
                maar als ik hem net schoon heb gemaakt dan loopt hij nogsteeds bagger dat hij afslaat

nu heb ik dr een bok onder gelast en nieuwe pakkingen dr in gegooid en de ontstekingspuntjes beetje bij gevijld
                nu start hij stukken beter en rijd hij ook veel beter allemaal goed eigenlijk
                alleen als ik dan stil ga staan slaat hij af :S dan is hij wel gewoon goed te starten maar ook als hij warm is slaat hij dan af:S
                stationairschroef kan bijna niet meer verder in

Hé Nielz

Ik zou gewoon CP en Condenstator vervangen (kost bij ons 8 euro totaal) En dan carburateur schoonmaken (ook spraybar ! dat is dat goude buisje er midden in, schoonblazen met compressor of fietspomp

Dan moet je zeker weten dat je geen valse lucht zuigt, dus carburateur strak monteren (vergeet plastice busje om het spruitstukje niet ! En dan zou hij het wel weer moeten doen.

Als hij dan nogsteeds niet werkt, gewoon ff bouten van cilinderkop 1slag meer geven zodat je zeker weet dat daar geen valse lucht lekt.

Rijdt jij nogsteeds met 1 zuigerveer? :con(of was dat iemand anders)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Nielz
                Bijdrager

carburateur schoonmaken doe ik helemaal ook dat goude buisje en alles goed schoon met compressor
                  valse lucht krijgt hij bij de inlaat zeker niet en bij kop kan ik ookniet geloven
                  gewoon 2 zuigerveren trouwens 😛
                  bouten in cilinderkop zitte zo vast as ut maar kan

wat is cp(A)

bobbie88
                  Bijdrager

cp = contactpunten

ArvidW
                    Donateur

Contact Punten, dus dat dingetje wat telkens open en dicht gaat (bij ontsteking) 😉

Home made engine dyno

bobbie88
                      Bijdrager

Ik heb een vraag.
                        Ik heb hier een Ciao mix blokje liggen met het oliemix systeem er op. Ik zou dit blok graag in z’n geheel op mijn gewone ciao willen zetten. Alleen werd mij verteld dat dit niet past? Maar op watvoor manier past het niet? Is het gat in het frame te klein om dat olie mix systeem doorheen te laten, of is het blok je breed zodat het er niet tussen past? En wat als je dat olie mix systeem eraf schroeft(dat kan) en het blok erop zet en dan dat ding er weer op zet? Ik zou graag wat meer toelichting willen!! alvast bedankt!

vicious
                        Bijdrager

Op een oude ciao zit geen olietank en geen kabelgoot voor de olieleiding. Dit moet je dus of zelf zien te fabriceren of gewoon de slangetjes van het oliepompje afhalen en de nippel op t blok dicht maken. In het laatste geval moet je wel mix tanken!!! (duh eigenlijk maja zeg t er toch ff drbij)

bobbie88
                          Bijdrager

Ik ben ook in principe niet van plan het olie mix systeem te gaan gebruiken, alleen ik heb geen zin om het blokje dat helemaal perfect loopt uit elkaar te gaan halen en er een noraal kleine carter op te zetten. Dan sluit ik dus idd liever het oliemix dingetje af. Alleen werd mij dus gezegd dat het blok niet past. Is dit zo of past het er wel gewoon op?

Mike
                            Bijdrager

lees mijn verhaal ff in je iegen topic van gister bobby.. ik heb namelijkz elf als es een poging gedaan om een compleet mixblok op een normale ciao te zeten.. dat ging egt niet

Mike

tnuzz
                              Bijdrager

hallo,

ik heb net een km teller op mn ciao gezet en getest naast een andere brommer en ze geven flinke verschillen aan..

hoe kan ik zo iets afstellen?

ArvidW
                                Donateur

Wielmaat 166.5 cm instellen. (of heb je het over analoog?)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 2,941 tot 2,955 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.