Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 december 2006 om 00:31 #138367
Lijkt op de mijne, zonder rubbers, misschien is het tomos. Puch past niet.
Mike: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=16021#16021
Daar hebben we surtsj voor he(ok was niet in 1 sec gevonden geef ik toe).
30 december 2006 om 00:35 #138368Edjuh :
Lijkt op de mijne, zonder rubbers, misschien is het tomos. Puch past niet.Mike: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=16021#16021
Ik zit net die foto van mij te bekijken, en het lijkt wel of die geen voorrem hevel heeft. Dus helemaal geen voorrem.. 😛 Dus dan past die puch wel.
30 december 2006 om 12:08 #138369Vraagje over de bandenspanning. Volgens het boekje wat bij mijn ciao zit moet er voor 1,2 bar in en achter 2,2 bar. Maar als je op de band zelf kijkt staat er 39PSI wat overeenkomt 2.6 bar. Dan zou ik zeggen hup voor en achter 2,6 bar. Hoe harder hoe beter toch?
30 december 2006 om 12:22 #138370
Rebelals je vet hard maakt rijd ut natuurlijk wel niet zo fijn he 🙂
ik zou niet precies weten welke bar goed was maar dacht 2.2
30 december 2006 om 12:27 #1383712,5 gewoon doen.. vanaf 2.8 ga je pas stuiteren en rijd t niet lekker meer
Mike30 december 2006 om 12:34 #138372Mike :
2,5 gewoon doen.. vanaf 2.8 ga je pas stuiteren en rijd t niet lekker meerRijdt je lange rechte stukken op vlak asvalt, dan kun je 2,2 bar in de banden doen.
Als je vooral in het dorp rijdt, met stoepranden, kuilen en gaten dan lekker op 1,5 bar zetten. Rijdt echt stukken beter.Hoe harder je banden, des te minder slijtage aan de band. De band wordt minder snel warm, en je hebt minder contactvlak met de weg, dus minder hard door de bochten.
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.30 december 2006 om 12:49 #138373ik heb wel eens wat gelezen over dat je soms iets moet aanpassen/afwerken aan een malossi vario..
ik kan het zo 1 2 3 niet meer vinden waar het stond.. maar ik zou tog even willen weten wat dit dan is en hoe je het moet aanpassen/afwerken zodat het werkt zoals het hoort…
danku
Mike30 december 2006 om 13:10 #138374Mike :
ik heb wel eens wat gelezen over dat je soms iets moet aanpassen/afwerken aan een malossi vario..ik kan het zo 1 2 3 niet meer vinden waar het stond.. maar ik zou tog even willen weten wat dit dan is en hoe je het moet aanpassen/afwerken zodat het werkt zoals het hoort…
danku
Als je nu eens een paar berichten naar boven kijkt bij Edjuh dan kom je al een heel stuk verder.:D
30 december 2006 om 19:36 #138375Nou, mijn uber ciao heeft weer al hier al een tijdje last van.
Mijn gashendel blijft hangen, ik heb systeem al nagelopen, en de boel een smeerbeurt gegeven, maar hij gaat nog nie automatisch terug, wat kan ik hier het best aan doen? (ik heb al nieuwe gaskabel gekocht, deze was beetje ver gesleten)
30 december 2006 om 19:38 #138376monteer eerst die dan maar eens.. als je alls al gesmeerd hebt.. ander moet je ff kijken of je gasschuif in de carb nog wel smooth loopt.. als ie dat niet doet… weet ik eigenlijk niet wat je kan doen.. maar miss ff heel fijn opschuren denk ik dan
Mike30 december 2006 om 19:57 #138377ciaoracer :
Mike :
ik heb wel eens wat gelezen over dat je soms iets moet aanpassen/afwerken aan een malossi vario..ik kan het zo 1 2 3 niet meer vinden waar het stond.. maar ik zou tog even willen weten wat dit dan is en hoe je het moet aanpassen/afwerken zodat het werkt zoals het hoort…
danku
Als je nu eens een paar berichten naar boven kijkt bij Edjuh dan kom je al een heel stuk verder.:D
ben ik blind of…?? waar dan… sorry?
Mike30 december 2006 om 20:01 #138378Timmetje :
Nou, mijn uber ciao heeft weer al hier al een tijdje last van.Mijn gashendel blijft hangen, ik heb systeem al nagelopen, en de boel een smeerbeurt gegeven, maar hij gaat nog nie automatisch terug, wat kan ik hier het best aan doen? (ik heb al nieuwe gaskabel gekocht, deze was beetje ver gesleten)
vaak is gewoon het mechanisme in het handvat versleten, dit hebben/hadden al mijn brommers (5)
maar ik vind het net irritant als de gashendel wél werkt :p het is maar wat je gewend bent he..
30 december 2006 om 20:09 #138379
!Japieoh!_!Ciao!Mike :
ciaoracer :
Mike :
danku
ben ik blind of…?? waar dan… sorry?
Edjuh :
Lijkt op de mijne, zonder rubbers, misschien is het tomos. Puch past niet.Mike: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=16021#16021
30 december 2006 om 21:22 #138380he?? ik had het over een vario.. dat staat er tog:P haha naja laat maar ziten
Mike30 december 2006 om 22:13 #138381FonS :
Timmetje :
Nou, mijn uber ciao heeft weer al hier al een tijdje last van.Mijn gashendel blijft hangen, ik heb systeem al nagelopen, en de boel een smeerbeurt gegeven, maar hij gaat nog nie automatisch terug, wat kan ik hier het best aan doen? (ik heb al nieuwe gaskabel gekocht, deze was beetje ver gesleten)
vaak is gewoon het mechanisme in het handvat versleten, dit hebben/hadden al mijn brommers (5)
maar ik vind het net irritant als de gashendel wél werkt :p het is maar wat je gewend bent he..
gaskabel had ik idd al vervangen en erop zitten, maar mechanisme is dus versleten lijkt me? ik ben zelf gewent met mijn mtx dat als ik me hand uitsteek, dat ie dan afremt, en als ie dan opeens door blijft rijden schrik je wel ja 😛
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.