Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 december 2006 om 19:15 #138069
Rickvd :
Vraagje, hoelang kan je bezine ongeveer laten staan? Ik bdoel totdat het niet meer goed is. Heb namelijk jerry can hier staan en bezine staat ongeveer 7 weken, kan ik deze nog gebruiken of niet?Bedankt
maar wel ff goed de jerry goed schudden zodat de olie en benzine weer mengt
6 december 2006 om 21:19 #138070ff een vraagje:
ik ben nu de roterende inlaat op de speedengine aan het maken maar nu heb ik de orriginele inlaat zeg maar niet meer nodig, dus zou het kunnen om daar een powerbox op te maken of gaat dat niet goed lopen??6 december 2006 om 21:24 #138071Powerbox onzin… niet nodig al helemaal niet met roterende inlaat!
6 december 2006 om 21:26 #138072n nog een vraagje::p
er zit orrigineel geen volle wangen kruk bij. die wat er bij zit staat bij mijn album.
maar de roterende inlaat zou ook moete werken met een volle wangen of niet?6 december 2006 om 21:40 #138073Tim :
ff een vraagje:
ik ben nu de roterende inlaat op de speedengine aan het maken maar nu heb ik de orriginele inlaat zeg maar niet meer nodig, dus zou het kunnen om daar een powerbox op te maken of gaat dat niet goed lopen??Powerbox moet je aansluiten op spruitstuk dus Niet op het deel waar door neergaande zuiger druk wordt opgebouwd !!! Daar moet je dus zeker GEEN powerbox op zetten:P
Powerbox moet je afstellen op een vermogensbank, elke keer testen en slangetje iets korter maken, telkens vermogensgrafiek opnemen en kijken bij welke slanglengte hij het best loopt.
Ik zou wel graag je project op de voet volgen, dus post eens een special ofzo:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 december 2006 om 21:53 #138074ja ga ik doen als ik proefwerkweek heb want nu heb ik geen tijd:p
maar dat met de powerbox laat i kdan maar.
maar heb nog geen antwoord op de vraag of mijn roterende inlaat ook goed loopt op een volle wangen kruk??6 december 2006 om 23:28 #138075ff vraagje aan de mensen die 10 spaaks velgen hebben (gehad)
passen in de voortrommel citta remsegmenten of niet? ciao segmenten iig niet want die zijn groter
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3080 die dus???6 december 2006 om 23:29 #138076groter??? ik d8 dat ze tog egt allemaal t zelfde waren.. iemand kwam me dat laatst nog besvestigen op het forum.. ik weet aleen ff niet meer in welk topic
Mike6 december 2006 om 23:43 #138077Tim :
ja ga ik doen als ik proefwerkweek heb want nu heb ik geen tijd:p
maar dat met de powerbox laat i kdan maar.
maar heb nog geen antwoord op de vraag of mijn roterende inlaat ook goed loopt op een volle wangen kruk??Zolang de volle wangen de flow van je roterende schijf gestuurde inlaat naar de cilinder niet belemmert is een volle wangen krukas beter. Hierdoor heb je meer carterdruk, dit zorgt voor meer vermogen laag in de toeren, en op hogere toerentallen neemt het ook iets toe (lagere toerentallen neemt het meer toe)
Volle wangen zijn over het algemeen ook beter uitgebalanceerd dan de standaard krukassen. Daarom is zo’n volle wangen krukas ook veel duurder, ze zijn gewoon beter afgewerkt.
Dus zolang het de flow niet beperkt, is een volle wangen krukas beter. Dan zou ik alsnog je inlaat geheel dichtstoppen met van die epoxi zooi ofzo:)
Succes ermee, ik vind het iig een ernstig cool idee:D
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 december 2006 om 23:46 #138078Dat roterende blok is echt vet Tim!! =)
Als t loopt komen ik en Joey636 en zo hem wel eens bekijken als je het goed vind
6 december 2006 om 23:58 #138079kjeld :
ff vraagje aan de mensen die 10 spaaks velgen hebben (gehad)
passen in de voortrommel citta remsegmenten of niet? ciao segmenten iig niet want die zijn groter
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3080 die dus???Die citta remblokkies zijn te klein, heb die fout ooit ook al eens gemaakt 😛
7 december 2006 om 00:06 #138080ik wil vandeweek me inlaat ff beter gaan bewerken.. maar ik heb ff een kort vraagie.. ik ga straks voor de 70 cc w poort van polini..
hoeveel mm zal ik vanaf de rand over moeten laten voor het beste resultaat..? ik denk zelf namelijk niet egt maximaal.. ik heb me krukas wél al maximaal gedaan..
dus hoeveel mm kan ik voor de 70cc w-poort overlaten als me krukas al max is.. ? ik ben namelijk bang dat me inlaat ander telang open staat
dank!
Mike
Mike7 december 2006 om 01:09 #138081gewoon naar gevoel doen komt goed die 70 w-poort krijgt de benzine wel verwerkt.
bewerk hem maar gewoon zo als in de how to dan komt het wel goed
7 december 2006 om 10:14 #138082Als je je krukas maximaal hebt gedaan kun je beter je inlaat niet meer groter maken, reken even je timingen uit in dit geval, of begin weer met een standaard krukas en ga dan aan de inlaat vijlen.
7 december 2006 om 13:06 #138083waren je citta remblokken te klein voor 10 spaaks? 10 spaaks hebben namelijk een kleinere trommel he!!!
en @ mike in dat ene topic die gast bevestigde jou maar die had het over de achterrrem die is idd hetzelfde!!
dus nu vraag ik het ff aan iemand die het uit eigen ervaring weet!!! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.