Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 november 2006 om 22:00 #137619
Stop er niet teveel glaswol in, dan kan de uitlaat zijn druk niet meer kwijt 😉
1 november 2006 om 22:04 #137620Wie moet ik nou geloven? Baz zegt dat hij zo vol mogelijk moet, en pleasure dat er niet teveel in moet…
1 november 2006 om 22:06 #137621en wat gebeurt er dan precies? Heb je dan nog altijd even veel lawaai?
1 november 2006 om 22:06 #137622Hmmmm pleasure heeft daar zeker wel een punt! nooit aan nagedacht maar keb ook nooit problemen mee gehad en nooit gevoeld dat ie ze gassen niet kwijt kunt.
1 november 2006 om 22:12 #137623barry :
de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
Laat iets weten van je.Barry
Ik wist wel niet dat de gele trekveertjes de strakste waren eigenlijk. Nu weet ik dat ook weer. Ik had alleen geratel als ik een tijdje had gereden. Was naar een vriend ermee en had zo’n 20km gereden. dus dan stondie wrs zeer heet, alsik heeldetijd (bijna) op topsnelheid reed… Mijn koppeling heb ik tog paar probleempjes mee hoor. Soms als ik rij vliegt min moertje eraf. mag ik iedere keer zijkap eraf doen en moertje er weer opdraaien. nu heb ik wel een nieuw moertje en ringetje er tussen gestoken. nu vliegtie er niet meer af maar als de motor nie draait en ik rij beetje vooruit hoor ik de koppeling nogal ratelen of knarsen. dus weet ik nie goed wat gedaan. ofwel nie al te strak datie eraf valt ofwel te strak en dat min koppeling nie goe mee draait. kleine sproeier weet ik niet. heb 66 en rij daar al tijdje mee en normaal geen problemen mee gehad.
nja thx vo de info
1 november 2006 om 23:09 #137624bobbie88 :
Wie moet ik nou geloven? Baz zegt dat hij zo vol mogelijk moet, en pleasure dat er niet teveel in moet…Er mag heus wel wat in hoor… maar niet téveel… Ik heb van de zomer een demper echt volgepropt… toen liep de brommer niet fatsoenlijk meer 😛
2 november 2006 om 00:12 #137625demperwol moet er wél veel in, beetje bij beetje, en hard aanduwen.
ik heb mijn ronde leo pas opgeknapt, en dus ook nieuwe wol erin gedaan (stuk koste 6 euro en heb er nog 1/3 van over) helpt tegen de herrie, en zorgt voor voldoende tegendruk.
met te weinig tegendruk door je uitlaat rijden is eeeecchhhtt niet slim – geloof me, ik heb er een cilinder mee kapotgereden….
je zuiger gaat dan ‘klepperen’ in je cilinder, en er kunnen dus stukken van je zuiger afbreken, of, zoals ik had, je kunt een vastloper krijgen.maar, geloof mij niet :p ik doe het op mijn manier, jij op de jouwe 😉
2 november 2006 om 11:54 #137626Ik heb even een vraagje. Waar kun je dit voorspatbordje kopen van op de foto?
En hoe maken ze dat toe daar achter het treeplankje? Dat blauwe bedoel ik dan.
vespa2 november 2006 om 14:00 #137627Spatbord weet ik niet, maar achter dichtmaken doe je door platen er in te lassen, af te werken met plamuur en spuiten.
Kijk hier maar:
2 november 2006 om 14:51 #137629FonS :
demperwol moet er wél veel in, beetje bij beetje, en hard aanduwen.ik heb mijn ronde leo pas opgeknapt, en dus ook nieuwe wol erin gedaan (stuk koste 6 euro en heb er nog 1/3 van over) helpt tegen de herrie, en zorgt voor voldoende tegendruk.
met te weinig tegendruk door je uitlaat rijden is eeeecchhhtt niet slim – geloof me, ik heb er een cilinder mee kapotgereden….
je zuiger gaat dan ‘klepperen’ in je cilinder, en er kunnen dus stukken van je zuiger afbreken, of, zoals ik had, je kunt een vastloper krijgen.maar, geloof mij niet :p ik doe het op mijn manier, jij op de jouwe 😉
Een demper is om te dempen… niet om nog extra weerstand te bieden 😉
2 november 2006 om 14:53 #137630ik wil niet heel lullig doen maar demperwol moet er niet STEVIG in zitten ofzo, het moet er gewoon inzitten beeetje losjes maar wel vast.
als het allemaal aanperst gaat het geluid niet richting het wol maar gelijk naar buiten en hou je dus alsnog herrie
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 november 2006 om 14:58 #137631Herr FlicK :
ik wil niet heel lullig doen maar demperwol moet er niet STEVIG in zitten ofzo, het moet er gewoon inzitten beeetje losjes maar wel vast.als het allemaal aanperst gaat het geluid niet richting het wol maar gelijk naar buiten en hou je dus alsnog herrie
Inderdaad, het moet niet te los en ook niet te vast. Bij de bromboer kun je van die matten halen, gewoon één of twee keer om de geperforeerde buis draaien en er inschuiven.
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.2 november 2006 om 19:06 #137632ik had even een vraagje, ik wilde misschien overgaan op benzine samen mt olie inplaats van mix want doe ik nu dus, brommix.
maar moet je dan gewoon bijv 10 liter ongelood 98 tanken en dan daar 0,4 liter olie bij doen en dan goed schudden of hoe moet ik het bekijken?
2 november 2006 om 19:09 #137633Dat klopt ja alsje van 4% uitgaat. Ik meende dat op die tankdopjes altijd 3% staat? Maar 4 zal ook goed zijn hebj beetje extra zekerheid;)
2 november 2006 om 19:09 #137634bij de meeste tankstations kan je gewoon mengsmering tanken. anders euro95(toch?)+olie 1:40/1:50
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.