‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,266 tot 2,280 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaoracer
    Bijdrager

Nee ik denk niet dat hij die grote ring bedoelt, maar die 2 aan de linkse zijde.

michel o/

die hoef je niet te gebruiken.. die zitten op een scooter carb…

hannesjeuh
        Bijdrager

heb probleempje. alsik rij met brommer op topsnelheid en dan laat ik gas los en bolt hij uit maar alsie uitbolt hoor ik enorm raar geluid. alsof er een steentje ofzow in mijn cilinder zit rond te tokkelen:'(. is heel raar.

michel o/

hoor je dan iets tikken? en het lijkt bij je koppeling vandaan te komen he?

hannesjeuh
            Bijdrager

mss zou kunnen. maar nu staat brommer niet hier pas volgende week heb ik hem weer. dan zal ik kijken.
              nog vraagje: hoe kanje je carter makkelijk sgoonmaken? ik heb het niet over roest wegnemen ofzo. gewoon vettigheid en vuiligheid wegnemen. dat er niets meer van vuiligheid op zit. kanje het wegschuren? of magdat niet?

FonS
              Bijdrager

ik leg carter altijd in een bak, en dan met benzine oid en een kwast schoonmaken, werkt goed. spoel je de rotzooi er zo vanaf (eerst de ergste zooi met een schroevendraaier eraf halen)

en dat rare geluid van je, ik heb precies hetzelfde, is je koppeling

ik weet niet welke veren je erin hebt zitten, maar idd als je van volgas naar geen gas gaat, beginnen de schoentjes te klapperen.

ik speel daarom altijd met het gas als ik moet remmen, zodat hij dat geluid niet maakt

hannesjeuh
                Bijdrager

heb gele trekveertjes van malossi erin zitten. maar hoe kan ik het verhelpen? andere trekveertjes steken?

FonS
                  Bijdrager

ik heb geen idee :p ik heb het al heel lang, geen last van gehad verder (schade, slijtage) dusjah…. ik zit er niet mee

barry
                    Donateur

de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
                      Laat iets weten van je.

Barry

michel o/

dat is 100% zeker weten je koppeling niet! ik heb het probleem ook en ik rijd met vario 🙂

barry :
                        de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
                        Laat iets weten van je.

Barry

als hij hetzelfde heeft als mij is het altijd zowel koud als warm…

PoliniCiao
                        Bijdrager

barry :
                          Laat iets weten van je.

Barry

Barry, zou ik dat gewoon eens kunnen proberen EURO 98?
                          Ik rijd altijd met Euro 95+ Castrol TTS

Wat merkt je hier voor verschil mee?

barry
                          Donateur

Laat je tank leeglopen in een kan-of fles.Ga EURO 98 halen & meng daar je TTS onder.Dan gewoon eens rijden & zien of het probleem weg is of niet.Bv.2-of 3 koppakkingen proberen mag je ook hoor,hiermee kan je nooit schade aan de rest toebrengen.Of de 43mm kop eraf,en een gewone proberen.
                            voila,je weet nu efkens wat te doen.
                            Nu ga ik naar het wedstrijdvissen kijken.

Ciaoooooooooooooo

pleasure
                            Bijdrager

hannesjeuh :
                              heb probleempje. alsik rij met brommer op topsnelheid en dan laat ik gas los en bolt hij uit maar alsie uitbolt hoor ik enorm raar geluid. alsof er een steentje ofzow in mijn cilinder zit rond te tokkelen:'(. is heel raar.

Zal goed je poelie kunnen zijn die niet 100% vast zit… dan lijkt het uit het blok te komen. Even goed aandraaien (met ring) en klaar;)!

michel o/

ik heb hetzelfde probleem en ik heb een vario dus… daar zal het wel niet aan liggen 🙂

Tim
                                Bijdrager

wat is de snelste cilinder die in een evolution carter past??

15 berichten aan het bekijken - 2,266 tot 2,280 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.