Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 oktober 2006 om 10:54 #137589
Nee ik denk niet dat hij die grote ring bedoelt, maar die 2 aan de linkse zijde.
31 oktober 2006 om 11:57 #137590
michel o/die hoef je niet te gebruiken.. die zitten op een scooter carb…
1 november 2006 om 12:45 #137591heb probleempje. alsik rij met brommer op topsnelheid en dan laat ik gas los en bolt hij uit maar alsie uitbolt hoor ik enorm raar geluid. alsof er een steentje ofzow in mijn cilinder zit rond te tokkelen:'(. is heel raar.
1 november 2006 om 12:50 #137592
michel o/hoor je dan iets tikken? en het lijkt bij je koppeling vandaan te komen he?
1 november 2006 om 12:56 #137593mss zou kunnen. maar nu staat brommer niet hier pas volgende week heb ik hem weer. dan zal ik kijken.
nog vraagje: hoe kanje je carter makkelijk sgoonmaken? ik heb het niet over roest wegnemen ofzo. gewoon vettigheid en vuiligheid wegnemen. dat er niets meer van vuiligheid op zit. kanje het wegschuren? of magdat niet?1 november 2006 om 13:00 #137594ik leg carter altijd in een bak, en dan met benzine oid en een kwast schoonmaken, werkt goed. spoel je de rotzooi er zo vanaf (eerst de ergste zooi met een schroevendraaier eraf halen)
en dat rare geluid van je, ik heb precies hetzelfde, is je koppeling
ik weet niet welke veren je erin hebt zitten, maar idd als je van volgas naar geen gas gaat, beginnen de schoentjes te klapperen.
ik speel daarom altijd met het gas als ik moet remmen, zodat hij dat geluid niet maakt
1 november 2006 om 13:05 #137595heb gele trekveertjes van malossi erin zitten. maar hoe kan ik het verhelpen? andere trekveertjes steken?
1 november 2006 om 13:29 #137596ik heb geen idee :p ik heb het al heel lang, geen last van gehad verder (schade, slijtage) dusjah…. ik zit er niet mee
1 november 2006 om 13:33 #137597de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
Laat iets weten van je.Barry
1 november 2006 om 13:36 #137598
michel o/dat is 100% zeker weten je koppeling niet! ik heb het probleem ook en ik rijd met vario 🙂
barry :
de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
als hij hetzelfde heeft als mij is het altijd zowel koud als warm…
1 november 2006 om 13:48 #137599barry :
de gele zijn de strakste,dus denk ik aan iets anders.Dat je met contactpunten rijdt,denk ik meer in die richting.Heb je dit als je motor warm of koud staat.Indien je het hebt als je motor héét staat,denk ik meer aan detonatie & een te kleine sproeier.Hoger octaangegalte benzine kan je ook proberen.Ik tank altijd 98% octaan.Indien ik 95% gebruik heb ik ook “geratel” & dit is dus DETONATIE.Een iets grotere kopspeling kan je ook proberen.
Barry, zou ik dat gewoon eens kunnen proberen EURO 98?
Ik rijd altijd met Euro 95+ Castrol TTSWat merkt je hier voor verschil mee?
1 november 2006 om 14:04 #137600Laat je tank leeglopen in een kan-of fles.Ga EURO 98 halen & meng daar je TTS onder.Dan gewoon eens rijden & zien of het probleem weg is of niet.Bv.2-of 3 koppakkingen proberen mag je ook hoor,hiermee kan je nooit schade aan de rest toebrengen.Of de 43mm kop eraf,en een gewone proberen.
voila,je weet nu efkens wat te doen.
Nu ga ik naar het wedstrijdvissen kijken.Ciaoooooooooooooo
1 november 2006 om 16:25 #137601hannesjeuh :
heb probleempje. alsik rij met brommer op topsnelheid en dan laat ik gas los en bolt hij uit maar alsie uitbolt hoor ik enorm raar geluid. alsof er een steentje ofzow in mijn cilinder zit rond te tokkelen:'(. is heel raar.Zal goed je poelie kunnen zijn die niet 100% vast zit… dan lijkt het uit het blok te komen. Even goed aandraaien (met ring) en klaar;)!
1 november 2006 om 16:34 #137602
michel o/ik heb hetzelfde probleem en ik heb een vario dus… daar zal het wel niet aan liggen 🙂
1 november 2006 om 16:55 #137603wat is de snelste cilinder die in een evolution carter past??
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.