‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,115 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Biker-mouse
    Bijdrager

ciaoracer :
      Hallo ik heb al een tijdje een probleem dat mij koppelingssegmenten tegen mij koppelingshuis aankomen. is dit erg:? Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? en ik heb dit sinds dat ik mij een bromklok in mij achterwiel heb gestoken zou dit hieraan kunnen liggen:boos
      Alvast bedankt

Wees blij, anders zou je ook niet vooruit komen:D

Maar is het dat hij bij stationair lopen vooruit rijdt of is dat niet het geval?
      Als dat niet het geval is, dan hoef je je geen zorgen te maken.
      Je kunt natuurlijk voor de zekerheid je koppeling een keer uit elkaar halen en weer terug in elkaar zetten, misschien helpt het.

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

ciaoracer
      Bijdrager

Nee ik bedoel als ik gewoon loop en de motor dus uit is dan heb ik maar op sommige momenten maar wel op een regelmatig tijdstip dat er één segment tegenkomt, want als ik kijkt lijkt het juist of mij huis een beetje krom is. bizar eigenlijk, want ik had dit eerst niet.

mo1uh
        Bijdrager

Ff vraagje over schouwen, heb dik maandje geleden me brommer geschouwd.

Hoelang blijft dat papiertje geldig?

FonS
          Bijdrager

ehm.. volgens mij totdat het vergaat :lol framenummer en typegoedkeuring van je brommer zullen niet zomaar opeens veranderen ofzo he

Jeroen
            Bijdrager

ik meen tot 1 november, want dan moet je um op kenteken hebben!!

FonS
              Bijdrager

….. 😕

nee man… het kenteken is pas veplicht vanaf 1 januari

maar het schouwen bij de fietsenmaker e.d. gaat maar tot 1 november

Jeroen
                Bijdrager

hmm, bij ons zei de schouwer dat je die formulieren voor 1 novemder opgestuurd moest hebben…want daar hadden hun nog een brief van gehad…

(wat blijft dat schouwen toch allemaal vaag:'( )

GK
                  Bijdrager

thnx voor de tip bikermouse kan ik aan de slag als : D

VespaCiaoPaul
                    Bijdrager

Hoeveel verschil zou het hebben als ik een polini sp had ipv een leo krul? (zie setup links)

Edjuh
                      Bijdrager

Ik denk dat je, zolang je geen getjoend of speedcarter en/of ietsje snellere cilinder hebt, beter met je krullie rijdt.

Anders trek je minder, en kom je ook niet superveel verder omdat je setup nog te laagtoerig is voor de sp.

Biker-mouse
                        Bijdrager

FonS :
                          ….. 😕

nee man… het kenteken is pas veplicht vanaf 1 januari

maar het schouwen bij de fietsenmaker e.d. gaat maar tot 1 november

Wat ik heb begrepen moet je voor 1 november je kentekenpapieren hebben aangevragen, anders moet je naar de RDW.

Nummerbord kun je later nog wel laten maken.

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

ciaoracer
                          Bijdrager

ciaoracer :
                            Nee ik bedoel als ik gewoon loop en de motor dus uit is dan heb ik maar op sommige momenten maar wel op een regelmatig tijdstip dat er één segment tegenkomt, want als ik kijkt lijkt het juist of mij huis een beetje krom is. bizar eigenlijk, want ik had dit eerst niet.

even een kickje want ik weet het nog altijd niet hoe het komt jammer genoeg.

ArvidW
                            Donateur

Gevalletje van terugbuigen dan?

Maar je hebt het over de rij segmenten, want de aanloopsegmenten kun je niet zien.

Het kan iig niet zo zijn dat een veertje is losgeschoten want dan zouden minimaal 2 segmenten aanlopen. Omdat een veertje aan 2 segmentjes vast zit.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

ciaoracer
                              Bijdrager

Hoe kan ik dit dan gaan terugbuigen?

Maar kan het ook dat als je net een nieuw koppelingshuis hebt dat die in het begin doorslipt? En daarna niet meer.

Onkruidzaaier
                                Bijdrager

Als je ziet hoe ie krom is. dan kan je hem wel tussen de bankschroef klemmen, en met beleid de bankschroefaandraaien.

De bedoeling van de koppeling is, dat ie in het begin doorslipt, en naarmate je meer toeren maakt hij meer gaat aangrijpen.
                                  Als je toch denk dat het niet goed is, kan je een keer met remmenreiniger, of een of andere vetverwijderaar, je koppelingsegmenten + koppelingshuis schoonmaken.

15 berichten aan het bekijken - 2,101 tot 2,115 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.