Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2006 om 19:29 #136930
Onkruidzaaier :
Als je een fietskilometerteller op je brommer wilt, moet je in ieder geval zorgen dat het magneetje dicht genoeg bij je sensor zit. Het maakt natuurlijk geen zak uit waar op je velg je het magneetje plakt. (Het midden van het wiel draait toch even snel als de buitenkant van je wiel ;))
Heel simpel, en werkt als een trein.De buitenkant van je wiel draait harder! Dus je kunt het beste het magneetje zover mogelijk tegen de as van het wiel plaatsen.
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.6 oktober 2006 om 19:43 #136933HAHAHAHAHAA =)
WEET JE WAT JE ZEGT ๐ Wat een leuke opmerking !!!
Jaja, daarom draait mijn naaf ook altijd 4x zo langzaam als mijn velg :P;) (en zijn mijn spaken daarom altijd krom =))
Hahah, ik vind dit echt lache:P
En nee, het boeit geen f*ck of hij aan de buitenkant van het wiel zit of bij de naaf. Ik zou hem zelf bij de velg in de buurt doen, zo verhoog je de noukeurigheid:)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 oktober 2006 om 20:29 #136934ArvidW :
HAHAHAHAHAA =)WEET JE WAT JE ZEGT ๐ Wat een leuke opmerking !!!
Jaja, daarom draait mijn naaf ook altijd 4x zo langzaam als mijn velg :P;) (en zijn mijn spaken daarom altijd krom =))
Hahah, ik vind dit echt lache:P
En nee, het boeit geen f*ck of hij aan de buitenkant van het wiel zit of bij de naaf. Ik zou hem zelf bij de velg in de buurt doen, zo verhoog je de noukeurigheid:)
Lachen om je eigen domheid mag natuurlijk altijd!:D
Maar ik zal het voor je uitleggen…Al voorbeeld de wieken van een molen. De uiteindes van de wieken leggen een grotere afstand af bij รฉรฉn omwenteling dan de binnenkant van de molenwieken.
Voor jou in brommertaal. Als een citawiel (redelijk klein) een keer draait legt hij bijvoorbeeld 1 meter af. Als een Ciao wiel (is groter) een keer draait legt hij 1,5 meter.
Dus als je 50km/u met een cita rijdt, draait het voorwiel zeg maar 9 keer rond per seconde, bij een ciao draait het wiel maar 6 keer rond bij de zelfde snelheid.Als je het magneetje bij de velg monteert is de snelheid dat het magneetje langs de ’teller’ komt dus groter. Bij het hart van het wiel is deze kleiner.
Bij een brommer die niet zo hard gaat maakt het misschien nog niet zoveel uit als hij dicht bij de velg zit, maar ik heb op mijn motor ook een fietstellertje. Als ik daar het magneetje bij de velg doe, komt hij met zo’n hoge snelheid voorbij dat hij soms een keer niet wordt geregistreerd. Als ik hem bij de naaf heb gemonteerd, heb ik er geen last van.
Als je het nu nog niet snapt, dan slaap er nog maar een paar nachtjes over! Ik ga de kroeg in:bier
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.6 oktober 2006 om 20:56 #136935Voor mij hoef je niet uit te leggen hoor, Ik lachte om jou foute post ๐ Ik lachte dus om jou domheid:lol
“De buitenkante van je wiel draait harder”
Dat is dus echt niet waar, harder draaien is meer rondjes per seconde maken, dan zou dus je velg meer toeren maken dan je naaf….. Lijkt mij niet, vandaar mijn opmerking over kromme spaken
Je had gelijk als je gezegt had:
– Het magneetcontactje komt als hij aan de buitenkant van het wiel bevestigd i met hogere snelheid langs dan dat als hij bij de naaf bevestigd is.
of
– De snelheid van 1 punt op het wiel is hoger namate hij verder van het draaipunt komt
Maar wat je zei was dus echt niet waar, en daarom lachte ik. Dus het uitleggen was ook niet nodig;)
Home made engine dyno6 oktober 2006 om 23:18 #136944idd , domme fout van iedereen.
de binnenkant van je wiel draait ook 1 keer rond als de buitenkant dat ook doet.
of wil je zeggen dat de buitenkant velg sneller rond draait ? denk eraan het is dus 1 object!!!, arvidw heeft gelijk..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 oktober 2006 om 23:21 #136945Lekker belangrijk ๐
7 oktober 2006 om 02:07 #136954natuurkunde hรจ ๐ ik had het je ook wel kunnen vertellen maar boeie ๐
7 oktober 2006 om 10:50 #136956ArvidW :
Voor mij hoef je niet uit te leggen hoor, Ik lachte om jou foute post ๐ Ik lachte dus om jou domheid:lol“De buitenkante van je wiel draait harder”
Dat is dus echt niet waar, harder draaien is meer rondjes per seconde maken, dan zou dus je velg meer toeren maken dan je naaf….. Lijkt mij niet, vandaar mijn opmerking over kromme spaken
Je had gelijk als je gezegt had:
– Het magneetcontactje komt als hij aan de buitenkant van het wiel bevestigd i met hogere snelheid langs dan dat als hij bij de naaf bevestigd is.
of
– De snelheid van 1 punt op het wiel is hoger namate hij verder van het draaipunt komt
Maar wat je zei was dus echt niet waar, en daarom lachte ik. Dus het uitleggen was ook niet nodig;)
Dan voor jou maar een cursus nederlands???
Harder is altijd geluid! Sneller gaat over snelheid….
Zo heb ik een leuke discussie gehad met een wout die mij aanhield. Meneer u reedt te hard! Te hard??? Ow ik maakte te veel geluid? Nee, u reedt te hard! Bedoelt u nou dat ik te snel reed of dat ik te veel geluid maakte??
Na 5 minuten gaf hij zijn fout toch toe en stond hij er beteuterd bij. Gelukkig mocht ik verder rijden zonder enige euro achter te hoeven laten:DMaar het was een reactie over dat je het magneetje beter dichter bij de velg moet plaatsen, en dat is dus niet zo.
But who cares….
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.7 oktober 2006 om 13:20 #136959ik heb een vraagje kan je een malossi vertanding gewoon in elke klok zetten die je wilt of heb je dan een speciale vario klok hebben?
thanks7 oktober 2006 om 13:46 #136960je hebt er volgens mij een gewone vario achterklok voor nodig, en natuurlijk die lange as, want daar gaat hij in volgens mij..(correct me if i’m wrong)
7 oktober 2006 om 14:22 #136961ja maar kan ik die malo vertanding niet in een gewone klok zetten?
das dus eigenlijk de vraag:P7 oktober 2006 om 14:27 #136962niet in een bromklok
wel in een snorklok volges mij :con
weet ut niet zkr maa heb k eens erges gehoord ๐7 oktober 2006 om 14:28 #136963joey636 :
ja maar kan ik die malo vertanding niet in een gewone klok zetten?
das dus eigenlijk de vraag:PKan niet, en bromvertanding is al zwaarder dan malossi vertanding. Het is eigenlijk hetzelfde als gewone variovertanding kwa tandwielen alleen dan ‘zwaarder’, dus het past niet in een mono klok.
7 oktober 2006 om 17:27 #136964Biker-mouse :
ArvidW :
Voor mij hoef je niet uit te leg………uitleggen was ook niet nodig;)Dan voor jou maar een cursus nederlands???
Harder is altijd geluid! Sneller gaat over snelheid….
But who cares….
Wat is dit voor een vreselijk bijdehante opmerking die echt nergens op slaat, daar ging het niet om. Echt een geval van op de man spelen….. kun je er niet tegen dat je ongelijk had ofzo?!? ๐
Home made engine dyno7 oktober 2006 om 18:06 #136965dus ik kan van een gewoon klok geen vario klok maken met die malo vertanding?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.