Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 oktober 2006 om 19:28 #136851
Heb even nagekeken op brommerforum.nl in verschillende topics en die zeggen:
kijk ff de totale ontsteking na
contactpuntjes/condensator/spoelen
vervang anders gelijk je contactpunten/condensator, is niet zo duur en je totale ontsteking is wer zo ver als nieuw en weet je ook dat eht daar niet aan ligt
Ik weet niet wat de brommerboer de eerste keer precies nou vervangen had?
2 oktober 2006 om 20:26 #136852Kwafo :
tja het zal dan iets met de ontsteking zijn maar welke ‘checklist’ kan ik het beste nalopen om te kijken wat het is (btw weelit iemand hoe ik het beste in mijn eentje de vsnaar kan spannen (door middel van het verschuiven van het moterblok ? maar hoe kun je dat dan het beste in je eentje doen zorgend dat de snaar strak blijfthet is een kwestie van proberen. met de snaar op de poelie krijg je hem nooit egt strak. wat je moet doen is: eerst hem spannen met de v snaar op de poelie, daarna haal je de snaar van de poelie, schuif je je blok 2cm ofzo naar voren en dan zet je je v snaar er net zo op als je fietsketting (dat moet tog wel lukken)
2 oktober 2006 om 21:46 #136854heb een klein vraagje over kenteken. Als je hem voor 1 november schouwd> dus niet met de hele kenteken en kentekenbewijs etc erbij. moet je hem na 1 november dan alsnog compleet laten testen bij zown rwd station of kun je na 1 november ook nog met de schouwingsbewijs voor ‘weinig’ je kentekenbewijs en kenteken zelf regelen?
mvg Remon
2 oktober 2006 om 21:51 #136855Ik weet bijna zeker van niet, je brommer is namelijk dan al door een keuring heen geweest, en hoeft dus niet dubbel door de keuring aangezien ik als ik het goed begrijp begrijp dat het schouwen per 1 november wordt vervangen door een rwd keuring
2 oktober 2006 om 22:04 #136856remon :
heb een klein vraagje over kenteken. Als je hem voor 1 november schouwd> dus niet met de hele kenteken en kentekenbewijs etc erbij. moet je hem na 1 november dan alsnog compleet laten testen bij zown rwd station of kun je na 1 november ook nog met de schouwingsbewijs voor ‘weinig’ je kentekenbewijs en kenteken zelf regelen?mvg Remon
Je moet ook meteen een kentekenbewijs aanvragen:o anders vervalt je schouwbewijs na 1 november !
3 oktober 2006 om 09:10 #136862hallo hallo 😀 goed nieuws denk ik, voor mij
ik had dus nog steeds problemen met mijn brommer, start moeilijk etc rijd 10 tot 15 km zachter. Nu wilde ik hem vandaag starten omdat ik met haast naar school moest, ik hda al weinig vertrouwen erin dat ik het ging halen maar ik wilde dus aanrijden, nee hoor hij start niet. Dus ik denk, misschien met de choke, dan wel. dus gebruik de choke en start meteen als een zonnetje. ik rijd dus verder met 25/30 km/uur wat echt te zacht is als ik vroeger met wind mee 45 haal. dus ik dacht, zal ik de choke eens inhouden kijken hoe hij dan rijd. ik druk de choke in. vroeeeeeem hij trekt in een keer op naar 42 km/uur achteraf eenmaal 9 km gereden ofzo blijkt dat ik met de choke in normaal kan rijden en zonder choke maar 25/30 rij (ik heb denk ik zonder dat ik het weet een begrenzer in elkar geflanst) maar iig dit is niet makkelijk rijden zoals je miss begrijpt, ik zou natuurlijk het veertje eruit kunnen halen en door het voetkapje iets maken dat ik de choke los kan trekken. Maar liever wil ik dat ie het normaal ook gewoon doet want ik weet niet of het ook goed is voor de motor, met choke rijden
hopelijk ziet iemand nu het probleem in (waarschijnlijk dus toch niks met contactpunten te maken ofwel)s
3 oktober 2006 om 12:27 #136865iemand een verklaring? want dan kan ik hem snel maken want da wil ik eigenlijk doen 😀
3 oktober 2006 om 13:09 #136867Beetje geduld mag ook wel hoor, je vraag staat er net 4 uur, en het zijn nou niet echt tijden waarop iedereen op het forum rondloopt. Meeste mensen werken op deze tijden of zitten op school / hogere school
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 oktober 2006 om 16:17 #136868zou ik deze even een kick mogen geven omdat het nu na 5 uur is en ik grag een antwoord zou willen hebben 😀
Nee, je mag geen KICKEN geven!!!!!Je moet geduld hebben.
3 oktober 2006 om 16:59 #136869Cewl, dus de ontsteking is blijkbaar niet kapot 🙂
Mmm.. als ik zo nadenk, het is of valse lucht, of de afstelling is niet goed.
En ik denk zelf aan valse lucht, zou anders nog een keertje checken of egt alles goed vast zit.
Maar loopt ie nu dan ook stationair als je de choke inhoud? lijkt me redelijk onlogisch maargoed
Edit: rij eens een stukje zonder choke erop en check de bougie, kleur zegt dan al genoeg.
Maar zit dan nog alleen het probleem met niet stationair lopen :S3 oktober 2006 om 17:57 #136870Aan de vragen van Kwafo te zien, zal het knopje van de choke aan de rechterkant van z’n brommer zitten…
Dus bij indrukken is de choke uit, en wanneer je hem ziet staat de choke erop:con
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.3 oktober 2006 om 18:25 #136871Ik denk niet dat daar het probleem zou kunnen zitten, aangezien wij verder niet aan de choke gewerkt hebben, plus dat je richting van de choke niet 1-2-3 kan veranderen lijkt me.
3 oktober 2006 om 18:30 #136872Timmetje :
Ik denk niet dat daar het probleem zou kunnen zitten, aangezien wij verder niet aan de choke gewerkt hebben, plus dat je richting van de choke niet 1-2-3 kan veranderen lijkt me.Je hebt het blok er toch onder uitgehaald, en dus de carburateur eraf gehaald.
Choke is gewoon een los stangetje dat zowel naar rechts als naar links kan hangen….
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.3 oktober 2006 om 18:47 #136873sproeier verstopt of luchtfilter eraf gevallen
3 oktober 2006 om 18:52 #136874Aha zo, nu begrijp ik ut pas 😛
Maargoed, zou eerst eens op valse lucht checken, denk dat dat nog wel eens heel het probleem op zou kunnen lossen. (Valse lucht checken = kijken of alles goed vast zit bij de carberateur en luchtfilter) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.