‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timoO

ik heb n zuigertje met n klein krasje erin.. als je n nieuwe zuiger koopt van dezelfde diameter, en de zuigerringen van die ene op die zet.. moet je m dan nog inlopen.? of zal ik zonder problemen met dt krasje kunnen rijden.? t zit trouwens aan de zijkant van de zuiger

GK
      Bijdrager

hoi hoi, ik wil het blok er nu uithalen daar ben ik mee bezig maar de bout waar de koppeling aan vast zit zit in de weg, hoe krijg ik die eruit en of moet die er wel uit

bedankt voor de hopelijk snelle reactie

Jeroen
        Bijdrager

timo: een klein krasje zal niet zoveel uitmaken, misschien kun je er een foto van maken en hier ff posten is duidelijker.

kwafo: Je bedoeld dus de kruk-as? gewoon het blok wat omlaag draaien en beetje naar links draaien, beetje wiebelen moet het lukken.

timoO

J3sp3R
            Bijdrager

Ej,
              wat is dit voor een demper:

ArvidW
              Donateur

Die foto komt hier van de site, daar staat de naam van de demper bij 😉 Weet het niet uit mijn hoofd, maar dacht garnelli

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

GK
                Bijdrager

ff een vraagje,m is het mogelijk om je vliegwiel lost te krijgen zonder vliegwieltrekker en is je zuiger versleten als de zwarte aanslag onder de zuigerveren komt of mijn zuigerveren

ciaoracer
                  Bijdrager

Je moet maar eens boven bij de howto’s kijken daar staat hoe je je vliegwiel loskrijgt zonder vliegwieltrekker.

G-no
                    Donateur

een vliegwiel los krijgen lukt zonder vliegwieltrekker, dan moet je even het rubbertje van de draad die naar je bobine loopt het carter induwen en dan voorzichtig met een schroevendraaier tegen het vliegwiel tikken, en steeds een stukje verder draaien.

als je zuiger zwart is betekent dat er verbranding ”ontsnapt” dus dan kunnen je zuigerveren versleten zijn;)

GK
                      Bijdrager

ik snap niet echt waar je tegen aantikken etc etc we hebben hem langs oins liggen maar weten nie hoe ie er dan afgaat en dat filmpje op de howto doet het niet en het is zondag dus kan geen trekker kopen

GK
                        Bijdrager

kan iemand antwoorden want ik zit hier nu te wachten bij mijn krukas die er nog in zit

G-no
                          Donateur

wat wil je nou doen kwafo? je wil je vliegwiel eraf hebben, maar waarom?

GK
                            Bijdrager

om in de inlaat dat buisje eruit te halen maar het is zondag dus geen winkel open

G-no
                              Donateur

uit je carter(ik neem aan dat je cp hebt) loopt een zwarte of grijze draad naar je bobine. om die draad zit een rubbertje waar hij van binnen het carter naar buiten naar je bobine loopt. dit rubbertje duw je effe naar binnen met een schroevendraaier. daarna pak je een platte schroevendraaier en zet die tegen je vlieg wiel aan door dat gaatje wat je net gemaakt hebt door het rubbertje naar binnen te duwen. hiet tik je tegenaan met een hamer, en elke keer dat je tikt draai je je vliegwiel een kwartslag. lukt dit niet , dan ga je steeds harder tikken. als je voelt dat je vliegwiel los komt pak je het vast bij de koelribben en wiebel je het de krukas af.

duidelijk genoeg?;)

GK
                                Bijdrager

we gaan aan de slag 😉

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.