Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 september 2006 om 16:42 #136681
ArvidW :
Een Mix blok gaat iig op precies dezelfde manier uit elkaar als een normaal blok.Laat je iig door een ding NIET verleiden: Het slaan op het deel van je krukas waar je kickstart normaal aan vast zit. Ik heb dit nl gedaan bij mijn ciao mix krukas en dit was het resultaat:

Dus erop slaan is geen goed plan, maar meestal moet een vespa blokje met geweld uit elkaar:(
Als je de zuiger naar beneden had gezet was dit niet gebeurd! Ding is gewoon niet strak genoeg geperst…
Ik had mijn karter helemaal niet verwarmt en gewoon op de kant van de koppeling geslagen met de hamer. Ik weet het, het is niet de manier maar ging goed. Inlaat uitgevijld en de karter er zonder verwarmen weer in elkaar getikt, wederom de met hamer. Ding loopt fantastisch nu.
Resultaten behaald in het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst:D
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.29 september 2006 om 17:20 #136682Biker-mouse :
Edjuh :
Beloof me eerst dat je het niet voor je 50cc setup doet, want dat is niet echt nodig. Bovendien moet je dan een grotere sproeier er in doen omdat hij ook meer lucht krijgt(en dus een armer mengsel).Er zitten drie van die buisjes op, die moet je er af knippen/zagen/whateverrr en dan heb je een groot gat in plaats van drie kleine.
Dat is alles(maar vergeet het afstellen dus niet, misschien weet je het al lang, maar dat kan ik niet ruiken:) ).
Aha op die manier!
Had een 38 sproeier erin zitten op een vergrote (gevijld) inlaat en reed niet super. Daarna een 45 sproeier erin gezet met standaard luchtfilter, erg stotteren op top snelheid, maar hij trekt wel veel beter!
Daarna zonder luchtfilter gereden, en toen reed hij echt super!! Trekt hard op, maar maakt op de top wel veel toeren, dus maar even een 60 poelie monteren ipv de 85. En de luchtfilter op jouw manier open maken.
Lijkt me even een questie van een powerfilter kopen dan ben je wel van het gezeik af. Vind dat openknippen beetje beunhaas.
Met 50cc rijd ik het liefst gewoon met een std filtertje scheelt ook wat lawaai 🙂
29 september 2006 om 17:22 #136683Ik heb even een vraagje over de contactpunten bobine! Moet deze bobine met het gehele metalen gedeelte wat tegen het subframe komt contact maken om te werken. Want ik heb er poedercoat tussen zitten, dus heb ik een draadje getrokken voor de masse maar hij vonkt er zwak:S! komt dit hier door?
29 september 2006 om 18:00 #136684hansieb :
Biker-mouse :
Edjuh :
Beloof me eerst dat je het niet voor je 50cc setup doet, want dat is niet echt nodig. Bovendien moet je dan een grotere sproeier er in doen omdat hij ook meer lucht krijgt(en dus een armer mengsel).Er zitten drie van die buisjes op, die moet je er af knippen/zagen/whateverrr en dan heb je een groot gat in plaats van drie kleine.
Dat is alles(maar vergeet het afstellen dus niet, misschien weet je het al lang, maar dat kan ik niet ruiken:) ).
Aha op die manier!
Had een 38 sproeier erin zitten op een vergrote (gevijld) inlaat en reed niet super. Daarna een 45 sproeier erin gezet met standaard luchtfilter, erg stotteren op top snelheid, maar hij trekt wel veel beter!
Daarna zonder luchtfilter gereden, en toen reed hij echt super!! Trekt hard op, maar maakt op de top wel veel toeren, dus maar even een 60 poelie monteren ipv de 85. En de luchtfilter op jouw manier open maken.
Lijkt me even een questie van een powerfilter kopen dan ben je wel van het gezeik af. Vind dat openknippen beetje beunhaas.
Met 50cc rijd ik het liefst gewoon met een std filtertje scheelt ook wat lawaai 🙂
Is idd erge beunhaas gebeuren, maar werkt wel prima.
Alleen het geluid is idd eigenlijk te hard…. Zal eens proberen er een stuk schuimfilter in te proppen, misschien dat hij dan wat stiller is!!Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.29 september 2006 om 19:35 #136685ik weet het, noobie vraag maar ik wil de inlaat uitveilen maar hoe krijg ik in hemelsnaam de carter eruit, moet dan echt alles eruit, de brommer etc etc (als ik het naderhand maar weer in elkaar krijg)
29 september 2006 om 19:35 #136686mm heb probleempje met mijn koppeling.. ik had een nieuwe koppelingsigmenthouder gekocht omdat mijn oude kapot was:

maarr.. nu moet ik heel lang renne voordat hij aan gaat..
toen had ik maar de startveertjes eruit gehaald.. en starte hij meteen.. maar dan loopt hij vrij zwaar en schuren de startsegmenten.. dus dat vind ik niet zo prettig..maar hoe komt het dat ik met startveertjes erin plotseling zo lang moet rennen ?
en hoe kan ik dat verhelpen ?29 september 2006 om 20:01 #136687alles iemand online is en het weet, zeg het graag ff snel 😀 zit al in de schuur wat te klooien 😛
29 september 2006 om 20:27 #136688Ja dan zou je je blokje er toch echt onder weg moeten halen….. en cilinder eraf , carters van mekaar af etc
Krijg je je blokje eronder weg dan ?29 september 2006 om 20:46 #136689heb besloten maar naar iemand toe te gaan hier van het forum, miss dat iemand mij wil helpen in de buurt zag dat er mensen zikjn uit eindhoven en boekel dus dat is allemaal dichtbij ben nu bezig met de standaard, mijn standaard klopt niet eens met de orginele bouwtekening op een paar dingen na *sigh
29 september 2006 om 21:26 #136690ok hier nog wat duidelijkere uitleg

ok i8k heb dus geen onder deel 26 en 29 en onderdeel 28 en 30 lijkt wel een geheel (of ze zijn overelkaar geschoven). onderdel 27 krijg ik er met geen mogelijkheid uitgeslagen zoals men zei dat het zo simpel kon ook hangt de veer al los. Ik weet echt neit hoe ik het er uit moet krijgen.
29 september 2006 om 21:48 #136695Je wilt dus je standaard er af of een nieuwe er op?
29 september 2006 om 21:53 #136696Hallo ik wil dus eem baar op mijn ciao gaan lassen, maar denk niet dat dit gaat lukken want heb een ciao PX zou ik die baar op dat spatbordje wat er gewoon opzit daarop kunnen lassen of heb ik dan de kans dat daar een deuk in gaat komen? Of is er nog een andere manier?
29 september 2006 om 23:04 #136698ik wil de oude eraf halen maar dat lukt voor geen meter
29 september 2006 om 23:23 #136699Quest :
mm heb probleempje met mijn koppeling.. ik had een nieuwe koppelingsigmenthouder gekocht omdat mijn oude kapot was:

maarr.. nu moet ik heel lang renne voordat hij aan gaat..
toen had ik maar de startveertjes eruit gehaald.. en starte hij meteen.. maar dan loopt hij vrij zwaar en schuren de startsegmenten.. dus dat vind ik niet zo prettig..maar hoe komt het dat ik met startveertjes erin plotseling zo lang moet rennen ?
en hoe kan ik dat verhelpen ?dan moet je de ”scharniertjes” van je startsegmenten even invetten( ik heb het gedaan met 2 takt olie, werkt perfect) en dan start ie veel sneller;)
30 september 2006 om 07:24 #136700Kwafo :
ik wil de oude eraf halen maar dat lukt voor geen meterKomt het mss omdat er een randje zit aan je buis waar je veren opzitten zodat je die buis er niet kunt uittikken? Als dit zo is moet je die even wegslijpen. En dan kun je het er gewoon uittikken.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.