Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 september 2006 om 17:46 #136654
ik krijg mijn 2poot standaard echt niet los, eerst heb ik dat blokje losgedraaid en dan doet de standaard het nog gewoon als normaal dus iemand zij iets over die pen eruit slaan maar kan van de rechterkant niet slaan want daar zitten de trapper + tandwiel en de andere kant ja dan sla ik hem tegen het tandwiel aan.
hoe kun je dat dan het beste eruit krijgen
28 september 2006 om 18:07 #136655barry :
Was het echt een knal?????De uitlaat zit toch niet verstopt????Probeer te starten zonder uitlaat!Nee, niet echt een knal, daar bedoelde ik meer mee dat de uitlaat er onder vandaan gleed.
28 september 2006 om 18:44 #136657Kwafo :
ik krijg mijn 2poot standaard echt niet los, eerst heb ik dat blokje losgedraaid en dan doet de standaard het nog gewoon als normaal dus iemand zij iets over die pen eruit slaan maar kan van de rechterkant niet slaan want daar zitten de trapper + tandwiel en de andere kant ja dan sla ik hem tegen het tandwiel aan.hoe kun je dat dan het beste eruit krijgen
als je trappers in de weg zitten, kun je ook gewoon ff je linker trapper eraf halen, en dan de trapas eruit schuiven (eerst natuurlijk ff je ketting eraf halen)
28 september 2006 om 18:59 #136658Iemand ervaringen met vastloper ofzo omdat zijn/haar oliepompje op de ciao mix niet meer werkte zonder dat je het wist? Ik hoor hier dat het bijna niet kapot kan gaan en dat ze redelijk snel kapot gaan, is er echt niemand met eraring? er zit tog nix mechanisch in die dinge ofwel wat zo snel kapot gaat?
Alvast bedankt (srry voor 2e x vragen maar kreeg 2 verschillende antwoorden)
28 september 2006 om 19:45 #136659de 43mm malossi van mopshop, is die compleet..? met zuiger en alle zooi bedoel ik..
28 september 2006 om 19:46 #136660Als je een normale brommer hebt die nooit gebruikt is om kapot te rijden dan zou ik het er gewoon ophouden want het gaat egt niet kapot. Ik had ook een mix en heb er nooit problemen mee gehad.
29 september 2006 om 13:14 #136672Hoort er altijd een naaldlager bij de bevestiging van de zuiger op de krukas??
Of is die koperen bus een glijlager??En hoort het zo te zijn dat er een beetje een slag zit in de poulie achter? Heb een 65mm gekocht, maar hier zit dus een kleine slag in…
En presteert een malossie of polini luchtfilter veel beter dan een standaard luchtfilter???
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.29 september 2006 om 13:20 #1366731. Nee, vaak is er bij 12pen geen naaldlager, en wordt de pen gesmeerd door 2 gaatjes bij het small end.
10 Pen heeft wel altijd naaldlager zover ik weet.2. Nee, misschien dat je bij het er op leggen van de snaar te veel druk hebt gezet op de poulie? Anders terug naar je dealer.
3. Ja, maar alleen bij snelle setups! Ik ben meer een fan van het ori luchtfilter tjoenen, die laat met de gaasjes minder rommel door en dat is dus beter voor je blok en vooral de zuigerveren/cilinder. Of je zet die gaasjes in een malossi filter. Polini laat minder lucht door dan malossi hoorde ik.
gr.
29 september 2006 om 13:26 #136674Edjuh :
1. Nee, vaak is er bij 12pen geen naaldlager, en wordt de pen gesmeerd door 2 gaatjes bij het small end.
10 Pen heeft wel altijd naaldlager zover ik weet.2. Nee, misschien dat je bij het er op leggen van de snaar te veel druk hebt gezet op de poulie? Anders terug naar je dealer.
3. Ja, maar alleen bij snelle setups! Ik ben meer een fan van het ori luchtfilter tjoenen, die laat met de gaasjes minder rommel door en dat is dus beter voor je blok en vooral de zuigerveren/cilinder. Of je zet die gaasjes in een malossi filter. Polini laat minder lucht door dan malossi hoorde ik.
gr.
Thx voor de snelle reactie.
Zal ik die brommerboer maar eens lastig gaan vallen! Hij had mij ook een 1085 V-snaar meegegeven voor een 65mm poelie…. De sukkel! Poelie ook maar even omruilen, want heb hem gewoon gemonteerd en toen het blok naar voren gezet.
Maar hoe doe je je originele luchtfilter tunen??
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.29 september 2006 om 13:33 #136675Beloof me eerst dat je het niet voor je 50cc setup doet, want dat is niet echt nodig. Bovendien moet je dan een grotere sproeier er in doen omdat hij ook meer lucht krijgt(en dus een armer mengsel).
Er zitten drie van die buisjes op, die moet je er af knippen/zagen/whateverrr en dan heb je een groot gat in plaats van drie kleine.
Dat is alles(maar vergeet het afstellen dus niet, misschien weet je het al lang, maar dat kan ik niet ruiken:) ).
29 september 2006 om 14:08 #136676Ik was net bezig met het eraf halen van de kleine carterhelft van mn kickblokje, alleen hij wil er niet af! Ik heb hem verwarmd, hij blijft vast zitten bij de lager en het kick geval.
Moet je een kickblok op een speciale manier ofzo uit elkaar halen? Ik heb gewoon de bouten eruit gehaald en verwarmd..
29 september 2006 om 14:14 #136677Een Mix blok gaat iig op precies dezelfde manier uit elkaar als een normaal blok.
Laat je iig door een ding NIET verleiden: Het slaan op het deel van je krukas waar je kickstart normaal aan vast zit. Ik heb dit nl gedaan bij mijn ciao mix krukas en dit was het resultaat:

Dus erop slaan is geen goed plan, maar meestal moet een vespa blokje met geweld uit elkaar:(
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno29 september 2006 om 14:20 #136678hoe krijg ik het dan los? Hij blijft gewoon vast zitten..
29 september 2006 om 14:21 #136679Fokking vaag: ik ging tanken. Wou na het tanken de Citta weer aankicken, lukte ’t niet.. :L Toen maar aan gaan lopen/slepen > daar ging die wel door aan. Nu, 3 uur na het tanken, kan ik ‘m alleen nog aan krijgen door aan te lopen, het kicken werkt opeens niet meer. FOKKING VAAG… :L
29 september 2006 om 16:39 #136680Edjuh :
Beloof me eerst dat je het niet voor je 50cc setup doet, want dat is niet echt nodig. Bovendien moet je dan een grotere sproeier er in doen omdat hij ook meer lucht krijgt(en dus een armer mengsel).Er zitten drie van die buisjes op, die moet je er af knippen/zagen/whateverrr en dan heb je een groot gat in plaats van drie kleine.
Dat is alles(maar vergeet het afstellen dus niet, misschien weet je het al lang, maar dat kan ik niet ruiken:) ).
Aha op die manier!
Had een 38 sproeier erin zitten op een vergrote (gevijld) inlaat en reed niet super. Daarna een 45 sproeier erin gezet met standaard luchtfilter, erg stotteren op top snelheid, maar hij trekt wel veel beter!
Daarna zonder luchtfilter gereden, en toen reed hij echt super!! Trekt hard op, maar maakt op de top wel veel toeren, dus maar even een 60 poelie monteren ipv de 85. En de luchtfilter op jouw manier open maken.
Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.