‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,621 tot 1,635 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Bijdrager

Wat kan ik doen aan het volgende:
      De bouten waaraan de cilinder en de cilinderkop ‘hangen’ zitten er niet goed in. Nja, 2 van de 3 niet. Deze heb ik er uitgedraaid, maar hoe krijg ik deze ooit weer terug er in gedraaid?

Ge64
      Bijdrager

Ge64 :
        Wat kost een setje steuntjes en een buzetti zijstandaard? De mijne zitten nu los en kunnen er elk moment afvallen/ en ze draaien rond. als ik nieuwe koop (die niet roestige en scheef zijn) dan kunnen die wel echt vast he?

Enne als me blok er toch uit moet voor die spie kan ik dan wat doen aan het feit dat me brom alleen op de choke rijdt? anders uitvalt?

Biker-mouse
        Bijdrager

Ge64 :

Biker-mouse :
          Mijn snor ciao, geheel origineel, trekt de eerste meter langzaam weg, daarna begint hij op toeren te komen en gaat het al beter.

Is dit langzame wegtrekken normaal? Of klopt er iets niet?? Waar zou ik het moeten zoeken?

Wilde namelijk een 65mm poelie er op zetten, maar dan komt hij volgens mij helemaal niet meer van z’n plek:con

Mijn ciao snor trekt ook amper weg, setup staat links is dus niet bepaald origineel. Ik had ook een 65 en dan heb je inderdaad last van dat ie niet goed weg zal gaan, hooguit als je al 15-25 rijdt. Wat ik doe als ik wegrijd is gewoon een zetje tegen de grond met men voeten geven, dan gaat het al heel wat beter. Als je trappers hebt kan je ook gewoon wegfietsen met vol gas dan ben je ook zo weg.

Het nu originele poelie en dan moet ik al een flinke step met mijn benen geven! Trappers liggen natuurlijk allang in de kliko, levensgevaarlijk die dingen.

Maar mij lijkt dat het niet zo hoort dat je een flinke step moet geven toch!?

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Biker-mouse
          Bijdrager

Jaspur :
            De bouten waaraan de cilinder en de cilinderkop ‘hangen’ zitten er niet goed in. Nja, 2 van de 3 niet. Deze heb ik er uitgedraaid, maar hoe krijg ik deze ooit weer terug er in gedraaid?

– draai 2 moeren op de losse bout
            – draait deze moeren vast tegen elkaar aan
            – draai met behulp van deze moeren de bout in het carter

Daarna draai je de moeren weer los en voila!

Ge64
            Bijdrager

Biker-mouse :
              Het nu originele poelie en dan moet ik al een flinke step met mijn benen geven! Trappers liggen natuurlijk allang in de kliko, levensgevaarlijk die dingen.

Nou ik vind het niet echt raar, hoe oud is die? Je kan overwegen een aantal dingen te vervangen, bijvoorbeeld je carb en dan je inlaat vijlen, kost niet veel en zal wel helpen. Andere uitlaat ook maar dat is wel iets drastischer, wel veel makkelijker. Ik had eerst een 65 en heb er nu een 95 onder (origineel is 95) omdat ik liever hard trek dan snel rijd. Maar een vriend zn ciao heeft dezelfde poelie, een slechtere uitlaat maar wel een bredere uitlaatpoort. Daardoor trekt die van hem wel flink harder op maar rijdt zo’n 10km/h minder als de mijne.

Het is ook een beetje subjectief, wat is hard optrekken? Ik vind het al best als ik op een kruispunt bij een stoplicht aan de overkant de fietsers inhaal, harder optrekken dan een fietser zal je niet lukken.

Hm verder weet ik het ook niet, slipt je v-snaar niet?

J3sp3R
              Bijdrager

Biker-mouse :

Jaspur :

– draai 2 moeren op de losse bout
                – draait deze moeren vast tegen elkaar aan
                – draai met behulp van deze moeren de bout in het carter

Daarna draai je de moeren weer los en voila!

Als ik de moeren weer los draai, draai ik gelijk de bout er mee uit… 😛

mo1uh
                Bijdrager

draai je ze wel met 2 losse steeksleutels los dan? of 1 steeksleutel, en dopsleuteltje 11?

Biker-mouse
                  Bijdrager

Ge64 :

Biker-mouse :

Nou ik vind het niet echt raar, hoe oud is die? Je kan overwegen een aantal dingen te vervangen, bijvoorbeeld je carb en dan je inlaat vijlen, kost niet veel en zal wel helpen. Andere uitlaat ook maar dat is wel iets drastischer, wel veel makkelijker. Ik had eerst een 65 en heb er nu een 95 onder (origineel is 95) omdat ik liever hard trek dan snel rijd. Maar een vriend zn ciao heeft dezelfde poelie, een slechtere uitlaat maar wel een bredere uitlaatpoort. Daardoor trekt die van hem wel flink harder op maar rijdt zo’n 10km/h minder als de mijne.

Het is ook een beetje subjectief, wat is hard optrekken? Ik vind het al best als ik op een kruispunt bij een stoplicht aan de overkant de fietsers inhaal, harder optrekken dan een fietser zal je niet lukken.

Hm verder weet ik het ook niet, slipt je v-snaar niet?

Weet niet hoe oud dat ding is. Maar had eerst een brom ciao met oranje plaatje en reed netjes 45km/u en trok prima. De nieuwe snor is het trekken gewoon veel minder, terwijl ik dacht dat dit hetzelfde zou zijn. Top is natuurlijk lager.
                    V-snaar slipt niet, anders zou hij wel meteen toeren maken, en dat doet hij dus absoluut niet.

Carbje is geen probleem, kan ik zo halen bij de bromshop, alleen voor dat vijlen moet het blok weer uit elkaar. En laat ik nu weinig tijd hebben ivm afstuderen.
                    Uitlaatje gaat er ook wel een andere komen, weet alleen nog niet welke… Ik vind zo’n krul mooi, maar ik flikker dat ding overal neer en hij moet er dus gaar uitzien… Anders wordt hij weer gejat net als mijn vorige. Alhoewel die verroest, megagaar er uit zag:con

G-no
                    Donateur

een klein vraagje,(of niet:p) wat is blowdown? en hoeveel heeft mijn cilinder dan (70cc 43mm w poort)

J3sp3R
                      Bijdrager

mo1uh :
                        draai je ze wel met 2 losse steeksleutels los dan? of 1 steeksleutel, en dopsleuteltje 11?

Tja, maar dan draai ik ‘m zo glad.. Schroefdraad er af. Dat ding moet er echt strak in zitten, die bout. Iemand een idee..?

woe
                        Bijdrager

zal een deps cilinder leuk rijden op een standaard carter?
                          kweet dat je die bovenste spoelpoort moet uitfrezen, maar zal je dan niet veel carterdruk verliezen?
                          heb mijnes al aangepast voor mn alu cilinder

in t standaard carter zit een soort rechthoekige gat, denk dat ik m tot daar moet frezen?

KennyVespa
                          Bijdrager

woe :
                            zal een deps cilinder leuk rijden op een standaard carter?
                            kweet dat je die bovenste spoelpoort moet uitfrezen, maar zal je dan niet veel carterdruk verliezen?
                            heb mijnes al aangepast voor mn alu cilinder

in t standaard carter zit een soort rechthoekige gat, denk dat ik m tot daar moet frezen?

als je de 47mm deps cilinder bedoelt die past dus niet in het orginele carter, en voor die 70cc deps weet ik het niet of die past (volgens mij wel),

woe
                            Bijdrager

ik heb t over de 70 deps, hij moet wel passen. is maar 43mm

maar vraag me af of t rijdt

murkus
                              Bijdrager

wrm zou ut niet rijden? maar iig geval de centrale poort van de DEPS cilinder zit alleen in het malossi carter dus je moet de poort er wel in maken dan ga je zkr hard hoor:)heb uhm ook thuis liggen alleen nog zonder zuiger helaas:P

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

de 43mm past geoon, ook als je het aanpast voor spoelpoort boven.

alsj e t goed wil doen kneed je de overige spoelpoorten dicht.

volgens de duitse racers van ciao enzo is de 43mm sneller dan de 47mm deps omdat de poort beter gevoed word (wel trekt de 47mm beter enzo maar de 43mm is sneller)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 1,621 tot 1,635 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.