‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

joey636 :
      ik denk ook als je iets gaat bewerken dat je dan beter de cilinder kan bewerken anders als je weer een andere cilinder wil heb je mischien het carter bewerkt voor die 70 dr en dan werkt een andere niet meer zo goed

Voetpakkingkje eroverheen en niets aan de hand hoor…. En hoe wil jij de cilinder aan gaan passen zodat de flow vanuit het carter goed is? Stuk uit je cilinderhemd zagen ofzo:P?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

ArvidW
      Donateur

Jaspur :
        2vragen:
        Welk zijstandaard kan er nog meer op een citta achterbrug? De ‘normale’ past niet icm kick.
        Kun je ook zelf een koppakking maken..? Bromboeren zijn dicht hier op maandag en wil wel weer morgen kunnen scheuren… 😛

1. Probeer een fietstandaard te verbouwen, bokstandaard is ook niets mis mee…..
        2. Koppakking kun je tijdelijk maken van een melkpak, niet echt goed, maar het sluit af. Dit is echt alleen tijdelijk, je blaast hem er zo uit !. Je kunt ook zonder koppakking rijden, zo zijn alle vespa’s standaard.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Ge64
        Bijdrager

Wat kost een spie en wat is het, waar zit t?

J3sp3R
          Bijdrager

Oke bedankt ArvidW, maar zonder pakking zuigt die valse lucht aan hier;). Barry had me al een soort gelijk antwoord gegeven en ik ga ’t zo ff proberen ik een oplossing heb voor het probleem dat de bouten waar je de cilinder+kop opschuift los zitten.. Ik kan ze er gewoon uittrekken.. 😕 Heb geen idee hoe ik deze nu vast kan zetten zonder het draad van de bout te beschadigen.. 😛 Ik had al geprobeerd dmv het moertje op de bout te doen en zo de bouten er in te draaien, maar dat ging niet goed genoeg. Iemand tips om de bouten er weer goed in te draaien? 🙂
            Oja, en ‘piepen’ van de moter is toch het teken dat ie valse lucht aanzuigt..? 😛

vicious
            Bijdrager

Vliegwielspie: kost (bijna) niks. Je tikt voorzichtig (stukje voor stukje) met een schroevedraaier het vliegwiel los (langs het rubbertje van de kabel uit het blok naar binnen steken) en dan zit ie in een uitsparing in de krukas. Hij `neemt`de curve mee die op zijn beurt de cp bedient. In het kort….Misschien wat onduidelijk nog?

Edjuh
              Bijdrager

Ge64 :

50 cent.

Het is een ‘half maantje’ wat in je krukas zit, en waar het vliegwiel overheen zit.

Op de volgende foto zie je hem zitten, het is weliswaar van een scooter maar het idee is hetzelfde:

Tonni
                Moderator

JL :
                  weet iemand of er ook ergens kickstartrubbers te koop zijn??? JMPB ofzo?? khep al gezocht op die site maar niet gevonden

Tip: Als je de rubbers van de kickstart pedalen bedoelt? Koop hier een setje van. Deze rubbers kun je er redelijk makkelijk afhalen, en die passen vrij mooi op je kickstart pedalen!! Ben je voor 7.50 weer klaar bij JMPB.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Ge64
                  Bijdrager

Wat kost een setje steuntjes en een buzetti zijstandaard? De mijne zitten nu los en kunnen er elk moment afvallen/ en ze draaien rond. als ik nieuwe koop (die niet roestige en scheef zijn) dan kunnen die wel echt vast he?

Biker-mouse
                    Bijdrager

Mijn snor ciao, geheel origineel, trekt de eerste meter langzaam weg, daarna begint hij op toeren te komen en gaat het al beter.

Is dit langzame wegtrekken normaal? Of klopt er iets niet?? Waar zou ik het moeten zoeken?

Wilde namelijk een 65mm poelie er op zetten, maar dan komt hij volgens mij helemaal niet meer van z’n plek:con

Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.

Tim
                      Bijdrager

hallo..
                        ik heb een nieuwe 100cc eurocilindro cilinder en kop ligge(met zuiger)
                        weet iemand hoeveel dat waard is?? want ik wil hem namelijk verkopen..

Edjuh
                        Bijdrager

Tim :
                          hallo..
                          ik heb een nieuwe 100cc eurocilindro cilinder en kop ligge(met zuiger)
                          weet iemand hoeveel dat waard is?? want ik wil hem namelijk verkopen..

Wat is de boring(diameter) van de cilinder? Ik ben benieuwd of het echt 100cc is, lijkt me eerder een 46mm-tje?

Heb je ook foto’s?

Zal misschien iets rond de 90 opbrengen?

Ge64
                          Bijdrager

Biker-mouse :
                            Mijn snor ciao, geheel origineel, trekt de eerste meter langzaam weg, daarna begint hij op toeren te komen en gaat het al beter.

Is dit langzame wegtrekken normaal? Of klopt er iets niet?? Waar zou ik het moeten zoeken?

Wilde namelijk een 65mm poelie er op zetten, maar dan komt hij volgens mij helemaal niet meer van z’n plek:con

Mijn ciao snor trekt ook amper weg, setup staat links is dus niet bepaald origineel. Ik had ook een 65 en dan heb je inderdaad last van dat ie niet goed weg zal gaan, hooguit als je al 15-25 rijdt. Wat ik doe als ik wegrijd is gewoon een zetje tegen de grond met men voeten geven, dan gaat het al heel wat beter. Als je trappers hebt kan je ook gewoon wegfietsen met vol gas dan ben je ook zo weg.

Tim
                            Bijdrager

hier zijn foto`s van de cilinder…

http://www.mijnalbum.nl/Album=SXG4X4PD

murkus
                              Bijdrager

WTF gigantische gatenkaas:P maare wat voor uitlaat past er op 27mm versie ofzo??

Tim
                                Bijdrager

ik zou het niet wete ik heb deze cilinder + kop in italie gekocht op een beurs… maarja hoeveel is die waart denk je ??

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.