Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2006 om 10:34 #136240
JL :
weet iemand of er ook ergens kickstartrubbers te koop zijn??? JMPB ofzo?? khep al gezocht op die site maar niet gevondenecht niemand dan die wat weet?
12 september 2006 om 10:47 #136241tonni heeft der antwoord op gegeven, de rubbers van std stepjes passen er prima op
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 september 2006 om 10:50 #136242ik heb 16 inch 4 spaaks sterwielen, maar nu past het niet in mijn voorvork. Ik krijg die draadstang die aan de as van het wiel zit niet tussen mijn veren. De voorvork is gewoon recht. Moet ik een andere naaf hebben ofzo
12 september 2006 om 11:44 #136243Herr FlicK :
tonni heeft der antwoord op gegeven, de rubbers van std stepjes passen er prima opsrry had ik nie gezien:|
12 september 2006 om 14:18 #136244Jaspur :
Wat kan ik doen aan het volgende:
De bouten waaraan de cilinder en de cilinderkop ‘hangen’ zitten er niet goed in. Nja, 2 van de 3 niet. Deze heb ik er uitgedraaid, maar hoe krijg ik deze ooit weer terug er in gedraaid?12 september 2006 om 14:41 #136245welke betekenis hebben de kleuren van de malossi veertjes voor in je achterkoppeling bij vario??
volges mij moet ut zijn
wit > iets sterker dan origineel
geel > middel sterk:p
zwart > sterkste van de 3klopt dit??
12 september 2006 om 14:51 #136246Tim :
ik zou het niet wete ik heb deze cilinder + kop in italie gekocht op een beurs… maarja hoeveel is die waart denk je ??Het is dezelfde cilinder als de simonini(83cc dacht ik, 48mm boring). Wat belangrijk is voor jou en eventuele kopers: is de cilinder voor krukassen met 46mm(simo) of met 43mm(ori) slag? Vergelijk het eens met een andere cilinder(als je het niet al wist).
Ik weet niet hoeveel die cilinders nieuw kosten maar ik zou de waarde wel boven de 100 euro schatten.
Je moet ook een speciale uitlaat hebben voor deze cilinder met een 30mm flens(simo dus).
De bouten waaraan de cilinder en de cilinderkop ‘hangen’ zitten er niet goed in. Nja, 2 van de 3 niet. Deze heb ik er uitgedraaid, maar hoe krijg ik deze ooit weer terug er in gedraaid?Met de hand er zover mogelijk indraaien, dan 2 moertjes er een stukje op schroeven, de laatste draai je dan ‘vast’ tegen de andere waardoor je kracht op het tapeind zet en hem goed vastdraait. Dat is ook een hulp als je de tapeinden er uit wil halen, dan doe je dus het omgekeerde.
@Ciaoboy, heb je misschien een SI naaf? Die heeft een ander dekseltje.
@Woe een deps zal zeker goed rijden op een std carter(uiteraard getjoend). Dat ‘gat’ in je carter kan je gebruiken om de poort te frezen ja, heb ik ook gedaan met een van mijn carters.
12 september 2006 om 16:21 #136247Jaspur :
Edjuh :
De bouten waaraan de cilinder en de cilinderkop ‘hangen’ zitten er niet goed in. Nja, 2 van de 3 niet. Deze heb ik er uitgedraaid, maar hoe krijg ik deze ooit weer terug er in gedraaid?Met de hand er zover mogelijk indraaien, dan 2 moertjes er een stukje op schroeven, de laatste draai je dan ‘vast’ tegen de andere waardoor je kracht op het tapeind zet en hem goed vastdraait. Dat is ook een hulp als je de tapeinden er uit wil halen, dan doe je dus het omgekeerde.
Welke van de 2 moeren moet ik aandraaien dan….? de voorste of achterstee? en hoe krijg ik dan de moer er weer af, zodat er gwoon 1 op blijft zitte?
Is een beetje logisch denken te moeilijk ofzo???
Met de bovenste moer draai je hem vast!
Om de moer los te maken, zeg je een sleutel op de bovenste moer, deze draai je niet!
De onderste moer draai je van de bovenste los, daarna kun je beide moeren met de hand er af draaien.Het leven is als Lucille Werner, het kan raar lopen.12 september 2006 om 16:27 #136248ik heb een polini w poort ligge (70 cc) en ik had alleen geen pistonpen… die hebk nu gekocht ( pen 12 btw)
en ik wil em erop legge… alleen de piston pen zit los in de krukas.. ik d8 dat er naald lagers ook by moesten… dus ik do naald lager om de piston (die paste er mooi omheen)… maar dan past hy niet meer in de krukas…. dus wat is het probleem by my? wie kan my ff helpen..Stijn
12 september 2006 om 18:03 #136249stijnvleut :
ik heb een polini w poort ligge (70 cc) en ik had alleen geen pistonpen… die hebk nu gekocht ( pen 12 btw)
en ik wil em erop legge… alleen de piston pen zit los in de krukas.. ik d8 dat er naald lagers ook by moesten… dus ik do naald lager om de piston (die paste er mooi omheen)… maar dan past hy niet meer in de krukas…. dus wat is het probleem by my? wie kan my ff helpen..Stijn
Waarschijnlijk heb je een pen10 krukas…
12 september 2006 om 18:14 #136250pleasure :
stijnvleut :
ik heb een polini w poort ligge (70 cc) en ik had alleen geen pistonpen… die hebk nu gekocht ( pen 12 btw)
Waarschijnlijk heb je een pen10 krukas…
moet er by pen 10 ook naald lager om heen dan? want als ik er pen 10 piston in doe (krukas) heeft hy VEEL te veel ruimte…
12 september 2006 om 18:18 #136251Er moet dan zeker ook een naaldlager om!
12 september 2006 om 18:21 #136252G-no :
een klein vraagje,(of niet:p) wat is blowdown? en hoeveel heeft mijn cilinder dan (70cc 43mm w poort)blowdown van die cilinder is : polini 43mm gietijzer + w-poort blowdown= 26.62
mijne malossi brevetato 43mm gietijzer blowdown is 29.438)
mijn malossi cilinder zou dus een heel klein beetje sneller zijn
12 september 2006 om 18:34 #136253ok, bedankt:) maar nu weet ik nog niet wat dat nou betekent:?
12 september 2006 om 19:49 #136256wat is de koelkap van je vliegwiel?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.