‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Citta velgen laten stralen, ben begonnen met verfafbijt 3 uur later zat er nog verf op. Daarom laat ik ze mooi stralen en coaten.

mo1uh
      Bijdrager

Bamiblik :
        http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3083

Dit is toch een achterlicht wat je in je framecover inbouwt?

En wat voor bougie kan ik het beste nemen met standaard setup?

Jup dit is m 100% zeker! heb m ook gekocht bij jmpb.. alleen dat zwarte moet je wegdenken dat monteer je niet.

Bamiblik
        Bijdrager

Ok bedankt! Wat kost dat stralen ongeveer? Damn echt kut, moet me frame weer opnieuw spuiten!

hansieb
          Moderator

Pff ik weet niet voor 40 euro heb ik hier een gestraald setje dat gepoedercoat is en blanke lak.

J3sp3R
            Bijdrager

Dag,
              ik heb wat problemen.. ja, ik weer 😉

vast een heel domme vraag: maar hoe krijg ik de achterklok er uit? (vario klokkk) Wiel zit al los, alleen zit de klok nog in het wiel en de vario daaraan de brug.

– het zijstandaard van een citta, kan die op een superbravo met kick, ja toch? lijkt me wel :P, maar…! hoe krijg ik dat kickpedaal er af? Het is een bout met ronde bovenkant.. :L Geeeeen idee.

hansieb
              Moderator

Achternaaf haal je eruit door het freewheel los te maken en daarna de lagerset eraf te schuiven dan haal je zo de naaf eruit.

Freewheel maak je los doormiddel van : waterpomptang , grijptang en dan ff goed naar het schroefdraad kijken en flink hard je MONTEURSROEP te schreeuwen.

Freewheel

Bij mij ging het met de zijstandaard en vario op citta niet echt goed… hij sleet erg aan dus dat moet je maar ff bekijken.

Kickpedaal gewoon dat moertje losdraaien en dan met een hamertje dat boutje eruit slaan.

J3sp3R
                Bijdrager

Oke bedankt, maar de achterklok, hoe komt die nou precies los?

Jeroen
                  Bijdrager

dat legt hansieb toch net uit…

J3sp3R
                    Bijdrager

Ooo, zit daar de klok aan vast?! 😛
                      En moet de vario eraf om de klok er uit te halee?

Edjuh
                      Bijdrager

Nee nee.

Koppeling kan er gewoon op blijven zitten.

Wat ik doe als ik het wiel met de naaf er in los heb: met de uitstekende as(waar het freewheel hoort te zitten) op de grond duwen(wel met beleid), dan komt je naaf er vanzelf uit.

J3sp3R
                        Bijdrager

Edjuh :
                          Nee nee.

Koppeling kan er gewoon op blijven zitten.

Wat ik doe als ik het wiel met de naaf er in los heb: met de uitstekende as(waar het freewheel hoort te zitten) op de grond duwen(wel met beleid), dan komt je naaf er vanzelf uit.

Joa, idd handig, maar het freewheel zit nog steeds vast.. 😉 Wil nog niet lukken.. Echt keivast :O
                          En ik denk dat het komt door de snaar dat de koppeling er niet af wil, want die zit heel strak.. Dus; hoe kan ik t beste een elek. vliegwiel blokkeren?.. Met een schroevendraaier helpt niet, die valt er steeds weer uit.. 😕
                          Ik ben dom. :L

hansieb
                          Moderator

Ik ben ook geen gespierde bulk maar met een griptang zie plaatje lukt het prima. Goed vastzetten en dan pappa erbij roepen en RAMMEN! is leuk 🙂 en schreeuwen erbij.

J3sp3R
                            Bijdrager

Whehe, nou ff met dat ding proberen 😉

J3sp3R
                              Bijdrager

Jaspur :
                                Whehe, nou ff met dat ding proberen 😉

NOG LUKT HET NIET :O
                                Dat ding zit echt muurvast ðŸ˜
                                Byna busje WD40 leeggespoten erop :L

Jelle
                                Moderator

die freewheel moer haal ik er altijd af dmv. een bankschroef.
                                  ik haal altijd mijn wiel er uit zet die moer vast in mijn bankschroef en dan draaien aan mijn wiel…
                                  probeer je die van je vario er af te halen, je hebt namelijk 99% kans dat je dan de andere kant op moet draaien dus los is met de klok mee!!!!!

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.