‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,471 tot 1,485 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

Hoeveel zin heeft het als ik een 43mm HD kop op deze setup links <<-- zet? ow en kan ik die plastic tank van een s-bravo vervangen door een std. bravo tank? :thumb

victwaar
      Bijdrager

Moet je bij een kickblok het kickgedeelte hebben gemonteerd (dus tandwiel, kicktrappers, ketting en slakkenhuis) of kun je ook rijden zonder. Wil namelijk een andere keer dat gaan doen en dan kan ik hem tussendoor toch gebruiken.

JayL
        Bijdrager

kickblok zonder kickgedeelte start/rijdt prima hoor 😉

mixert
          Bijdrager

Hoe kan je de balhoofd moer goed vast krijgen? Bij mij draait die moer altijd vanzelf los, waardoor bijn stuurpen los in mijn balhoofd komt te zitten. Als ik dan rem, krijgt me balhoofd een klap… niet goed dus. Wie weet hoe ik die vast krijg? Zo’n ring met 2 hoekjes die je om moet slaan helpt niet..

Mixert

FonS
            Bijdrager

als de borgring niet helpt, is die waarschijnlijk versleten.
              er zit een pinnetje aan dat in een groef in je voorvork valt, zodat hij niet rond kan draaien.
              die pinnetjes willen wel eens slijten en dan draait de hele boel dus gewoon weer rond.

als een nieuwe borigring niet helpt; Loctite gebruiken 😉 (soort lijn om schroefdraad mee vast te zetten, zorg wel dat je het goede type hebt)

edit; zoiets: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN1554&searchlink=yes&search=LOC&page=1

victwaar
              Bijdrager

Heb net m’n 12/12 carburateur erop gezet, maar als ik de benzinekraan open dan stroomt de bezine er op gegeven moment weer uit. De plaats waar dit gebeurt is helemaal bovenaan aan de carburateur waar het dekseltje zit waar de gaskabel doorheen loopt. Deze zit vast met 2 schroeven en naast de rechter schroef (als je op je brommer zit) zit een klein gaatje/buisje en hierdoor komt de bezine eruit. Mis ik een onderdeeltje ter afdichting of wat is dit precies.

FonS
                Bijdrager

waar het uitkomt is een overloopkanaal, dit betekend dat je vlotter en/of vlotternaald niet goed werken.

als de vlotterkamer vol stroomt met benzine, gaat de vlotter drijven waardoor de vlotternaald de benzinetoevoer afsluit, bij jou sluit hij dus niet meer goed af.

even uit elkaar helen en schoonmaken dus, eventueel kapotte onderdelen vervangen.

angel
                  Bijdrager

welke pen heeft mijn ciao px 25 ’93? Ik dacht pen 10 maar weet het niet zeker???

Mike
                    Bijdrager

ja pen 10

alleen ciaotjes van breed gezien voor 84 hebben pen 12 assen en dan nog niet eens lang allemaal

Mike

sincitta
                      Bijdrager

welke ar is sneller? de 41mm of 43mm?

TimoO_
                        Donateur

43mm, meer cilinderinhoud.

Tom ciao

vandaag mijn s-bravo een beetje schoongemaakt (zat echt helemaal vol gras etc.)
                            En kwam erachter dat er een 41mm cil. op zit :lol
                            Maar, ik weet alleen niet wat voor een cilinder het is :con

Er staat DR op,
                            Hij heeft 4 van die kleine boosterpoortjes (net als die bij een athena)
                            De mainpoorten zijn vrij klein en vierkant

Iemand een idee?

Rebel

Er staat DR op,

Vast en zeker dat het dan gewoon een DR cilinder is.

Tom ciao

Maar welke? …

hansieb
                                Moderator

@tom

Dr heeft maar een paar versies

38.4 / 41mm / 43mm

Die jij hebt is 100% zeker de 41mm DR

15 berichten aan het bekijken - 1,471 tot 1,485 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.