‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,396 tot 1,410 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lowie
    Bijdrager

dat je motorblok in toeren daalt heeft natuurlijk niks met je wiel te maken. zit er speling op je voorwiel? kan je hem dus met je hand van links naar rechts bewegen?

dat dalen in toeren kan aan verschillende dingen liggen, wat voor sproeier heb je? valse lucht zou ook kunnen…

Bluevespa
      Bijdrager

sproeier is goed, maar heb wel valse lucht, maar dat deed hij eerst niet, nee me voorwiel zat eerst los, en die heb ik nu heel vast gezet, en sindsdien trilt hij zo, ook toen hij los zat natuurlijk maar dat is logisch

victwaar
        Bijdrager

Heb een ciao snor en net een kickblok gekocht. Nu heb ik dus een bromblok onder een snor.
          Alles is standaard, behalve 12/12 carb, city power uitlaat.
          Op welke manier kan ik ervoor zorgen dat de top afneemt? Extra acceleratie mag natuurlijk wel altijd.

Is het mogelijk een andere poelie te nemen of misschien een vario aan te schaffen?
          En hoe zit het bij de poelie en de vario met de maten van de schijven t.o.v. de top en acceleratie?

FonS
          Bijdrager

op een kickblok zit origineel een 12/12 😉 maar goed op een ciao snor hoort een 12/7 te zitten.
            een probleem is dat bij een kickblok de inlaat origineel behoorlijk groot is, terwijl die bij een standaard snorbrommertje maar klein is natuurlijk.
            dus al zet je er een 12/7 op, gaat hij nog steeds harder dan met een snorcarter.

bij poelie’s en vario’s geldt altijd:
            hoe groter de poelie of varioschijf, hoe hoger de trekkracht en hoe lager de topsnelheid.
            dus hoe kleiner de poelie of varioschijf, hoe lager de trekkracht en hoe hoger de topsnelheid.
            (hetzelfde principe als bij een ketting-tandwiel overbrenging).

victwaar
            Bijdrager

Maar zal dit veel verschil maken of gaat het echt maar om een paar kilometers. Dus een kickblok gaat meestal al harder dan een normaal bromblok.
              Is de inlaat niet op een eenvoudige manier kleiner te maken?
              Iemand trouwens enig idee wat voor poelie standaard op een snor zit?

gido-vespa

welke uitlaat is beter op mijn setup die hier naast staat<<< ?? een ninja of een proma cc

Lowie
                Bijdrager

ninja lijkt me wat meer hoogtoerig. proma cc is meer voor 50, 60, 70cc

1-feb
                  Bijdrager

Ninja is slecht op 80cc en proma cc weet ik niet. Als ik jou was zou ik een simo racing nemen. Op een malossi 46,5 en een athena 46 is hij echt super.:thumb

victwaar
                    Bijdrager

Is de inlaat van een kickblok makkelijk kleiner te maken. Of is de enige manier om hem langzamer te krijgen door een snorcarter erop te zetten?

Tonni
                      Moderator

Je kan er wel een busje in zetten. Ook kan je een ring in je uitlaat doen waardoor de doorlaat kleiner wordt. Ook helpt het om een 10/7 of een 12/7 carburateur plaatst met een snorfiltertje..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

simonferrari
                        Bijdrager

op citta freaks
                          http://www.cittafreaks.info/ontsteking.html

zag ik dit staan over de ontsteking,

nu heb ik een speedengine en werd mij vertelt dat ik hem het best op 0.5 kon zetten, dat is verder geen probleem.

maar,
                          als je dat wilt afstellen moet toch de spie tegenover de nok zetten?

hoe kan het dan dat ze in het hierboven genoemde stukje van cittafreaks dat niet doen en toch de ontsteking afstellen??

FonS
                          Bijdrager

omdat zij het door de opening in het vliegwiel doen,
                            precies op dat punt zitten de spie en nok op de goede plek 😉 daarom zit de vliegwielopening op die plaatst

simonferrari
                            Bijdrager

owke,

dus dat zou moeten lukken?

maar komt dat zo precies, want je kan de opening ook een cm naar rechts of links draaien, en dan zit de spie misschien niet helemaal meer op een lijn met de nok

Tonni
                              Moderator

Nee dat komt niet zo precies, het dikke gedeelte van de nok is wel iets breder. Het is niet dat de nok in een punt uitloopt.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

victwaar
                                Bijdrager

Hoe hard zullen de volgende setups ongeveer lopen:

Standaard 50cc cilinder
                                  Kickblok carters
                                  Kickblok krukas
                                  12/12 carburateur
                                  Standaard luchtfilter
                                  City power uitlaat
                                  SNORklok

Tegenover

Standaard 50cc cilinder
                                  Klein kickblok carter + slakkenhuis
                                  Groot carter van standaard vespa snorblok
                                  Kickblok krukas
                                  Dellorto 13/13 carburateur
                                  Malossi powerfilter
                                  City power uitlaat
                                  SNORklok

15 berichten aan het bekijken - 1,396 tot 1,410 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.