‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,366 tot 1,380 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

CiaoSTB :
      Hoe monteer je een krukaskeerring ook alweer? veertje naar de lager gericht toch?

Gesloten kant altijd naar buiten..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

CiaoSTB
      Bijdrager

oke dankje.

sjors001
        Bijdrager

hoeveel harder ga je met een bromklok?

JayL
          Bijdrager

ongeveer 20km/h

TimoO_
            Donateur

effe n vraagje:

wat en hoeveel moet ik afdraaien van m’n Pinasco vliegwiel om hem goed passend te krijgen? alleen van het kunststof (daar bij de letters) of ook van het hart (aluminium)?

Perdidonaholanda
              Bijdrager

Hoi, effe een vraagje.

Ik heb een dezer dagen een kickblok gekocht. De inlaat heb ik al uitgevijld naar 13mm. Dit ging perfect.
                Als cilinder heb ik hier nog een nieuwe 43mm DR EVO liggen.
                Alleen voor het aanpassen van het carter op de cilinder ben ik nog een beetje huiverig. Dit heb ik namelijk nog nooit gedaan.
                Heeft het aanpassen van het carter veel effect op de prestaties of zijn deze minimaal?

sombrero
                Bijdrager

jaah heeft zeker veel nut. dit zorgt voor de betere toevoer van het mengsel naar je poorten. als je dit niet doet worden enkel maar een paar poorten benuttigd omdat de anderen niet of nauwelijks gevoed kunnen worden. maar ik zie dat je in riemst woont dus ga eens langs bij ciaoracer die kan je wel goede raad geven en msschn ook nog wel helpen 😀

simonferrari
                  Bijdrager

past en werkt een top racing krukas die van 55 euro, in een polini speed engine + polini cilinderkit

natuurlijk neem ik pen 10,

groet

sombrero
                    Bijdrager

hij past wel maar ik zou hem niet kopen :S ze schijnen snel over te breken. een standaard krukas is eigenlijk een van de sterkere krukassen en die kun je ook nog naar wens tunen

ArvidW
                      Donateur

Ja, werkt wel, maar niet al te lang:haha

Liever een bromkruk, ook vanwege timingen;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

simonferrari
                        Bijdrager

oke, maar welke is dat op jmpb?

ik denk dat ik scheel ben , maar ik kan hem niet vinde :lol
                          het mag trouwens ook een andere goeie krukas zijn maar wel rond de 60 euro

en welke lagers moet ik er dan precies bij hebben die om de krukas passen en in die speed engine van polini?

Perdidonaholanda
                          Bijdrager

sombrero :
                            jaah heeft zeker veel nut. dit zorgt voor de betere toevoer van het mengsel naar je poorten. als je dit niet doet worden enkel maar een paar poorten benuttigd omdat de anderen niet of nauwelijks gevoed kunnen worden. maar ik zie dat je in riemst woont dus ga eens langs bij ciaoracer die kan je wel goede raad geven en msschn ook nog wel helpen 😀

bedankt voor de reactie ! ik ga er deze week eens mee aan de slag.
                            p.s.: ik woon nog niet in riemst, pas over 3 weken 😀

sombrero
                            Bijdrager

quote]simonferrari :
                              oke, maar welke is dat op jmpb?

ik denk dat ik scheel ben , maar ik kan hem niet vinde :lol
                              het mag trouwens ook een andere goeie krukas zijn maar wel rond de 60 euro

en welke lagers moet ik er dan precies bij hebben die om de krukas passen en in die speed engine van polini?

gewoon de lagers pakken die bij de revisie set zitten. dus gwoon een revisie set kopen heb je in 1 keer de keerring erbij
                              en ik denk dat je msschn beter een 2e hands standaard kruk kunt pakken

en dan heb ik nog een vraagje
                              bij de pakkingset van de polini evolution engine zitten 2 rubberen ringen. de grote is voor boven in de gleuf van het membraan
                              maar waar is de kleine rubberen ring voor ??

Martijnvanheerde
                              Donateur

Teur?:?

Guus
                                Bijdrager

Ik heb een helemaal standaar vespa snorciao hij loopt iets harder dan 30. Hij trekt goed en dit wil ik graag zo houden, hij slaat niet meer over dat deed hij eerst wel maar dat is gefixt. Graag zou ik hem wel iets harder laten lopen (max. 40) en ik wil zo weer zo een nieuwe uitlaat kopen (oude is een roestding). Hoeveel verschil zal deze uitlaat maken: tecno snel en verlies ik dan ook trekkracht? Of is die uitlaat alleen voor bromfiets? Of verwachten jullie dat mijn ciao zo weer zo sneller zal lopen als ik mijn roestding vervang door een nieuwe standaard?

15 berichten aan het bekijken - 1,366 tot 1,380 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.