‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

daveyy
    Bijdrager

Proberen.

DR houd van toeren dus ik denk dat die hele strakke grijze van Polini wel kunnen. Anders de blauwe van dat goedkopere setje.

ja maar ik heb de malossi veertjes die hebben andere kleuren??

Guus
      Bijdrager

Hallo Allemaal,
        Ik heb een snor Vespa Ciao, voorlopig helemaal standaard. Hij trekt echt lekker, alleen op de top houdt hij in en gaat hij overslaan soms trekt hij wel door. Dat geluid wat je ook vaak bij tomosies hoort. Als ik me choke inhoud op de top rijdt hij nog minder hard. Hoe kan ik zorgen dat hij niet meer overslaat? Moet ik er dan een kleiner tandwiel opzetten, of ligt het aan de carb?

Michel
        Bijdrager

@ Daveyy: Bij Malossi is wit het strakst en zwart is het slapst 😉
          Ik zou dus lekker de witte erin prakken.

@ Guus: Als je contactpunten ontsteking hebt, zou ik die eens nakijken. Als ze nog goed zijn, even opnieuw afstellen op 0.50mm

Het kan ook aan de sproeiermaat liggen maar ik neem aan dat hij wel goed gelopen heeft. Maak het carburateurtje goed schoon. Knal er gewoon nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator in en vervang de pakkingen van je cilinder.

Vaak ben je dan al van je ellende af.

Bartjee
          Donateur

Weet iemand welke maat snaar ik nodig heb voor een SI met poelie 65? (heb nu nl een si brug op mijn citta gezet)

Tom ciao

Kan het zijn dat mijn voetpakking lekt?
              Want onderaan bij mijn cilinder is het helemaal nat van de olie en helemaal vies enzo 😕
              Of is dat van de uitlaatpoort?

En kan dat de prestaties ook beinvloeden?

Edjuh
              Bijdrager

Dat heb je vaak wel in zekere mate, als het overdreven veel is kan het nuttig zijn je pakking te vervangen ja.

Als hij te erg lekt beinvloedt dat wel prestaties ja.

(beinvloeden met dt?)

TvA Tuning
                Bijdrager

hej dat probleem van tom ciao heb ik ook er zit vaak heel veel olie en troep op me cilinder want ook een beetje lekt.
                  de uitlaatpoort van mij was eerst afgebroken en daar is een nieuwe opgelast kan dat hier mee te maken hebben dan?> 😉

Tom ciao

Ik ga eens kijken voor een papieren pakking.
                    Die zitten meestal beter, toch?

Bo3T
                    Bijdrager

haalde vandaag mijn uitlaat eraf.. zag ik dat heel mijn cilinder en carters onder de zwarte smurrie zaten (olie ofzo)..

is men voetpakking lek ofzo?

gr

Lowie
                      Bijdrager

hij gooit er altijd wel wat olie uit. vooral bij de uitlaatflens.

ik vandaag mijn brommer in elkaar gezet. nu heb ik een probleem met de koppeling.
                        soms draait het koppelingshuis los rond! dus dan kan ik ook geen gas meer geven dan valt hij terug naar zn stationair. iemand een idee hoe dit kan? kom er niet uit…

TvA Tuning
                        Bijdrager

@ lowie zit alles wel goed in elkaar bij de koppeling niks afgebroken etc?

ik heb ook nog even een vraagje ik reed vandaag volgas door een lange straat en ik stopte even want echt de hele straat hing vol rook van mijn brommer:S – dus zo’n man spreekt mij al aan van heb je er wel olie etc inzitten want anders heb je zo een vastloper.. ik zo: ja ik rijd mengsmering dus dat moet neem ik aan allemaal wel goed zijn. verder wist die man het ook niet maar ik denk zelf niet dat het aan de olie licht.. zou dit met mijn ontsteking te maken kunnen hebben of moest de brommer gewoon ff warmworden .. toch is het raar dat de hele straat vol rook hing:S

Lowie
                          Bijdrager

helemaal goed in elkaar, niks afgebroken.
                            iemand anders een idee of hier ervaring mee?

misschien te veel olie? meng je zelf?

TvA Tuning
                            Bijdrager

misschien dat het probleem niet bij de koppeling licht maar dat er iets niet helemaal spoort met de fietsstand van je achterklok? anders zou ik het ook niet weten..

en ik meng niet zelf ik koop gewoon bij de benzine pomp mengsmering 1:40 😉

Lowie
                              Bijdrager

nee, dat heeft er niks mee te maken, soms draait de koppeling gewoon goed. en soms het huis alleen, dus dan draait de krukas niet mee! en kan je hem ook niet starten.

bij de benzinepomp is 1:50 en half syntetisch, niet verstandig met een beetje snelle setup!!! maar is idd. niet te veel olie dan…

Tom ciao

Bo3T :
                                  haalde vandaag mijn uitlaat eraf.. zag ik dat heel mijn cilinder en carters onder de zwarte smurrie zaten (olie ofzo)..

is men voetpakking lek ofzo?

gr

Dat had ik dus ook toen ik er onder keek,
                                  En ik heb helemaal nog niet zoveel gereden!
                                  Nog geen 10km ofzo :con

Iemand een idee?

15 berichten aan het bekijken - 1,291 tot 1,305 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.