‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Moderator

Weet iemand waar je een snaartje voor de polini LC pomp kan kopen?

Tonni
      Moderator

Ik denk wel bij een automaterialenzaak (Brezan achtig iets). Volgens mij kan je gewoon een O-ring/ seal gebruiken. Ik weet niet of ze die in zulke grote diameters hebben maar ik denk het wel..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

JayL
        Bijdrager

JayL :
          Waardoor zou een Electrisch blokje viertakten? 😕

zie ook mijn andere vraag hier: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=944&n=last#bottom

Tonni
          Moderator

Viertakten staat los van het ontstekingstype over het algemeen. (tenzij toevallig je ontsteking kapot is natuurlijk) Anders is viertakten een gebrekkige afstelling. Hiermee bedoel ik dus niet dat je niet kan afstellen maar bijvoorbeeld de verkeerde combinatie van carb./luchtfilter voor de cilinder.
            Of zoals Barry laatst ook al ergens antwoordde: misschien de uitlaatpoort wat dichtgekoold waardoor de uitlaatgassen niet voldoende de cilinder uit kunnen.

Het is in elk geval een geval van een niet juiste ontbrandingscyclus. (te veel benzine/te weinig lucht, cp’s te dicht op elkaar)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

CittaTuner.
            Bijdrager

Hoe kan ik zien of ik een snor klok of brom klok heb, dit heeft toch te maken met omwentelingen?

ArvidW
              Donateur

Ja

Zoekfunctie moet minimaal 40.000hits opleveren waarvan 10.000 in dit topic:con

Brom = +/- 7.5x rond (zijn verschillende van)
                Snor = +/- 11x rond (zijn verschillende van)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

sombrero
                Bijdrager

Jelle :
                  Weet iemand waar je een snaartje voor de polini LC pomp kan kopen?

van die grote drinkbekers hebben ook zo een rubberen ringen die doen het ook gewoon

ik bedoel die wat op de dop zitten 😀

kuwn
                  Bijdrager

Edjuh :
                    Heb je het vliegwiel er af?

Dan is het een kwestie van nok er af wippen(schroevendraaier), spie er uit>spie er in, nok er overheen, veerring er overheen, en dan voorzichtig het vliegwiel er overheen laten zakken.

Dan koppeling ring en koppeling monteren en goed vastdraaien zodat het vliegwiel vast wordt geklemd.

Elec. is iets lastiger vind ik omdat er geen nok zit die de spie vasthoudt, hier moet je dus extra voorzichtig zijn bij het terugplaatsen van het vliegwiel, niet zeker>overnieuw. Je kan ook iets van loctite of vloeibare pakking druppen om het spietje te helpen op zn plaats te blijven.

nok? veering? ik doe er ff een foto bij. zou iemand mij dan kunnen vertellen wat de volgende stap is ?
                    foto

Edjuh
                    Bijdrager

Nok=dikke ring die over je krukas en spie valt en de contactpunten hun zetje geeft, veerring zit daar overheen. Dit alles alleen bij cp ontsteking.

Volgende stap waarvan? spie monteren heb ik volgens mij volledig uitgelegd.

tymen
                      Bijdrager

set up nu :
                        13/13 delorto
                        leovinci krul
                        de rest std
                        en ik rij met sproeier 58

maar als ik een 65cc DR er op wil welke sproeier moet ik dan ? (ong)
                        en als ik een 50cc DR er op zou doen welke sproeier dan ? (ong)

mvg tymen

ps. ik zet heb hier neer omdat ik geen reactie krijg in de topic welke sproeier

hansieb
                        Moderator

Met de DR 43mm ong 62-64 als je echt een orgineel blokkie hebt.

Dr 50 misschien zelfde maat of 1 maatje groter 59-60

tymen
                          Bijdrager

oke en bij een een 50cc Athena welke sproeier dan ?

en wat is de std polie maat van een vespa ciao ?

mvg tymen:D

Daan777
                            Moderator

50athena misschien 62, je hebt nix gevijld heh?

Std poeli van een ciao is 94mm. Goed voor zo’n 55/60kmh

daveyy
                              Bijdrager

heey welke kleur trek veertjes van malossi moet ik met <<<

Michel
                                Bijdrager

Proberen.

DR houd van toeren dus ik denk dat die hele strakke grijze van Polini wel kunnen. Anders de blauwe van dat goedkopere setje.

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.