Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 oktober 2008 om 17:45 #44928
@ tva2fi
Een proma of polini is natuurlijk een stuk hoogtoeriger dan een leokrul, dus je gaat zeker wel verschil merken, vooral op topsnelheid zal de leo wat langzamer zijn, maar de leokrul zal het zeker niet beroerd doen hoor. En voor die 20 euro zou ik al helemaal niet te moeilijk doen en hem gewoon aanschaffen. Als hij niet bevalt kun je hem altijd nog doorverkopen en alsnog een proma of polini aanschaffen.
@ Chrisnl
voor zover ik weet is 0,45 mm eigenlijk altijd het beste op een vespablokkie;)
13 oktober 2008 om 17:53 #44929okeej tnx, doe het nog steeds op gevoel, maar weet niet of het optimaal is.. k ga een voelermaat aanschaffen 😉
14 oktober 2008 om 18:59 #44963heb de leo krul op mijn setup loopt aardig goed:) alleen ik vind iets vaag ( had ik ook met andere uitlaat ) en komt steeds een sissend geluid uit het blok lijkt op een soort luchtverplaatsing wat er uitgaat ofso?:? ik zou niet weten wat het is iemand een idee?
14 oktober 2008 om 19:37 #44964ChrisNL :
paar kleine vragen: :!-wat is het optimale ontstekingstijdstip voor een vespa blok voor maximaal koppel en topsnelheid? (in mm en/of graden)
-is dat ongeacht origineel of opgevoerd?
-wat is dan het effect als deze TE vroeg staat?
-en: alvast bedankt
-0.45
-dat maakt wel uit, als je een zwaar getuned blok hebt zal ik hem rond 0.5 zetten en je vooronsteking iets veranderen.
-dan ploft hij of loopt hij beroerd, hij zal dan bijvoorbeeld gaan vonken als je zuiger net bij een poort langs komt en dan zul je een backfire krijgen (een plof uit je carberatur en luchtfilter).de ideale cp afstand is bij mij niet altijd 0.45!
mijn ervaring is gewoon proberen tussen 0.4 en 0.55
soms zal hij beter doen als je iets meer open of dicht hebt14 oktober 2008 om 19:45 #44965superindo :
ChrisNL :
paar kleine vragen: :!-wat is het optimale ontstekingstijdstip voor een vespa blok voor maximaal koppel en topsnelheid? (in mm en/of graden)
-is dat ongeacht origineel of opgevoerd?
-wat is dan het effect als deze TE vroeg staat?
-en: alvast bedankt
-0.45
-dat maakt wel uit, als je een zwaar geted blok hebt zal ik hem rond 0.5 zetten en je vooronsteking iets vernaderen.
-dan ploft hij of loopt hij beroerd, hij zal dan bijvoorbeeld gaan vonken als je zuiger net bij een poort langs komt en dan zul je een backfire krijgen (een plof uit je carberatur en luchtfilter).en qua druk op naaldlager en krukas als deze vroeger staat?
heb blokje liggen met klein beetje speling, hoor deze meer rinkelen wanneer deze vroeger staat dan op tijd…
14 oktober 2008 om 19:51 #44966ze zeggen dat de ideale openingstijd van cp 1,8mm voor dodepunt van zuiger is.
of dit waar is weet ik niet, misschien is hier iemand op het forum die daar ervaring mee heeft.
Maar als je speling hebt in je krukas dan zou ik toch eerst ff je lagers verangen.14 oktober 2008 om 20:16 #44967superindo :
ze zeggen dat de ideale openingstijd van cp 1,8mm voor dodepunt van zuier is.
of dit waar is weet is niet, misschien is hier iemand op het forum die daar ervaring mee heeft.
Maar als je speling hebt in je krukas dan zou ik toch eerst ff je lagers verangen.nee is echt krukas zelf, heeft er 30.000 opzitten (raceblok). maar ging zowiezo uit elkaar voor winter revisie, en straks alles nieuw, dan gelijk optimaal ontetekingstijdstip
15 oktober 2008 om 08:24 #44975TvA2Fl :
heb de leo krul op mijn setup loopt aardig goed:) alleen ik vind iets vaag ( had ik ook met andere uitlaat ) en komt steeds een sissend geluid uit het blok lijkt op een soort luchtverplaatsing wat er uitgaat ofso?:? ik zou niet weten wat het is iemand een idee?15 oktober 2008 om 08:36 #44976Misschien heb je een lekkende koppakking.
Sluit je uitlaat goed aan bij de cilinder?
15 oktober 2008 om 08:38 #44977uitlaat sluit goed aan de cilinder ja;) en koppakking zou het denk ik niet kunnen zijn want toen ik die erop heb gezet was die nog gewoon goed.. maar ik zou nog een kunnen kijken;) kan het ook komen omdat ik geen pakking tussen het kleine carter en het grote heb zitten?
15 oktober 2008 om 09:32 #44979ik heb een klein puntje bovenop mn zuiger. echt maar net zo dik als een punt van een balpen. deze is eringekomen door een warmloper. In hoeverre kan dit kwaad?
CiaoSTB15 oktober 2008 om 12:41 #44991als je je ontsteking TE vroeg zou zetten, maar dat deze nog niet gaat ploffen e.d. (b.v. .55 of .6) kost het je dan vermogen?
15 oktober 2008 om 13:39 #44993dat is gewoon kwestie van proberen, sommige blokjes lopen beter op 0.4 en andere beter op 0.5.
15 oktober 2008 om 14:01 #44994hoe moet je een nieuwe spie monteren?
15 oktober 2008 om 14:11 #44995Heb je het vliegwiel er af?
Dan is het een kwestie van nok er af wippen(schroevendraaier), spie er uit>spie er in, nok er overheen, veerring er overheen, en dan voorzichtig het vliegwiel er overheen laten zakken.
Dan koppeling ring en koppeling monteren en goed vastdraaien zodat het vliegwiel vast wordt geklemd.
Elec. is iets lastiger vind ik omdat er geen nok zit die de spie vasthoudt, hier moet je dus extra voorzichtig zijn bij het terugplaatsen van het vliegwiel, niet zeker>overnieuw. Je kan ook iets van loctite of vloeibare pakking druppen om het spietje te helpen op zn plaats te blijven.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.