Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 oktober 2008 om 17:26 #44855
hoi hoi
ik heb een vraag over verlichting.
Waneer de ciao stationair draait, heb ik goed licht. Hoe harder ik ga hoe minder fel de verlichting wordt. Op topsnelheid is ie gewoon uit. Ga ik weer langzamer dan word ie weer feller:? Ik heb alle aardpunten al gecheckt.
mijn setup:
elektronische ontsteking met pinasco vliegwiel. Lampje voor 12v 21w en achter 12v 5w.
Wie weet waar ik het probleem moet zoeken?nog een vraag:
op alle 3 de draden uit het blok moet toch 12v staan? ik heb een bruine een gele en een blauwe.mvg peter
11 oktober 2008 om 17:32 #44856
erikbloembergblauw geel en bruin zijn alleen maal vodingsdraden geel is voor het licht bruin remlicht blauw is voor de toeter
11 oktober 2008 om 17:46 #44857thanks dat moet het blok er maar ff onder vandaan…want alleen op blauw staat 12v. Iemnad die dezefde ervaring heeft met een pinasco vliegwiel?
11 oktober 2008 om 17:48 #44858wat denken jullie dat harder gaat
evo engine met polini 46mm of evo engine met polini 42 alu
11 oktober 2008 om 19:57 #44862hallo
ik heb een vraagje
set up:
13/13 delorto
standaard carter (niets gevijld (ook niet de inlaat voor de 13/13))
standaard cilinder
standaard trekveren
standaard krukas
city pouwer uitlaatik rij nu met sproeier 58 en hij loopt perfect:D
maar nu heb ik een nieuwe leo vinci krul gehad:D
maar welke sproeier moet er nu in ?
mvg tymen
12 oktober 2008 om 06:35 #44866Hoi,
Zo’n 3weken terug heb ik een kickstart krukas,slakkehuis,en klein kickcarter gefreest voor 80cc
Gekocht van Barry,ik had het tot gister ong 2weken in elkaar zitte
Gister middag mooi weer hier in limburg dus ik dacht ga ff flink stuk toeren
Maar als ik toen volgaas reej en dan gas helemaal losliet en in 1keer weer opentrok
Hoorde ik wat geratel niet lang ofzo maar echt puur op dat moment dat die weer begint te trekkenheb ik gisteravond mun blokje uit elkaar gehaald zit die lager van het groot carterhelft gewoon helemaal los
op de krukas het lager heeft gewoon een royale speling over de krukasdit is zeker geen goed teken ofwel?
ik heb natuurlijk alles nieuw erin gezet met het in elakaar zetten 2 weken terug:?ik rij btw,met polini 46mm en er zit ook pas net 2weken nieuwe zuiger met zuigerveren op
nou is mijn vraag hoe kan zoiets?
wat heb ik fout gedaan?met het in elkaar zetten ging het lager er al heel gemakkelijk op
maar wat moet ik hier nu mee doen mag ik hier tegen Barry iets over zeggen of heb ik zelf het probleem veroorzaakt?
Alvast bedankt.
12 oktober 2008 om 08:17 #44871Dat verhaal van volgas en dan los en dan weer gas duid op een te kleine sproeier.
Waarschijnlijk heeft dat lager niet kunnen draaien, dus vastgelopen. En dan gaat hij een manier vinden om wel te draaien en dat is 9 van de 10 keer over de krukas.
Als dat te ver gesleten is kun je beter een andere kruk pakken en nieuwe lagers monteren.
En Barry kan dit topic ook lezen he, haha 😛 Hij zal er vanzelf wel op reageren 😉
Je hebt het blok zelf in elkaar gezet en waarschijnlijk had hij toen nog geen speling over de kruk anders had je dat toen wel aangegeven. Er is dus iets misgegaan nadat jij het blok in elkaar gebouwd hebt.De reden kan ook gewoon heel simpel, een slecht lager zijn. SKF is goed maar je hebt er altijd wat ellendelingen tussen.
12 oktober 2008 om 08:56 #44874Boelie :
heb ik gisteravond mun blokje uit elkaar gehaald zit die lager van het groot carterhelft gewoon helemaal los
op de krukas het lager heeft gewoon een royale speling over de krukas***
met het in elkaar zetten ging het lager er al heel gemakkelijk op
zoek je maar een nieuwe krukas, hier kun je niks meer mee (ik heb het al een paar keer gehad en bij anderen gezien).
als het lager er al (te) gemakkelijk op ging bij montage, was het probleem er toen al, en komt het dus niet door het rijden / vastgelopen lager.
of Barry dit wist kun je niet zeggen, ik heb Frits ook eens een kickblok verkocht waar naar mijn weten niets aan mankeerde, maar later vertelde hij me dat het lager ook te los op de krukas zat.
ik heb hem toen een andere, goede krukas gegeven, omdat hij er niets aan kon doen en voor een kickblok toch altijd aardig wat betaald wordt.12 oktober 2008 om 10:08 #44882Het komt helaas erg veel voor bij kick-(k)rukassen.. Ik denk dat dat komt omdat kick krukassen (bijna) altijd zwaar belast worden. Er hangt standaard een zwaar vliegwiel aan en een zware vario, waar ook nog eens constant aan wordt getrokken door de v-snaar.
Het enige dat je eraan doen kan is een goede gewone brom krukas zoeken en daarvan de complete linkerkant laten ompersen.. (of de rechter kick helft daar op laten persen, net welk big-end in betere staat is natuurlijk..)I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 oktober 2008 om 10:30 #44883mooi klote dus weer:boos
toch bedankt voor jullie reacties
13 oktober 2008 om 09:55 #44912ff een klein vraagje.
Tot hoe diep moet de keerring ongeveer?
En dan binnenste randje klapt zo naar buiten zeg maar (als je de keerring naar binnen duwt). Moet deze teruggeduwd worden?
Alvast bedankt!Het gaat trouwens over die in het klein carter bij kickstartblok!
13 oktober 2008 om 10:55 #44914Er horen sowieso geen randjes om te klappen. Zit de veer nog wel in de keerring dan?
De keerring zet je gemakkelijk op de goede diepte door het kickstart slakkenhuis er op te monteren.I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 oktober 2008 om 12:49 #44916Waardoor zou een Electrisch blokje viertakten? 😕
zie ook mijn andere vraag hier: http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=944&n=last#bottom
13 oktober 2008 om 14:41 #44921hey,
even een vraag ik kan van een vriend een leo krul uitlaatje kopen voor 20 euro..
zie mijn setup:
43mm DR
std carters bewerkt
std tuned krukas
13/13ik heb deze uitlaat er even onder gehad en loopt wel aardig maar eigenlijk is dit een 50 – 60 cc uitlaat
zou bijvoorbeeld een proma cc of polini top one een groter verschil maken?bedankt
13 oktober 2008 om 17:25 #44925paar kleine vragen: :!
-wat is het optimale ontstekingstijdstip voor een vespa blok voor maximaal koppel en topsnelheid? (in mm en/of graden)
-is dat ongeacht origineel of opgevoerd?
-wat is dan het effect als deze TE vroeg staat?
-en: alvast bedankt
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.